اقامت کشور نروژ

اقامت کشور نروژ
برای مهاجرت به نروژ و اخذ اقامت نروژ ابتدا باید بدانید که پادشاهی مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال را دربرمی‌گیرد. این کشور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است و افراد زیادی مایل به دریافت اقامت این کشور هستند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور نروژ بیشتر آشنا بشیم .

راههای مهاجرت به نروژ به طور کلی به چند دسته تقسیم می شود

  • مهاجرت به نروژ از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج
  • مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به نروژ از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به نروژ از طریق کارآفرینی
  • مهاجرت به نروژ از طریق کار
  • مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

ویزا نروز

اجازه اقامت دائم نروژ
کسب اجازه اقامت دائم بطور اتوماتیک شامل حق اجازه کار و اقامت دائم می باشد. بر اساس قوانین جدید، واژه “اجازه اقامت دائم” Permanent oppholdstillatelse جانشین واژه ” اجازه اسکان” bosettingstillatelse خواهد شد. اقامت هر فردی که بطور مستمرحداقل سه سال متوالی را در کشور اقامت داشته است، اقامتی که براساس آن میتوان اجازه اقامت دائم را کسب کرد، می تواند اجازه اقامت دائم را کسب کند. اجازه اقامت برای هنرمندان، گروهای موسیقی و هنرمندان قوانین خاص خود را دارا می باشد. افراد نامبرده بالا چنانچه قصد اقامت در نروژ را برای دو هفته داشته باشند، نیاز به اجازه اقامت ندارند. بلکه می توانند تقاضای ویزا نمایند. افرادی که برای کار می آیند بایستی قرارداد کاری داشته باشند.
کارفرمایان و طرفین قرارداد متقاضی در نروژ، می توانند برای متقاضی، از نروژ تقاضای کار نمایند به شرطی که کارفرما، از سوی متقاضی وکالت کتبی داشته باشد. برخی ازمتقاصیان می توانند تقاضای اجازه اقامت خود را در نروژ تحویل مقامات نروژی دهند. این قانون شامل متخصصین و افرادی با صلاحیت های فنی و حرفه ای می باشد که دارای اقامت قانونی در نروژهستند. البته این قانون شامل افرادی که در نروژ تقاضای پـنـاهــندگی کرده اند نمی شود. چنانچه فردی در نروژ تقاضای اقامت می کند، بایستی تقاضای خود را به پلیس محل سکونت ویا مراکز اطلاعات برای خارجیان متقاضی کار ارائه نمایند.
قوانین جدید نروژ درباره ویزا
هر کسی می تواند به عنوان توریست، ملاقات اعضای خانواده و یا سفر تجاری از نروژ تقاضای ویزا نماید. ویزا برای سفر به نروژ و دیگر کشورهای عضو پیمان شنگن حداکثر تا 90 روز اعتبار دارد. در اصل ویزایی که توسط یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن صادر می شود، قابل تمدید نمی باشد. در این زمینه استثنائاتی وجود دارد از جمله اینکه ویزای اصلی شما برای کمتر از 90 روز صادر شده باشد. در هر حال ویزای اصلی بیشتر از 90 روز اقامت در طی شش ماه در محدوده کشورهای شنگن داده نخواهد شد. ویزایی که شما از نروژ دریافت می کنید ، برای سفر به کلیه کشورهای عضو پیمان شنگن معتبر خواهد بود.
به چه کسانی ویزا داده می شود
در اصل همه کسانی که قصد سفربه نروژ را دارند، نیاز به ویزا دارند. استثنائاتی برای کشورهایی وجود دارد که ورودشان به نروژ آزاد است و نیار به ویزا ندارند. هر کسی می تواند درخواست ویزا خود را به سفارتخانه های نروژ در کشور محل زندگی خودش ارائه دهدو از این پس درخواست ویزاها در سفارتخانه ها بررسی و جواب داده می شود. این امکان وجود دارد که درخواست ویزای شما برای رسیدگی اداره خارجیا ن در نروژ ارسال شود. در این صورت زمان بررسی طولانی تر خواهد شد. چنانچه در خود سفارتخانه بررسی شود، معمولا دو هفته طول می کشد که شما جواب درخواست خود را دریافت کنید.
مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در نروژ یکی از راههایی که جهت مهاجرت به نروژ و اخذ اقامت نروژ و دیگر کشورهای اروپایی مورد توجه دوستان عزیز است مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است منتها نبایست نادیده انگاشت که در برخی از کشورها از جمله نروژ ، سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت دائم نروژ نخواهد شد.
مهاجرت به نروژ از طریق ثبت شرکت
مهاجرت به نروژ از طریق ثبت شرکت ( ثبت شرکت در نروژ ) مطابق قوانین حقوق بین الملل خصوصی ، اشخاص متقاضی اقامت در نروژ می توانند با ثبت شرکت در نروژ ، وارد کشور نروژ شده و پس از ثبت شرکت در نروژ با پرداخت مالیات سالانه اقامت کوتاه مدت خود را تمدید نمایند. امروزه در اکثر کشورها بر مبنای حقوق بین الملل خصوصی شرایطی فراهم شده است که چنانچه اشخاصی با تبعه کشوری ازدواج نمایند می توانند اقامت دائم و تابعیت آن کشور را اخذ نمایند. در کشور نروژ هم طبق قوانین با درخواست ازدواج به سفارت نروژ و تکمیل فرم های مربوطه به نروژ مهاجرت نمایند و اقامت نروژ را از طریق ویزای ازدواج اخذ نمایند. بنابراین اشخاص متقاضی ازدواج با تبعه نروژ با مجوز اقامت شش ماهه به نروژ مهاجرت نمایند تا بتوانند ازدواج خود را ثبت نمایندو پس از آن جهت اقامت نروژ اقدام نمایند. شایان ذکر است چنانچه متقاضی ازدواج با تبعه نروژ ۷ سال در کشور نروژ حضور داشته باشد تحت شرایطی می تواند تابعیت نروژ را نیز اخذ نمایند

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است