اطلاعات عمومی ایالت کانزاس امریکا

اطلاعات عمومی ایالت کانزاس امریکا
کانزاس (به انگلیسی: Kansas) از ایالت‌های غرب میانه آمریکا است. پایتخت آن توپکا و شهر مهم آن ویچیتا است. این ایالت بزرگ‌ترین تأمین کننده گندم در آمریکا می‌باشد و گل آفتابگردان نیز نشانه این ایالت می‌باشد. کانزاس یکی از جمهوری‌خواه‌ترین ایالت‌های آمریکا به محسوب می‌شود.
نخستین اروپایی مهاجر به این سرزمین در سال ۱۵۴۰ جهانگردی اسپانیایی بود مشهور به کورونادو که در پی جستجوی طلا وارد منطقه‌ای شد که امروزه به کانزاس معروف است. قبل از آن سرخپوستان به سرزمین حاصلخیز و بوفالوی‌های پرتعداد دشت‌های کانزاس علاقه خاصی داشتند.
کانزاس غالباً دارای آب و هوای قاره ایست: زمستانهای سرد و برفی و تابستانهای گرم دارد. کانزاس به ویژه از جهت گردبادهای خود بسیار معروف است. در داستانهای معروف آمریکایی همانند جادوگر اُز نیز دوروتی توسط گردبادی از کانزاس به سرزمین اُز منتقل می‌شود.
کانزاس یکی از جمهوری‌خواه‌ترین ایالت‌های آمریکا به حساب می‌آید. به غیر از کانزاس سیتی، تقریباً تمام ایالت جمهوری‌خواه هستند. کانزاس در حال حاضر در کنگره آمریکا چهار جمهوریخواه در مجموع دارد.
کانزاس چند شهر مهم دارد که عبارتند از ویچیتا، لارنس، منهتن و اوورلند پارک
کانزاس سیتی، کانزاس که بخشی از کانزاس سیتی بزرگ است نیز در این ایالت قرار دارد.

نشان ایالت کانزاس

ایالت کانزاس غالبا دارای آب و هوای قاره ایست، زمستانهای سرد و برفی و تابستانهای گرم دارد. ویچیتا بزرگترین شهر در کانزاس از نظر جمعیت و مساحت می باشد. این شهر دارای جاذبه های بسیاری مانند موزه حمل و نقل هوایی کانزاس، موزه گنجینه جهانی، باغ بوتانیکا و باغ وحش سجویک کانتی است.توپکا پایتخت کانزاس است و در ضلع شرقی این ایالت قرار دارد. توپکا نیز دارای جاذبه های بسیاری، از جمله پارک دریاچه Shawnee، باغ وحش توپکا، موزه تاریخ ایالت کانزاس و موزه مبارزه هوایی می باشد. کانزاس همچنین بسیاری از تیم های حرفه ای از جمله فوتبال، بیس بال، هاکی و تیم های فوتبال آمریکایی را دارد، که اکثر آنها در توپکا یا کانزاس سیتی واقع شده اند. یکی دیگر از جنبه های منحصر به فرد این ایالت جنبه های فرهنگی غرب میانه می باشد. کانزاس خانه ی کاوبوی ها و پیشگامان در زمان غرب وحشی بوده است و سنت این دوره هنوز هم در درون ایالت امروزی انجام می شود. مال ها، جشنواره ها و دربی ها هر سال در کانزاس برگزار می شوند. یکی از بزرگترین رویدادهای برجسته تمامی این سنت ها نمایشگاه مرکزی رایگان کانزاس است که در هر سال در آغاز ماه اوت در Abilene، کانزاس برگزار می شود. از ویژگی های آن نمایشگاه، موسیقی رایگان، دربی تخریبی، مزایده حیوانات، بازی های کارناوال، و تمام جنبه های سنتی بازار مال فروشان آمریکایی (گاو سواری، مسابقه در بشکه، توسن سواری، هدایت کشتی و غیره) می باشند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است