اطلاعات عمومی کشور هند

اطلاعات عمومی کشور هند
وقتی صحبت از کشور هندوستان می شود، تعداد زیادی نقش و رنگ مذهب و مردم به نظر می آید، در این مطلب در مورد اطلاعات کشور هندوستان صحبت میکنیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی کشور هند آشنا بشیم .

هند
تاریخچه
هند کشوری در جنوب آسیا و دومین کشور پرجمعیت دنیا است که در جنوب با اقیانوس هند و با کشورهای پاکستان ، بوتان چین ،نپال بنگلادش و برمه همسایه می باشد. کلمه “هند” از واژه قدیمی فارسی “هندو” گرفته شده است وقدمت تمدن در این کشوربه 8500 سال پیش می رسد. کشور هند تا قبل از قرن نوزدهم که تحت استعمار بریتانیا قرار گرفت ، دوره های طلایی و امپراطوری بزرگی را شاهد بوده و نهایتا امروز ,جمهوری کنونی هند که در سال 1947  توسط مبارزانی چون گاندی و نهرو مستقل شده  شکل گرفته است.


آب وهوا
آب و هوای هند به شدت تحت تاثیر هیمالیا و صحرای تار قرار دارد  طوری که هر دوی آنها بادهای موسمی جنوب غرب و شمال شرق را موجب می شوند.بادهای جنوب غربی در بیشتر قسمت های کشور از ماههای ژوئن تا سپتامبر و بادهای شمال شرقی از طرف دیگر بارندگی هایی را به شکل طوفان از ماههای اکتبر تا فوریه ایجاد می کنند. هند حداقل سه فصل در سال را تجربه می کند: تابستان، فصل بارندگی و زمستان.


فرهنگ
هند سرزمینی با فرهنگ و سنتی متنوع و غنی متاثر از مذهب و فرقه های روحانی متعدد است که هیچ گاه نمی توان آن را در قالب یک فرهنگ معرفی کرده و شاید تنها سرزمینی است که مردمی با اصالت ، نژاد ، مذهب ، افکار و زبانهای مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند.


هنر

 تاتر در هند عموما به همراه رقص و موسیقی و دیالوگ های مکتوب عموما بر پایه اسطوره ای هندی شکل گرفته است . موسیقی هندی تنوع وسیعی رابر اساس سنت ها و مناطق موجود در بر دارد , نوع سنتی آن شامل دو ژانر هندوستانی وکارناتیک به ترتیب در شمال و جنوب است . رقص در هند نیز شامل دو نوع مردمی(فولک) و کلاسیک می باشد.


خوراک

 ذائقه غذایی هند در دنیا منحصر به فرد بوده و به تندی و ادویه معروف است و از منطقه ای به منطقه ی دیگر فرق می کند. غذای مغولی و پنجابی در شمال هند که عموما با گوشت و ادویه همراه است متاثر از فرهنگ پخت آسیای میانه بوده و به دلیل کشت گندم در این مناطق نان تنوری و روتی و سایر مشتقات آرد در آن دیده می شود. در جنوب هند خوراک ها بیشتر برنج پایه هستند. و در شرق ، خوراک بنگالی متشکل از برنج و ماهی بیشتر رایج می باشد.

ورزش

 هاکی ورزش ملی هند با افتخارات فراوان و بعد از آن کریکت از بالاترین محبوبیت برخوردار است . ورزش های دیگرهندوستان شامل کباری، خوخو، پهلوانی و گیلی داندا می باشد

هندوستان


نکات مهم جهت مسافرین

تور هندوستان از جذاب ترین و پرطرفدارترین تورهای دنیا است. کشوری با جمعیتی میلیاردی در کنار صدها آداب و سنن و فرهنگ و آیین با همزیستی مسالمت آمیز  بین آن ها , همگان را برای دیدن این کشور پهناور فرا می خواند. هند از قدیمی ترین و باستانی ترین کشورهای دنیا است که همیشه با تاریخ ، وسعت و جمعیت همراه بوده است. این کشور پهناور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته  و هفتمین کشور وسیع دنیا و دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین می باشد.. هندوها، بودایی ها، سیک ها، زرتشتی ها، مسلمانان یهودی ها ومسیحیان در این کشور زندگی می کنند. پایتخت این کشور دهلی نو و بزرگ ترین شهر آن بمبئی است.  هندی و انگلیسی زبان های رسمی اما صدها زبان و گویش دیگر نیز در این کشور رایج است. هند در سال 1947 از انگلستان استقلال یافت و در سال 1950 اعلان جمهوری کرد. مساحت آن در حدود 3 میلیون و دویست هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن از مرز یک میلیارد و صدونود هشت میلیون نفر گذشته است. پول رایج آن روپیه و زمان رسمی آن 2 ساعت از ایران جلوتر است.

 

مذهب مردم هند

تورهایی که عازم هندوستان می شوند به دو مسیر تور تقسیم می شوند . نخست تور آگرا ، دهلی و جیپور و مسیر دوم تور دهلی و تور آگرا و جیپور که این مسیر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. تور دهلی با آشنایی و بازدید از مسجد جامع دهلی که به دستور شاه جهان ساخته شده آغاز می شود. قلعه سرخ یکی از مهم ترین اماکنی است که گردشگران از همه جای دنیا برای دیدن آن می آیند  و برخی معتقدند قلعه سرخ بزرگ ترین مرکز گردشگری شهر دهلی است.

بازار بزرگ چندی چوک این بخش جایی برای دیدن و یا خرید می باشد. کسانی که به بازدید از بقعه ها و مزار بزرگان و یا شخصیت های سیاسی و یا فرهنگی  علاقمند هستند از آرامگاه همایون دومین پادشاه مغولی هند که با معماری ایرانی آراسته شده بازدید کنند ,در نزدیکی آرامگاه همایون آرامگاه صوفی بزرگ هند خواجه نظام الدین اولیاء قرار دارد. هند سرزمین تصوف و عرفان  است از این رو  در این سرزمین عرفا و صوفیان از اهمیت ویژه ای برخوردارند .اماکن دیگر که دیدن آن ها برای علاقه مندان به معماری و حتی گردشگران خالی از لطف نیست قطب منا است که از نخستین بناهای معماری به سبک هندو اسلامی می باشد. اما نمی شود به هندوستان آمد و سراغی از شخصیت بزرگ هند یعنی ماهاتاما گاندی نگرفت مزار او در دهلی است  و دیدن آن را فراموش نکنید , از دیگر جاهای ارزشمند  این شهر معبد نیلوفر و معبد آکشاردام  است که از بزرگ ترین معابد هندی در دنیا می باشند.
اما اگرا یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهرهای هندوستان است که از دهلی برای رسیدن به آن با قطار دو ساعت مسافت دارد. البته شما می توانید با اتوبوس نیز سفر کنید اما به دلیل شلوغی مسیر ,اتوبوس ها خیلی آرام حرکت می کنند و ممکن است ساعت ها طول بکشد تا شما را به آنجا ببرند. این شهر از مهرماه تا فروردین مناسب ترین آب و هوا را برای گردشگران دارد. اما آگرا برای دنیا و ایرانی ها اهمیت ویژه دیگری هم دارد چرا که تاج محل در آن آرمیده است و آن یک شاهکار معماری ایرانی است. اما تاج محل تمام دیدنی اگرا نیست و دیدنی های دیگری همچون آرامگاه اعتماد الدوله ، مسجد جامع آگرا ، باغ مریم  از جمله نقاط دیدنی آن می باشند.
اما جیپور : این شهر که در شمال غربی کشور هندوستان است به شهر صورتی نیز شهرت دارد. این شهر از معروف ترین نقاطی است که در قرن 18 میلادی تأسیس شده و دارای معماری شهری منظم و منسجم می باشد  که از دیدن  آن لذت  می برید , دژهای نهارگر و جایگر و همچنین کاخ هوا محل و رصد خانه قدیمی یا همان رصد خانه جنتر منتر از جمله نقاط دیدنی آن هستند .
اما  این کشور  تور های دیگری هم برای علاقمندانش  دارد  یکی از این تورها بمبئی و گوآ می باشد.  شهر گوآ که در  ساحل اقیانوس هند واقع شده در اغلب ماه های سال آب و هوایی شرجی و مرطوب دارد  و گردشگران این شهر را به خاطر تفریحات آبی و آفتاب  و سواحل شنی و زیبای آن دوست دارند ,در بیشتر ایام سال درجه حرارت این منطقه  به حدود سی و پنج درجه سانتیگراد و در ماه های آذر وبهمن میزان دمای آن به بیست درجه سانتیگراد  می رسد. یادتان باشد که تور گوآ را برای استراحت و آرامش انتخاب کنید و از آن انتظار دیگری نداشته باشید.
اما  بمبئی  یکی از بزرگ ترین و ثروتمندترین شهرهای هندوستان است ومعنی آن در زبان هندو  به معنی ساحل خوب می باشد  و این نشان دهنده این امر است که هندی ها تا چه اندازه این شهر را دوست دارند.
فصل توریستی این شهر شهریور تا اسفند  ماه  است که دمای هوا به پانزده تا بیست و پنج درجه  می رسد.  دروازه هند یادگار استعمار انگلستان و هتل تاج محل از مهم ترین جاهایی است که نباید دیدن آن را از دست بدهید… بهترین نقاط دیدنی  این شهر  شامل :موزه های پرنس ویلز و موزه ویکتوریا ,ساختمان دادگاه عالی و ساختمان دانشگاه است که یادگار دوره حضور انگلیسی ها  در این شهر  می باشند.
بازارهای بمبئی و سوغاتی های عالی این شهر مثل صنایع دستی و چای معروف هند را فراموش نکنید. بسته بندی این چای ها آنقدر زیبا و دیدنی است که شاید شما فقط به خاطر شکل بسته بندی ها آنها را بخرید.

نقشه هندوستان

پایتخت : دهلی نو
شهرهای توریستی : بمبئی ,دهلی، ، اگرا، ، جییور، گوا،
جمعیت : حدود یک میلیارد نفر
مذهب : هندوئیسم، اسلام و بودیسم
واحد پول : روپیه
زبان : هندی، انگلیسی

فاصله هوائی تا تهران : حدوداً ۴ ساعت
ساعت : حدود یکساعت جلوتر از تهران
پیش شماره :0091

“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است