اجاره خانه در اتریش

اجاره خانه در اتریش
اشخاصی که متقاضی دریافت ویزای دانشجویی  و یا ویزای کاری در کشور اتریش هستند می بایست جهت اخذ ویزا ،نامه ای مبنی بر تایید اجاره مسکن ارائه دهندکه این محل سکونت می تواند از طریق تاییدیه رزومه خوابگاه دانشجویی  یا اجاره نامه مسکن. تعیین گردد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اجاره خانه در اتریش آشنا  بشیم .
خوابگاه ها و اماکن مسکونی می توانند در شهرهای مختلف اتریش باشند .خوابگاهها معمولا مبله هستند ودارای وسایلی مانند گاز ، یخچال کوچک ، تخت خواب ، کاناپه و… می باشند که سطح کیفیت این امکانات بستگی به میزان مبلغ اجاره ی آن مسکن در اتریش دارد.
همانطور که گفته شد از شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزا اعم از تحصیلی و کاری طبق آنچه در سایت سفارت اتریش آورده شده است در زیر آورده شده که اثبات کننده اهمیت و الزام داشتن سندی دال بر تهیه مسکن مانند اجاره نامه در اتریش است :

  • Meldezettel : ( معرفی نامه )
  • Mietvertrag : ( اجاره نامه یا کپی سند منزل )
  • Arbeitsvertrag : ( قرارداد کار )

نزدیک به ۲۷ خوابگاه در سراسر اتریش وجود دارد که در شهر های مختلف آن از جمله وین ، گراتس، اشتات ، سالزبورگ، لینز،لئوبن، کلاگنفورت واقع شده است. تاسیس این خوابگاهها به منظور تامین فضای زیاد مطالعه و فراهم آوردن تسهیلاتی از قبیل رفت و امد آسان به دانشگاهها و کالج ها بواسطه نزدیک بودن و مجهز بودن خوابگاهها به مراکز آموزشی است.

  • در هنگام انعقاد قرارداد اجاره بسیار مهم است که متن اجاره نامه به دو زبان آلمانی فارسی  به صورت کتبی تنظیم شده وبه امضا برسد.
  • امضا کردن متن قرارداد به منزله پذیرفتن شرایط قرارداد می باشد پس امضا کردن بدون آکاهی از متن قرارداد می تواند تعهدات نا آگاهانه ای را فراهم آورد.
  • اگر الزام بر پرداخت ودیعه باشد شخص می بایست میزان ودیعه و مشخصات اخذ کننده ودیعه در قرارداد را ذکر کردهو رسیدی مجزا دریافت نماید.
  • اگر پرداخت شارژ نیز بر عهده شما می باشد توصیه می شود که اطلاعات کنتور را در قرداد مربوطه ذکر نمایید.
  • در ادامه اشاره می شود که می بایست تا ۳ روز بعد از تغییر مسکن در کشور اتریش ، نشانی محل سکونت جدید خود را به شهرداری آن کشور اعلام نماید.

آپارتمان در اتریش

آنچه مسلم است  جدای از مصائب مربوط به یافتن منابع معتبر جهت اخذ اجاره نامه و رزرو مسکن در اتریش  مسائلی از قبیل آنچه در بالا ذکر شد و لازمه ی آن استفاده از تجربه و دانش اشخاص کاردان در این زمینه است .معمولا ادعای ارائه خدمات این چنینی به وسیله موسسات کلاهبردار نیز صورت می گیرد که  اغلب آنچه به عنوان منزل و یا محل سکونت برای شما عنوان شده و نمایش داده می شود بسیار متفاوت از آن چیزی است که در واقعیت وجود دارد و یا بعضا اصل مدرک اجاره نامه نیز کذب بوده و خدایی ناخواسته شما را متحمل ضررهای جبران ناپذیر می نماید.
آگاهی از اقسام خانه و خوابگاههای موجود در اتریش و مسائلی از قبیل مجهز بودن به ایمنی آتش و اینکه خانه اساسنامه داشته باشد مسائلی هستند که شاید نیاز به وجود یک وکیل و یا شخص کاردان را تشدید می نماید.
هزینه های مربوط به اجاره خوابگاه و ساختمان مسکونی که شامل هزینه آب و برق، هزینه ی آب گرم، اجارهو شارژ را می شود، معمولا به طور رقمی ثابت در یافت می شود.و هزینه ی اجاره معمولا به مدت سه ماه پیشاپیش دریافت می گردد چرا که مالک آپارتمان ها و مسئول خوابگاهها اجازه ی اجاره دادن آن مکان را  به شخص دیگر ندارند به همین خاطر بابت جلوگیری از خسارات احتمالی ،اجاره بها را پیشاپیش دریافت می نمایند.
علاوه بر آن در اجاره ی منزل و آپارتمان در اتریش معمولا سه برابر هزینه در هنگام انعقاد قرار داد از جهت خسارات محتمل الوقوع دریافت می شود که هنگام فسخ قرارداد اجاره در اتریش در صورتی که خسارتی وارد نشده باشد هزینه عودت داده می شود.
در خوابگاه مقداری از هزینه ها مربوط به خدماتی می باشد که ارائه می گردد خدماتی از قبیل نظافت اتاق و شست و شو .قاعدتا این خدمات در آپارتمان ها ارائه نشده وهزینه ی خدمات اینترنتی بر آن اضافه می شود.

  • متوسط هزینه ی اجاره خوابگاه در اتریش بین ۱۲۵ تا ۲۰۸ یورو در ماه معادل  ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو در سال می باشد.
  • متوسط هزینه اجاره مسکن   بین ۲۵۰ تا ۳۳۳ یورو به طور ماهانه معادل ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو سالانه می باشد .

قطعا اشخاص با تقسیم کردن اجاره بها از طریق شریک شدن در خانه می توانند هزینه های خود را کاهش دهند . خوابگاهها و اماکن مسکونی در اتریش انواع گوناکونی دارد از جمله خوابگاههای تک نفره که معمولا شامل فضایی با داشتن یک سرویس بهداشتی  وفضای خواب است. نوع دیگر خوابگاهها  در کشور اتریش به شکلی است که یک سالن و سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک و اتاق های تفکیک شده دارد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است