اطلاعات عمومی کشور فیجی

اطلاعات عمومی کشور فیجی
فیجی با نام رسمی جمهوری جزایر فیجی یک کشور جزیره‌ای در منطقهٔ ملانزی در اقیانوس آرام جنوبی است که در ۲ هزار کیلومتری جزیرهٔ شمالی زلاندنو قرار گرفته‌است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر فیجی شهر سووا است. در فیجی سه زبان انگلیسی، فیجیایی و هندی فیجی رسمیت دارند. جمعیت فیجی ۸۶۰ هزار نفر و واحد پول آن دلار فیجی است که در حال حاضر (اپریل ۲۰۱۷) هر دلار فیجی معادل حدود ۵۰ سینت آمریکایی می‌شود. ۶۵ درصد مردم این کشور مسیحی، حدود ۲۸ درصد هندو و ۶ درصد نیز مسلمان‌اند.
فیجی در ۲,۰۰۰ کیلومتری جزیره‌ی شمالی نیوزیلند، در منطقه‌ی ملانزی قرار دارد و پایتخت آن «سووا» است. وانوآتو از غرب، کالدونای جدید از جنوب غرب، جزایر کرمادک از جنوب شرق، ساموآ از شرق، والیس و فوتونای از شمال شرق و تووالو از شمال، نزدیک‌ترین همسایه‌ فیجی به شمار می‌روند. فیجی در واقع مجمع الجزایری با بیش از ۳۳۰ جزیره (۱۱۰ جزیره مسکونی هستند) و همچنین بیش از ۵۰۰ جزیره‌ی خرد (به جزایر بسیار کوچک نظیر جزایر صخره‌ای و مرجانی و نزدیک ساحل یا جزایر داخل رودخانه‌ها گفته می‌شود) است که محدوده‌ای  به مساحت کل  حدود ۱۸,۳۰۰ کیلومترمربع را تشکیل می‌دهند. از این میان، «اونو-آی_لائو» دورترین جزیره به شمار می‌رود. دو جزیره‌ای اصلی «ویتی لوو» و «وانوآ لوو» حدود ۸۷ درصد(تقریبا ۸۶۰,۰۰۰نفر)  کل ساکنین فیجی را درون خود جای داده‌اند. پایتخت فیجی یعنی شهر سووا در جزیره‌ی ویتی لوو واقع شده است و به عنوان بندرگاه اصلی این کشور شناخته می‌شود.

پرچم فیجی

قدمت سکونت در فیجی به حدود ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. این کشور در قرن‌های هفدهم و هجدهم به وسیله‌ی هلندی‌ها و بریتانیایی‌ها کشف شد و تا سال ۱۹۷۰ میلادی به عنوان مستعمره‌ی بریتانیا به شمار می‌رفت. فیجی امروزه به دلیل داشتن جنگل‌های فراوان، مواد معدنی و ذخایر ماهی یکی از توسعه یافته‌ترین اقتصادهای منطقه را دارد. صنعت گردشگری و صادرات شکر دو منبع درآمد اصلی این کشور را تشکیل می‌دهند. فیجی آب و هوایی استوایی به همراه دو فصل گرم و مرطوب دارد. از ماه نوامبر تا آوریل شاهد فصل گرم و مرطوب و از ماه مه تا اکتبر شاهد فصل خنک و خشک خواهیم بود. بادهایی که تقریبا در تمام طول سال می‌وزد، تا حدودی دمای هوا را تعدیل می‌کند. به طور کلی دمای هوا در فصول خشک میانگین ۲۲ درجه‌ سانتی‌گراد و در ماه‌های گرم میانگین ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.
همان‌ طور که گفتیم گردشگری یکی از صنایع اصلی در این کشور به شمار می‌رود، بنابراین بدیهی است که جاذبه‌های فراوانی در فیجی وجود داشته باشد. از جمله‌ این جاذبه‌های دیدنی باید به تالاب آبی، جزایر مامانوکا، پارک میراث ملی بوما، تالاب بقا (Beqa)، بندر اقیانوسیه، رودخانه ناوا (Navua River)، باغ غول خفته، چشمه‌های آب گرم سابتو، صخره‌های بزرگ مرجانی اسطرلاب، غارهای ساوا آی لائو (Sawa-i-Lau Caves)، پارک ملی تپه‌های شنی سیگاتوکا، پارک کولا اکو، موزه‌ فیجی، معبد سری شیوا سوبرامانیا (Sri Siva Subramaniya Temple) و شهر کوچک لووکا اشاره کرد. ۵۲ درصد مردم این کشور را نژاد بومی فیجایی و ۴۱ درصد را هندی‌ها تشکیل می‌دهند، همچنین آشنایی با فرهنگ بومیان فیجی می‌تواند جذابیت سفر به این کشور را افزایش دهد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است