اطلاعات عمومی اتریش

اطلاعات عمومی اتریش
اتریش (به آلمانی: Österreich) یکی از کشورهای اروپای مرکزی است. پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی ومجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی اتریش آشنا  بشیم .
تریش (یا به ضبط قدیمی آن اطریش) یکی از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.
اتریش تلفظ فرانسوی نام آلمانی آن کشور است. نام آلمانی آن یعنی اؤستررَیش برگرفته از دو واژه اؤستر (شرق) و رَیش (قلمرو و پادشاهی) است که در مجموع این نام به معنی پادشاهی شرقی است. پیشتر در سرزمینهای اسلامی، از جمله ایران، نام این کشور را نَمْسا (و در ایران گاه نَمْسه) می‌گفتند. اتریش بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تاکنون یک جمهوری فدرال است. صدر اعظم این کشور توسط رییس جمهور که خود توسط مردم برگزیده شده، انتخاب می‌شود. طبق آخرین آمار بانک جهانی اتریش پس از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد، آمریکا، آلمان و ژاپن در مکان هشتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته‌است.

نشان اتریش

زبان رسمی این کشور آلمانی است. ۹۸٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می‌کنند. کد این کشور 0043 و واحد پول آن یورو می باشد.
شهرهای مهم آن عبارتند از: وین ، سالزبورگ، تیرول و گراتس.
بر اساس افسانه ها پرچم کشور اتریش منسوب به دوک لئوپولد پنجم از فرمانروایان اتریش در اواخر قرن 12 ام و پیامد جنگهای او در دوران جنگهای صلیبی است. پس از یک نبرد سخت، لباس او که تماما سفید بود سر تا پا آغشته به خون شد. زمانیکه دوک کمربندش را گشود، تنها قسمتی از لباس که زیر کمربند بود سفید مانده بود. بعدها این منظره تبدیل به سمبلی شد و پرچم اتریش از آن الهام گرفته شد.
نشان ملی اتریش (coat of arms of Austria) از سال 1919 بکار می رفته است (البته بدون زنجیر گسسته) و از سال 1945 این نشان با اضافه شدن زنجیر گسسته به آن مورد استفاده قرار می گرفت. عقاب در این نشان سمبل قدرت، تاج دیوار نمای عقاب سمبل طبقه متوسط جامعه، داس سمبل زراعت و کشاورزی، چکش سمبل صنعت و زنجیرگسسته سمبل آزادی از دیکتاتوری نازیسم است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است