آرامگاه مهاتما گاندی دهلی هند

کشور وسیع و رنگارنگ هند که به عنوان یکی از پر جمعیت‌ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود، جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است که علاقه‌مندان بسیاری به فرهنگ و تاریخ را به سوی خود جذب می‌کند. با ما همراه شوید تا برایتان از آرامگاه مهاتما گاندی در دهلی نو بگوییم.

 

 

آرامگاه مهاتما گاندی در دهلی 2

 

 

درباره مهاتما گاندی

مهاتما گاندی با نام اصلی “مهانداس کارامچاند گاندی” در سال 1869 میلادی در خانواده‌ای هندو در هند به دنیا آمد. گاندی در سال 1918 میلادی رهبر نهضت ضد استعمار مردم هند شد و برای استقلال کشور از استعمار بریتانیا تلاش‌های فراوانی انجام داد که به همین سبب مردم به او لقب مهاتما به معنی روح بزرگ را دادند. او در زندگی‌اش اصول ساده‌ای همچون صلح و ساده زیستی را از دو اصل هندی به نام‌های ساتیا (حقیقت) و آهیمسا (ضد خشونت) در پیش گرفت.

 

 

آرامگاه مهاتما گاندی در دهلی 3

 

 

 

نام و آوازه مهاتما علاوه بر هند در سراسر دنیا پیچیده است و مردم هند به او باپو (به معنای پدر) یا پدر ملت نیز می‌گویند. بالاخره هندی‌ها توانستند در سال 1947 میلادی به کمک مهاتما گاندی رهبر سیاسی و مذهبی خود به استقلال برسند. او در طول دوره فعالیت‌های سیاسی‌اش بارها مورد سوء قصد قرار گرفت تا اینکه در در سال 1948 میلادی توسط فردی به نام “ناتورام قادسی” با شلیک سه گلوله به او که در میان جمعیتی عازم محل عبادت بودند، به قتل رسید.

 

 

آرامگاه مهاتما گاندی در دهلی 4

 

 

آرامگاه مهاتما گاندی دهلی

آرامگاه مهاتما گاندی یکی از جاذبه های گردشگری در هند به شمار می‌آید که گردشگران از سراسر برای ادای احترام به او به آنجا می‌روند. هندی‌ها بر اساس اعتقادات و رسوم خود اجساد مردگان را می‌سوزاند و خاکستر باقیمانده از جسد را در آب می‌ریزند که همین امر با جسد بی‌جان مهاتما گاندی صورت گرفت اما به پاسداشت زحمات او و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌اش، مقبره‌ای ساده به شکل سکویی چهارگوش از مرمر سیاه در فضایی سرسبز ساخته‌اند.

آرامگاه در همان محلی قرار دارد که جسد او را طبق مراسم خود سوزاندند و سراسر سادگی است. هر ساله گردهمایی بزرگی در آرامگاه مهاتما گاندی به یاد پدر ملی هند در 30 ژانویه و به مناسبت سالگرد ترور او انجام می‌شود و مردم هند یاد و خاطره او را گرامی می‌دارند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است