اماکن تاریخی اتریش

اماکن تاریخی اتریش
اتریش کشوری است که پیش از قرون وسطی به نام نوریکوم شناخته می‌شده و اسم اتریش از زمان شارلمانی به جا مانده است. این سرزمین نیز مانند خیلی از کشورها جزوی از پادشاهی روم بوده است. اتریش در اصل از کلمه‌ی فرانسوی تاریخ آمده و آلمانی‌ها آن را اوسترریش می‌کند که به معنی پادشاهی شرقی است. البته در زمان قاجار اتریش را به عنوان نمسا می‌شناخته‌اند و بعدها این اسامی به اتریش رسیده است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تاریخی اتریش آشنا  بشیم .

قصر شون برون (Schönbrunn Palace)

قصر شون برون

شهر وین، پایتخت کشور اتریش، همواره به دلیل آثار تاریخی و اماکن تفریحی زیبا و چشم‌نوازش از مهم‌ترین مقاصد گردشگری توریست‌های سراسر جهان به شمار می‌رود. با حضور در این شهر زیبا، لحظاتی ناب و دلپذیر را با تماشای طبیعت فوق‌العاده، عمارات کهن و معماری و هنر حیرت‌انگیز اروپایی تجربه خواهید کرد که تا مدت‌ها در اذهان باقی خواهد ماند. کاخ شنبرون (شون‌برون)، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور اتریش به شمار می‌رود که در سال ۱۷۰۰ میلادی تاسیس و در سال ۱۹۶۰ میلادی به عنوان مکانی برای اسکان ویژه‌ی تابستانی پادشاهان این کشور مورد استفاده قرار گرفت. چشمه‌ی زیبا یا بهار زیبا نیز از معانی این قصر باشکوه است که با سبک معماری روکوکو (Rococo اصطلاحی است در هنر که برای وصف و شرح هنر تزئینی در زمینه‌هایی از جمله نقاشی، طراحی اثاثیه، به کارگیری اشیا تزئینی، معماری و آرایش بنا مورد استفاده قرار می‌گیرد)، ساخته شده است. این قصر تابستانی و زیبا، کهن‌ترین باغ وحش دنیا را نیز در خود جای داده است که قدمت آن به سال ۱۷۵۲ میلادی باز می‌گردد.

کلیسای سنت استفان (St. Stephen’s Cathedral)

کلیسای سنت استفان
??????????

در مرکز شهر وین، عمارتی کهن با معماری شگفت‌انگیز دوران گوتیک قرار دارد که مورخان و باستان‌شناسان قدمتی بالغ بر ۹ قرن را برای آن تخمین زده‌اند. این بنای تاریخی که به کلیسای سنت استفان شهرت دارد، در طول تاریخ شاهد اتفاقات جالب و حتی حزن‌انگیزی بوده است که می‌توان به جشن ازدواج موتزارت در سال ۱۷۸۲ میلادی و نیز به تشییع پیکر وی در سال ۱۷۹۱ میلادی اشاره کرد. شاخص‌ترین بخش این کلیسا، زیرزمین یا سرداب آن است که با مشاهده‌ی آن، ترس و وحشتی وصف نشدنی، تمام وجود بازدیدکنندگان را دربرخواهد گرفت. در این بخش از این عمارت کهن، بقایای اسکلت مردگانی را خواهید دید که بر اثر بیماری طاعون جان خود را از دست داده‌اند و اجساد آن‌ها را درون گورهای دسته‌جمعی نگهداری می‌کنند.

خانه اپرای ملی وین (Vienna State Opera)

خانه اپرای ملی وین

عمارتی زیبا با معماری چشم‌نواز که قدمت آن به قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد. این اثر شگرف تاریخی، در شهر وین کشور اتریش و به منظور مکانی برای برگزاری اپرا احداث شده است. شهری که از آن به عنوان مرکز هنر موسیقی یاد می‌شود. در این مکان ارکسترهای متعددی از سراسر دنیا برگزار می‌شود که می‌توان به ارکستر فلارمونیک وین، از مشهورترین آن‌ها، اشاره کرد. تزئینات داخلی، معماری به کار رفته در ساخت این عمارت هنری و فرهنگی و برنامه‌های اجرا شده توسط هنرمندان معروف و مشهور اتریش و سراسر جهان، این ساختمان را به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور اتریش تبدیل کرده است که سالانه میزبان بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان است.

قصر میرابل (Mirabell Palace)

قصر میرابل

در شهر سالزبورگ (Salzburg) کشور اتریش، که به دلیل زادگاه شگفتی موسیقی جهان مورتزارت از شهرتی جهانی برخوردار است، ساختمانی تاریخی با معماری تحسین‌برانگیز و فضای سبزی زیبا و مجذوب‌کننده همراه با باغ‌هایی بی‌نظیر و بسیار زیبا وجود دارد که از آن به نام کاخ میرابل یاد می‌شود. به نظر می‌‌رسد در سال ۱۶۰۶ میلادی به دستور پادشاه اتریش، Wolf Dietrich Raitenau بر کرانه‌ی ساحل رودخانه‌ی سالزاچ (Salzach)، این قصر تاریخی و کهن را احداث کرده‌اند. البته شهرت این عمارت که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، پس از معماری و طراحی زیبای بنای آن، به دلیل حضور باغ‌های باشکوهی است که زیبایی و سرسبزی خیره‌کننده‌ای را برای بازدیدکنندگان و توریست‌های علاقه‌مند به طبیعت و زیبایی‌های آن به ارمغان آورده است. همچنین به نظر می‌‌رسد در دوران مختلف، بخش‌هایی به این قصر شگفت‌انگیز اضافه شده است. به عنوان مثال باغ‌ها در سال ۱۶۷۸ میلادی به دستور پادشاه وقت طراحی و دستور ساخت آن‌ها صادر شد و امروزه محل مناسبی برای بازدید توریست‌ها و گردشگران به شمار می‌آید.

قلعه هوچواسترویتز (Hochosterwitz Castle)

قلعه هوچواسترویتز

بر فراز قله‌ی صخره‌ای رفیع و بلند به ارتفاعی بالغ بر ۱۶۰ متر در کشور اتریش، قلعه‌ای بسیار شگفت‌انگیز و دیدنی احداث شده است که از دید بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان نمی‌توان لقبی جز باشکوه‌ترین قلعه‌ی اتریش را به آن نسبت داد. این قلعه‌ی زیبا از نمایی جذاب و مناظر دیدنی منحصر به‌ فردی برخوردار است که سالانه میزبان توریست‌های بسیاری از سراسر اتریش و جهان است. مراجعه‌کنندگان برای تماشای شگفتی‌های این ساختمان حیرت‌انگیز در ایام عید پاک (عید مربوط به مسیحیان) و اواخر ماه اکتبر میلادی می‌توانند به این مکان سفر کنند.

کلیسای جامع سالزبورگ (Salzburg Cathedral)

کلیسای جامع سالزبورگ

کلیسایی تاریخی و مربوط به قرن ۱۷ میلادی در شهر سالزبورگ کشور اتریش قرار دارد که به کلیسای جامع این شهر شهرت یافته است. این عمارت تاریخی به دستور پادشاهان رومن تاسیس و به نیت شخصی مقدس به نام راپرت (Rupert) و ورجیل (Vergilius) مقدس وقف شده است. معماران و طراحان سازنده‌ی آن، معماری سبک باروک را در احداث آن پیاده کرده و اثری شگرف و زیبا را برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند. جالب است بدانید در سال ۷۷۴ میلادی روی بقایای شهری از رومیان، کلیسای جامعی را تاسیس کرده که در سال ۱۱۸۱  میلادی توسط معماران آن زمان به دلیل آتش‌سوزی صورت گرفته در این کلیسا مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. در قرن ۱۷ میلادی نیز به دستور شاهزاده Wolf Dietrich Raitenau این کلیسای جامع دوباره بازسازی و مجددا به سبک باروک طراحی و ساخته شد. از ویژگی‌های گردشگری در این کلیسا می‌توان به حوضچه یا چشمه‌ای اشاره کرد که گفته می‌شود موزارت را در آن غسل تعمید داده‌اند که همچنان با همت مسئولان این کلیسا نگهداری می‌شود.

قلعه و برج ساعت بر فراز کوه (Graz Schlossberg)

برج ساعت گراتس

شهر گراتس (Graz) کشور اتریش، به‌واسطه‌ی مناظر سرسبز و طبیعت بکر و فوق‌العاده‌اش، یکی دیگر از مقاصد گردشگری بازدیدکنندگان و توریست‌های سراسر جهان به شمار می‌آید. قلعه‌ و برج ساعت شهر گراتس که از شهرت و محبوبیت جهانی برخوردار است، بر فراز کوهی در مرکز شهر گراتس احداث شده است. قلعه‌ای که قدمت فعالیت آن به اواخر قرن ۱۰ تا اواسط قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد. تپه‌ای مملو از خاک سه طرف قلعه را محاصره کرده‌اند که امروزه به پارکی برای استفاده‌ی عموم تبدیل شده است. مشاهده‌ی مناظر زیبا و هیجان‌انگیز، بر بلندای این پارک عمومی، یکی از ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فرد این قلعه‌ی تاریخی است که خاطراتی مطبوع را در اذهان بر جای خواهد گذاشت. ارتفاع قلعه نیز که جهت کاربری نظامی و بالا بردن قدرت نظامی ساخته شده است، حدود ۴۰۰ متر است که معماری آن را فردی از شمال کشور ایتالیا بر عهده داشته است. جالب است بدانید که بقایایی از یک سیم ضخیم فولادی جهت کشیدن و جابه‌جا کردن مصالح برای ساخت و ساز قلعه کشف شده است و می‌توان از آن به‌عنوان نوعی آسانسور ساخت دست بشر در سال‌های ۱۵۲۸ تا ۱۵۹۵  میلادی یاد کرد. به نظر می‌رسد ساعت و ناقوس نصب شده بر برج، نوعی پیشکشی یا جریمه برای آزاد کردن اسرا در آن زمان بوده است.

موزه لئوپلد وین

موزه لئوپلد وین

موزه ی لئوپلد در وین، مالک بزرگترین مجموعه از آثار اگون شیله (۱۸۹۰-۱۹۱۸) است. “کاردینال و راهبه”، “غروب آفتاب”، “پرتره ی شخصی با فانوس های چینی”، “شهر مرده”، “زن خمیده” و “جزیره” نمونه هایی از آنهاست. می توان گفت از تمام دوره های حرفه ای او، حداقل یک اثر موجود است. همچنین چند اثر کلیدی از گوستاو کلیمت دارد؛ ازجمله “مرگ و زندگی”، “Attersee ” و “تالاب خاموش”.گوستاو کلیمت از جمله کسانی بود که گروه انشعابی Secession وین را در سال ۱۸۹۷ بنیان گذاری کرد و به عنوان اولین رییس آن شروع به فعالیت نمود. او همچنین نقشی اساسی را در ارتقای مکتب هنری آرنوو (هنر نوین قرن نوزده و اوایل بیست) ایفا کرد. استفاده ی فراوان او از خط وخطوط به عنوان ابزاری پرمعنی و ترکیب آنها باهم، پیشرفتی نوین بود که تاثیری شگرف بر نقاشان نسل بعد ازجمله اگون شیله و اسکار کوکوشکا گذاشت.

کاخ سلطنتی هافبورگ شهر وین

کاخ سلطنتی هافبورگ

کاخ سلطنتی هافبورگ به مدت قرن ها محل استقرار خاندان سلطنتی هاپسبورگ، حاکمان اتریش، تا پایان جنگ جهانی اول بود. بخش بزرگی از تاریخ اروپا توسط ملکه ماریا در این محل که امروزه سکونتگاه رییس جمهور است نوشته شد. زیبایی این مجموعه به طورعمده متاثر از ساختمان های بزرگش است که بازتاب دهنده تاریخ معماری ۷۰۰ساله اتریش بوده و از سال ۱۲۷۵ هرکدام از حاکمان وقت به شکوه،عظمت و امکانات آن می افزودند. ازمیان ساختمان های هافبورگ که بازدید از آنها برای عموم امکان پذیر است، آپارتمان های فرانتس جوزف از بهترین موارد است که درطول این سال ها تقریباً بدون تغییر مانده است. از نکات برجسته ی آن میتوان به سالن غذاخوری، صحنه آرایی باشکوه، اثر هنری فلمنگی (که نشان دهنده قهرمانی های هرکول است) و پرده های نقش دار شگفت انگیز اتاق مدور اشاره کرد. نقشه ی جالبی از هافبورگ و ساختمان هایش در اتاق نگهبانی وجود دارد که شما در آن میتوانید مدل کوچکی از این کاخ را مشاهده کنید.

موزه سیسی کاخ سلطنتی هافبورگ

موزه سیسی کاخ سلطنتی هافبورگ

بیش از هفت هزار قلم ظروف روزمره و تشریفاتی دربار سلطنتی در این تالار قابل رویت است. درکنار این گنجینه های کلکسیون دیدنی، ظروف چینی آسیای شرقی قرن هجدهم، سرویس های غذاخوری فرانتس جوزف، سرویس مخصوص سفر نقره ای متعلق به ملکه الیزابت کریستین (همسر چارلز ششم) و یک شاهکار میلانی ده متری ساخته شده از جنس برنز نیز به چشم می آیند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است