آرامگاه لنین مسکو روسیه

مقبره لنین در میدان سرخ، یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های مسکو و شاید مشهورترین مومیایی مدرن در جهان باشد. ولادیمیر ایلیچ لنین در مقبره‌ای هرمی شکل از جنس گرانیت قرمز و سنگ لابرادوریت سیاه، مومیایی و در زمان فریز شده است. گردشگران با ورود به این سازه با مقبره‌ای سیاه و سرد مواجه خواهند شد. زمانی که لنین رهبر انقلاب بلشویکی روسیه در ۲۱ ژانویه ۱۹۲۴ از دنیا رفت مطمئناً خودش باور نداشت که قرار است زندگی بعد از مرگ را هم تجربه کند. او باور داشت که مرگ پایان نهایی برای اوست اما در اشتباه بود.

 

 

آرامگاه لنین 1

 

 

وصیتنامه لنین

لنین در وصیت‌نامه‌اش خواسته بود که او را خاک کنند اما به جای این کار او را مومیایی کردند و درون یک تابوت چوبی موقت که توسط «الکسی شویوسیف» (Alexei Shchusev) طراحی شده بود، قرار دادند. بدن او قبل از تدفینش برای نمایش عموم در معرض دید قرار گرفت اما مردم روسیه موافق دفن جسد نبودند. دولت روسیه ادعا می‌کند که بیش از ۱۰,۰۰۰ تلگراف مبنی بر اینکه بدن این رهبر بزرگ را برای نسل‌های آینده حفظ کنند، دریافت کرده است.

در پاسخ به درخواست‌های مردم، مقبره‌ای دائمی در سال ۱۹۲۹ برای نگهداری از جسد لنین به مدت طولانی تأسیس شد. مقبره کنونی در سال ۱۹۳۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و دوباره به دست الکسی شویوسیف طراحی شد. جسد لنین در این مقبره ماند تا زمانی که به شهر تیومن در سیبری منتقل شد (البته همراه با تیم نگهداری از جسد) چرا که مسکو در خطر هجوم نازی‌ها قرار داشت. در مارس ۱۹۴۵ در طی عملیاتی به نام «شی شماره ۱» جسد لنین از سیبری به مسکو بازگردانده شد.

 

 

آرامگاه لنین 2

 

 

مومیایی کردن جسد لنین

برای ادامه نگهداری از جسد لنین گروهی از متخصصان (ایلیا بارسکی و پسرش بوریس بارسکی) مسئول نگهداری از حفظ جسد شدند. متاسفانه بدن ۸۵ ساله‌ی لنین هنوز با وجود اینکه کمی گرم نگه داشته می‌شد تا ظاهر زنده‌تری داشته باشد اما هنوز ظاهر خاص مومی و میوه‌ای دارد. تابوت در دمای ثابت ۱۶ درجه سلسیوس و رطوبت ۸۰ – ۹۰٪ نگهداری می‌شود. هر هفته مقدار کمی سفید‌کننده استفاده می‌شود تا با قارچ‌های ضدرنگ و کپک‌های روی پوست لنین مبارزه کنند. هر ۱۸ ماه مقبره را برای انجام حمام گلیسیرین و پتاسیم جسد به مدت یک ماه تعطیل می‌کنند. در طول این مدت لباس‌های لنین شسته و به دقت اتو می‌شوند. هر ۳ سال کت لنین را عوض می‌کنند.

 

 

آرامگاه لنین 3

 

 

قوانینی برای ورود به مقبره لنین

شما برای ورود به مقبره باید شرایط خاصی را رعایت کنید و به هیچ وجه نباید با خود وسایل اضافی به داخل آرامگاه ببرید. به علاوه هیچ گردشگری اجازه عکس برداری در داخل مقبره را ندارد. نورپردازی مقبره به صورتی انجام شده است که تمامی فضای داخل مقبره تاریک است و در این تاریکی جسد ولادیمیر لنین بانور نمایان و برجسته شده است. از دیگر قوانینی که باید در مقبره به آن توجه کنید، رعایت سکوت است؛ در داخل مقبره کسی اجازه بلند صحبت کردن و شکست سکوت را ندارد. همچنین برای حفظ و ادای احترام باید بدون هیچ لوازم اضافی مثل عینک یا کلاه وارد مقبره شوید.

 

 

آرامگاه لنین 2

 

 

بازدید از مقبره لنین

برای ورود به مقبره لنین لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید و بازدید برای عموم مردم آزاد و رایگان است. آنقدر بازدیدکنندگان آرامگاه لنین زیاد هستند که برای رفتن به داخل مقبره باید در صفی بسیار طولانی حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت منتظر بمانید. البته گزینه دیگری برای بازدید از مقبره نیز وجود دارد که رایگان نیست، اما دیگر لازم نیست در صف طولانی منتظر بمانید. آرامگاه لنین هر سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و شنبه از ساعت 10 صبح تا 13 ظهر پذیرای بازدید کنندگان بسیار زیادی است.

 

 

آرامگاه لنین 1

 

 

سخن آخر

در میدان سرخ مسکو جاذبه‌های خارق العاده گردشگری زیادی وجود دارند که دیدن آنها نه تنها رایگان نیست بلکه کمی گران قیمت نیز هست. با این وجود که بازدید از مقبره لنین در میدان سرخ در کنار دیوار کاخ کرملین، رایگان است و صف‌های طولانی آن نشان از میزان طرفداران لنین دارد. مسکو با بناهای رنگارنگ خود یکی از مقاصد گردشگری محسوب می‌شود که همه عاشقش می‌شوند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است