اطلاعات عمومی استرالیا

اطلاعات عمومی استرالیا
کشور مشترک‌المنافع استرالیا (به انگلیسی: Commonwealth of Australia) کشوری است توسعه یافته در نیمکره جنوبی. این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور دنیا است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود است و در سال ۱۹۰۱ از بریتانیای کبیر استقلال یافته‌است. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانه فرماندار کل قرار دارد. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. در عمل نخست وزیر منتخب در کنار دولت و مجلس اداره کشور را در دست دارند. استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعه اتحادیه کشورهای همسود است.
سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج دربر گرفته‌است. استرالیا همچنین سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه به‌شمار می‌آید که کوچک‌ترین قاره دنیاست.
زبان رسمی کشور زبان انگلیسی با گویش استرالیایی است. اختلافات بسیار نامحسوسی در لهجه مناطق گوناگون وجود دارد. زبان‌های دیگر مانند ایتالیایی و چینی نیز در بین مهاجران بسیار رایج است.

استرالیا

قدیمی‌ترین نوع موسیقی در استرالیا مربوط به مردمان بومی آنجا است در منطقه بومی استرالیا، آهنگهایی با درون مایه اجتماعی و روحانی اجرا می‌شود. در طی اجتماعات بومیان که به «کوروبوری» معروف است، رقص و آواز قسمت مهمی از سرگرمی‌ها را شامل می‌شود. در مراسم و جشن‌های مذهبی، سرودها روح بومیان مختلف را به هم پیوند می‌دهد که به آن «زمان رؤیایی» می‌گویند. مردم بومی بر این باورند که در گذشته‌ای دور، در زمان رؤیایی نغمه‌هایی خوانده شد که باعث حیات خونی بخشیدن به ارواح در زمین شد. امروزه این آوازها در مراسم مذهبی برای بقاء و گسترش زندگی گیاهان و حیوانات خوانده می‌شود.
از آنجاییکه بیشتر ساکنین استرالیا ، نوادگان مهاجرین اروپایی و بالاخص انگلستان هستند فرهنگ غالب مردم این سرزمین غالبا اروپایی اروپایی است . دولت استرالیا منابع مالی زیادی را در حوزه فرهنگ صرف میکند. سالنهای تئاتر و گالری ها و ساختمانهای هنری متعدد جذابیتهای فرهنگی زیادی را به استرالیا بخشیده است.
ورزش در استرالیا به یک سبک زندگی مبدل شده است و بطور جدی پیگیری میشود. استرالیا یکی از کشورهای مدال آور در مسابقات المپیک است. برگزاری دو دوره مسابقات المپیک ( المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ) در این کشور خود گویای اهمیت ورزش برای مردم این سرزمین است. ملبورن به عنوان پایتخت ورزشی استرالیا هر ساله میزبان مسابقات بین المللی تنیس آزاد است که یکی از ۴ گرنداسلم تنیس است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است