اجاره خانه در ژاپن

اجاره خانه در ژاپن

پایتخت ژاپن در سال 2013 توانسته رتبه خود را از اول به سوم کاهش دهد. در توکیو برای یک آپارتمان سه قسمتی ماهیانه باید 4.476 یورو پرداخت کنید.  در ژاپن اجاره خانه شامل مبالغی که بعنوان (REIKIN) یا KEY MONEY یعنی پولی که صاحبخانه بعداً پس نمی دهد و رهن DEPOSIT MONEY یا (SHIKIKIN) یعنی پولی که پس از تخلیه پرداخت می شود بسیار بالا است.

می توان در برخی موارد از تسهیلاتی که مؤسسات دولتی وابسته به استانداری یا شهرداری ارائه می‌دهند، استفاده نمود.
این مراکز مجموعه ساختمانهایی تحت عنوان (KODAN JUTAKU) دارند که در برخی شهرها شعبه دارند ولی می توان گفت تقریباً در سراسر ژاپن بخصوص شهرهای بزرگ وجود دارد. البته بعلت کثرت متقاضی عمدتاً با قرعه کشی همراه است.

اجاره این خانه ها معمولاً از خانه های عادی بسیار کمتر است و پول پیشKEY MONEY ندارند و رهن آنها ارزانتر است. برای تهیه این منازل، فرد می تواند فرم های مربوطه را از مراکز مربوطه در منطقه خود تهیه کند. در مورد دانشجویان بورسیه مونبوشو، با تکمیل فرم در دفتر دانشجویان خارجی دانشگاه مربوطه، حداکثر تا مبلغ 50000 ین بابت رهن به دانشجو بازگردانده می شود.

همچنین پس از اجاره خانه با تقاضای کمک هزینه مسکن ماهیانه مبلغی به این عنوان پرداخت می گردد که بسته به شهر محل تحصیل متفاوت بوده و مثلاً برای توکیو 12000 ین می باشد.

اجاره خانه در ژاپن

خرید خانه در ژاپن

زمانی که صحبت از خرید ملک در ژاپن می شود باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که آیا هدف از این خرید ملک در ژاپن چیست و آیا این فردی که خواهان خرید ملک در ژاپن است می تواند با این خرید اقامت ژاپن را اخذ کند و یا خیر،به این موضوع باید این گونه نگاه شود که خرید ملک در ژاپن اولا برای چه افرادی امکان پذیر است و هر فرد مهاجر آیا می تواند خرید ملک در ژاپن داشته باشد یا خیر.

اگر به قانون ژاپن نگاه کنیم این موضوع را متوجه خواهیم شد که خرید ملک در ژاپن جز زیر مجموعه های سرمایه گذاری در این کشور است.آیا اتباع خارجی صلاحیت خرید ملک در ژاپن را دارند. در ابتدا این موضوع را بررسی کنیم به این سوال این گونه پاسخ دهیم که بله اتباع خارجی صلاحیت خرید ملک و اجاره ملک را به صورت مستقیم در ژاپن را دارند ولی خرید ملک در ژاپن برای افراد مهاجر منجر به اخذ اقامت این کشور نخواهد شد و تنها به عنوان ملکی که فرد برای سرمایه گذاری خریداری کرده است می تواند باشد این موضوع بسیار مهم است که افراد به واسطه خرید ملک در بسیاری کشورها نمی توانند به اقامت دائم آن کشور دست یابند و خرید ملک در این کشورها به عنوان زیر مجموعه های سرمایه گذاری و کارآفرینی به شمار می آید.

افراد متقاضی مهاجرت به ژاپن می توانند در بخش مسکن ژاپن سرمایه گذاری کنند ولی این خرید ملک باید در چهارچوبی انجام شود و بدین صورت نیست که خودش هر ملکی را که بخواهد خریداری کند و تمامی حقوق مانند افراد و اتباع ژاپنی است و نکته جالب این مورد باشد که این ملک قابلیت خرید و فروش در ژاپن را دارد و حتی قابلیت ارث بردن را نیز دارا می باشد.

این قائده کلی در کلیه موارد و املاک و مستغلات وجود دارد که تمامی افراد که ملکی در داخل ژاپن خریداری کرده اند این ملک به ورثه آنها ارث برسد. نکات دیگری را نیز در مورد خرید ملک در ژاپن مطرح است که شامل این مورد می تواند باشد که از نظر هزینه ها، یعنی این نکته که ارزش این میزان خرید چه مقدار باید باشد.

باید اینگونه پاسخ داد که هزینه خاصی در این مورد تعیین نشده است و هرکس به هر میزان که می تواند خرید کند و شاید این سوال برای افراد مهاجر داخل ژاپن مطرح شود که آیا افراد مهاجر نیز به واسطه خرید ملک در ژاپن می توانند اقامت این کشور را بدست آورند پاسخ این سوال بدین شکل است که افراد مهاجر می توانند خرید ملک در ژاپن داشته باشند اما به واسطه خرید ملک در ژاپن به هر میزان به افراد مهاجر اقامت دائم اعطا نمی شود و فقط می تواند این خرید را به دید یک سرمایه گذاری نگاه کرد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است