اجاره خانه در کانادا

اجاره خانه در کانادا
هنگامی که در حال جستجو برای اجاره آپارتمان ، خانه و یا اتاق هستید، توجه داشته باشید که ممکن است برای زمانی طولانی در محل انتخاب شده زندگی نمایید، لذا دوست داشتن مکانی را که انتخاب می کنید، حائز اهمیت خواهد بود.
پیدا کردن مکانی برای اجاره در کانادا روشهای مختلفی برای جستجو و پیدا کردن آپارتمان ، خانه یا اتاق اجاره ای وجود دارد.
آگهی روزنامه : هر روزه در بخش تبلیغات روزنامه ها ، لیستی از خانه ها ، آپارتمان ها و اتاق های اجاره ای درج می گردد.
سایت های درج کننده موارد اجاره : وب سایت های متعددی وجود دارد که آگهی اماکن اجاره ای را درج می کنند . شما می توانید با استفاده از موتورهای جستجوگر آنها را پیدا کنید.
تابلوی اعلانات : در تابلوی اعلانات مراکز اجتماعی ، لباسشویی ها ، خواربار فروشی ها ، و سایر کسب و کارهای محلی میتوانید به دنبال آگهی اجاره باشید. چنانچه دانشجوی دانشگاه های کانادایی هستید، از قسمت خدمات دانشجویی در مورد موارد اجاره ای موجود در داخل و یا خارج دانشگاه سوال نمایید.
تابلو ی جلو خانه ها : با قدم زدن در محله های مورد نظرتان ، می توانید خانه های اجاره ای را که با نصب تابلوی “For Rent” یا “For Lease” مشخص شده اند پیدا نمایید.
خانواده و دوستان : بعضی از افراد از طریق تماسهای شخصی، محل مورد نظر خود را برای اجاره پیدا می کنند. شما نیز می توانید از دوستان، بستگان، همکاران و سایرین برای پیدا کردن موارد اجاره ای پرس و جو نمایید.

اجاره خانه کانادا

Sublet: قراردادهای اجاره در شهر مونترال معمولا یک ساله است و معمولا سه یا چهار ماه قبل از پایان مهلت قرارداد نامه ای از طرف صاحب‌خانه یا مدیر ساختمان برای مستاجر ارسال می شود که حاوی نرخ جدید اجاره بها و تغییرات احتمالی برای مستاجر است و مستاجر نیز تمایل خود را برای ادامه قرارداد به مدت یک سال دیگر به طور کتبی به اطلاع صاحب‌خانه می رساند. (اگر مستاجر پاسخی به این نامه ندهد به معنی فسخ قرارداد تلقی می شود). در صورتی که مستاجر قرارداد را یک سال دیگر تمدید کند مسئولیت پرداخت اجاره بها را به مدت یک سال دیگر پذیرفته است و در صورتی که بخواهد زودتر از موعد خانه را تخلیه کند موظف به پرداخت تمام اجاره‌بها است. در این شرایط درصورت موافقت صاحب‌خانه یا مدیریت ساختمان، مستاجر اصلی می تواند خانه را به شخص دیگری به صورت Sublet اجاره دهد. به این صورت که قراردادی بین مستاجر اصلی و مستاجر دوم تنظیم می شود که مستاجر دوم موظف به پرداخت مبلغی به مستاجر اصلی است و مستاجر اصلی هنوز مسئول پرداخت اجاره بها به صاحب‌خانه است. معمولا هزینه Sublet از اجاره بهای اصلی ۱۵ تا۳۰ درصد کمتر است. به خاطر این که مستاجر نمی تواند قرارداد اجاره را فسخ کند و به هر دلیل قادر به ادامه اقامت در خانه نیز نیست و در این شرایط حاضر می شود با Sublet دادن خانه از ضرر و زیان بیشتر جلوگیری کند. در بعضی موارد نیز از این روش برای مدت های کوتاه یک یا چند ماهه نیز استفاده می شود. مثلا در مواردی که شخص به سفرهای تابستانی یا فصلی می رود که در این صورت مستاجر دوم می تواند از خانه به همراه وسایل آن استفاده کند. لازم به ذکر است قرارداد Sublet تنها تا پایان زمان قرارداد اولیه اعتبار دارد و در سال جدید مستاجر باید خانه را با قیمت اصلی آن از صاحب‌خانه اجاره کند.
روش ارزان دیگری که البته در شهر مونترال کمتر از شهرهای دیگر کانادا رایج است اجاره بیسمنت یا زیرزمین خانه های مسکونی است. بسیاری از خانه های مستقل و دوبلکس ها، زیرزمین قابل سکونتی دارند که با دری مجزا به بیرون راه دارد و بعضی از صاحب‌خانه ها برای کمک به هزینه های جاری خانه، این فضا را اجاره می دهند. البته هزینه اجاره این نوع فضاها در متراژ مساوی از آپارتمان ها کمتر است و شاید بتوان یک بیسمنت دوخوابه را با هزینه ای معادل ۵۰۰ یا ۵۵۰ دلار اجاره کرد که از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است و تازه واردین را به خود جلب می کند. اما مشکل این جاست که معمولا بیسمنت ها از نور کافی برخوردار نیستند و سکونت در آنها بخصوص در فصل زمستان بسیار دلگیر و ملال آور است بخصوص برای افرادی که ماه های اولیه اقامت خود را سپری می کنند به همین دلیل به تازه واردین توصیه می شود اگر در بدو ورود ترجیح می دهند چنین خانه هایی را برای سکونت انتخاب کنند دست‌کم بیسمنت هایی را اجاره کنند که اصطلاحا به آنها Walk out گفته می شود. این بیسمنت ها در واقع طبقه هم کف محسوب می شوند، نور و شرایط زندگی بهتری دارند، از پنجره های بزرگتری برخوردارند و  برای زندگی مناسبتر به نظر می رسند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است