اطلاعات عمومی نپال

اطلاعات عمومی نپال
نِپال کشوری در آسیا واقع در شمال هندوستان و پایتخت آن کاتماندو است. جمعیت نپال حدود ۲۹میلیون نفر و زبان رسمی آن نپالی است. واحد پول این کشور روپیه نپال است و تنها با چین و هند همسایه است.
بیشتر محدودهٔ نپال بر روی رشته‌کوه‌های هیمالیا قرار گرفته و شمال این کشور هشت قله از ۱۴ قله بلند جهان را در خود جای داده که یکی از آن‌ها بلندترین کوه جهان یعنی قله اورست است. جنوب کشور مرطوب و حاصلخیز است و جمعیت زیادی را در خود جای داده‌است.
۸۱ درصد مردم نپال پیرو آیین هندو هستند و با این احتساب، نپال در میان کشورهای جهان بالاترین درصد پیروان هندوئیسم را نسبت به جمعیت خود دارد. این کشور به خاطر موقعیت جغرافیایی خود هم از هند و هم از تبت نفوذ پذیرفته‌است. بودایی و اسلام و کیراتی (تلفیقی از آنیمیسم، شیواپرستی و بودیسم تبتی) دو دین مهم دیگر این کشور هستند و بخش بزرگی از جمعیت خود را هم هندو و هم بودایی معرفی می‌کنند که این به دلیل تلفیق این دو مذهب در این منطقه است. نپال تنها کشور در جهان است که پرچم آن به شکل مستطیل نیست، و از دو مثلث بر روی هم تشکیل شده‌است.

پرچم نپال

همسایگی نپال با سرزمین‌های تبت از شمال و هند از جنوب سبب تأثیرپذیری مردمان این ناحیه از فرهنگ و مذهب یکدیگر شده است بطوریکه بیش از ۸۰ درصد مردم نپال پیرو مذهب هندو، ۱۰ درصد بودایی و ۴ درصد مسلمان هستند. وجود شهر لومبینی در این کشور که زادگاه بوداست (در این مورد اختلاف نظرهایی جدی وجود دارد) سبب توجه بودائیان جهان به این کشور شده است.
مهمترین حادثه تراژیک این کشور در سده اخیر جنگ‌های داخلی ده ساله‌ی آن در دهه نود بود که بیش از ۱۶ هزار نفر کشته به همراه داشت. نهضت مائویست‌ها به عنوان اصلی‌ترین مخالفان نظام پیشین سلطنتی در این کشور سالها به مبارزه پرداختند تا اینکه با برقراری نظام دموکراتیک به فرایند مشارکت سیاسی این کشور پیوستند.
معروف‌ترین مردم نپال را شاید بایستی شرپاها (مردمان شرق) دانست. این افراد بومی نپال از ۵۰۰ سال پیش ساکن کوه‌ها بوده و اورست جایگاه مقدسی در میان آنها دارد. امروزه شرپاها نقش مهمی در یاری‌رساندن کوه‌نوردان جهت فتح قلل مرتفع دارند.
زبان نپالی به عنوان زبان ملی این کشور در میان نیمی از مردم رواج دارد ولی در مدارس دولتی تنها زبان سانسکریت است که اجباری است. با این حال میتوان ۶۰ گویش و زبان مختلف دیگر را نیز درمیان مردم مشاهده نمود.
زبان نپالی زبانی نزدیک به هندی و پنجابی و دیگر زبان‌های هندوآریایی است که توسط حدودا سی میلیون نفر صحبت می‌شود. در حالت کلی یادگیری این زبان راحت بوده و باتوجه به عدم استقبال مردم از زبان‌های بین‌المللی، یادگرفتن چند لغت اساسی، بسیار در ارتباطات شما کمک خواهد نمود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است