اماکن تاریخی هلند

اماکن تاریخی هلند
کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی با قدمت بالاست که گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. در این مطلب به اماکن تاریخی این کشور می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تاریخی هلند بیشتر آشنا بشیم

کلیسای جدید و بنای یادبود ملی

کلیسای جدید و بنای یادبود ملی هلند

کلیسای جدید (Nieuwe Kerk)، کلیسای رسمی پادشاهان هلندی از سال ۱۸۱۴، در قلب آمستردام در کنار کاخ سلطنتی در میدان Dam قرار دارد. این میدان تاریخی در حدود ۱۲۷۰ ساخته شده است تا Amstel را از IJ جدا کند . امروزه میدان و کلیسا برای تظاهرات عمومی مانند نمایشگاه های عتیقه و نمایشگاه های هنری مورد استفاده قرار می گیرد. کنسرت های ارگانالیستی نیز در این کلیسای قرن ۱۵ انجام می شود. یکی از ویژگی های قابل توجه آن، پانسیون شکوهمند آن از سال ۱۶۴۹ است، یک نمایشنامه ای از چوب باکوه که با چهار انجیل و تزئینات نماد ایمان، امید، خیریه، عدالت و افشاگری تزئین شده است.  پنجره های رنگارنگ زیبا هستند؛ یکی از آنها از سال ۱۶۵۰ قدمتش می گذرد.

موزه آمستردام

موزه آمستردام

موزه آمستردام در یتیم خانه ی سابق شهرداری که در سال ۱۴۱۴ ساخته شده است، شامل تعدادی از حیاط های بزرگ است که بازدید کنندگان می توانند در مورد نقش مداوم در آمستردام در کشور و جهان یاد بگیرند. نکات برجسته از یافته های ماقبل تاریخ و منشور اصلی شهر و موارد موجود از امروز و همچنین نمایش هایی که نشان می دهد چگونه زمین از دریا تجدید شد. حیاط داخلی نیز سرگرم کننده برای کشف است و جاذبه برجسته دیگر مانند گالری تیراندازی قدیمی است. همچنین یک کافه در محل وجود دارد. کتابخانه دارای مجموعه ای غنی از ادبیات در مورد تاریخ شهر است و گرافیک و نقاشی ها را می توان با ترتیب قبلی مشاهده کرد.

موزه گرمسیری

موزه گرمسیری

موزه ی گرمسیری (Tropenmuseum) که در سال ۱۸۶۴ تأسیس شد، یک سفر هیجان انگیز برای کسانی است که علاقمند به تاریخ مستعمرات سابق هلند هستند. این موزه دارای نمایشگرهای متعدد از هنر و اقلام روزمره از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است. موزه همچنین کنسرت های منظم موسیقی شرقی و آسیایی را با استفاده از ابزارهای سنتی میزبان می کند (تورهای راهنمای زبان انگلیسی در دسترس هستند).

گودا (Gouda)

گودا

گودا شهری با ساختمان هایی قدیمی و آبراه های زیبا است که به لطف راه آهن و بزرگراه های فوق العاده ای که دارد مقصد مناسبی برای سفری یک روزه میباشد. شهر گودا بخاطر داشتن پنیر، وافل های مربایی، شمع و چپق هایش معروف است. جاذبه های گردشگری گودا شامل تالار شهر که در قرن پانزدهم ساخته شده و پنجره های شیشه ای متحیرکننده ی کلیسای سنت یانسکرک (St Janskrek) است. مرکز شهر توسط آبراه ها احاطه شده و تا نزدیکترین پایانه ی حمل و نقل عمومی (با پیاده روی) ۵ دقیقه فاصله دارد.

روتردام (Rotterdam)

روتردام

زمانی، فقط یک روستای ماهیگیری قرن سیزدهمی بود اما حالا مدرن ترین شهر هلند محسوب میشود. همانند آمستردام برای دوچرخه سواری بسیار مناسب است و دارای چندین منطقه ی تاریخی برای بازدید گردشگران میباشد. منطقه ی معروف دلفشاون (Delfshaven) مکانی است که با برگزار کردن هر ساله ی فستیوال های تابستانی و کارناوال ها، گردشگرانی را از کشورهای همجوار اروپایی به خود جذب میکند. پل اراسموس در روتردام که بیشتر به یک اثر هنری شباهت دارد پلی است متفاوت و پر ابهت که از روی بزرگترین لنگرگاه اروپا میگذرد؛ اما بدون شک محبوبترین و معروفترین مکان توریستی با فاصله ی زیاد نسبت به بقیه ی مکانهای روتردام، موزه ی Baijmans Van Beuningen است که طیف وسیعی از آثار هنری از دوران قرون وسطی تا عصر مدرن را به نمایش میگذارد و شامل شاهکارهایی از دالی، ون گوک، بوش و ریمبرانت میباشد.

خرونینگن (Groningen)

خرونگین

خرونینگن شهری کوچک و دانشگاهی (دارای ۲ دانشگاه) در شمال هلند واقع شده است، علاقه مندان موزه های مختلف هرگز در خرونینگن خسته نخواهند شد چرا که موزه ی خرونینگن مدرن ترین و متنوع ترین موزه در تمامی هلند است و علاوه بر آن موزه هایی در زمینه های دیگر از جمله موزه های گرافیکی، موزه هایی در زمینه ی داستان های مصور، موزه های دریایی و موزه های دانشگاهی نیز وجود دارند. در هر کجای خرونینگن موسیقی و تئاتر را میتوان دید و بسیاری از کافه ها برای سرگرمی مشتریانشان اجراهای زنده ترتیب میدهند. به دلیل جمعیت بالای دانشجویان در این شهر پاتوق های شبانه جذابیت های خاصی دارند.

اوترخت (Utrecht)

اوترخت

تاثیر تاریخ قرون وسطایی اوترخت در معماری آن به وضوح دیده میشود، یکی از موارد جالب این معماری ایجاد سیستمی است که مقدار آب اضافه ی رودخانه ی راین را که ممکن است طغیان کند و باعث ایجاد سیل در شهر شود را دفع میکند. شهر اوترخت شهرت خود را مدیون بزرگترین دانشگاه هلند یعنی دانشگاه اوترخت است. از پر جاذبه ترین اماکن اوترخت کلیسای عظیم سن مارتین است شاهکاری که ساختش از ۱۲۵۴ آغاز شد و حدود ۲۰۰ سال به طول انجامید. دوستداران معماری و علاقه مندان به موزه ها نباید دیدن برج دوم (Dom Tower)، خانه ی (Rietveld Schroder) و موزه ی Speelklok (دارای تنوع بی نظیری از ساعت های زیبا، جعبه های موسیقی و آلات موسیقی خودکار) را از دست بدهند.

ماستریخت (Maastricht)

ماستریخت

در جنوب هلند قرار دارد و بیشتر به خاطر میدان پر جنب و جوشش (میدان Vrijthof) شناخته میشود و دو کلیسای چشم نواز سنت جان و سنت سرواتیوس (Saint Servatius) و قلعه های قدیمی (که به آنها Vestigingswerkens هم میگویند) را نیز داراست. سالانه فستیوال های متعددی در Vrijthof برگزار میشود. این میدان شلوغ کافه ها، بارها، نمایشگاه ها و فروشگاه های جالبی نیز دارد. از دیگر جاذبه های گردشگری در ماستریخت غارهای پیترزبرگ و قدیمی ترین دروازه ی شهر (Helpoort) هستند.

لاهه (The Hague)

لاهه

 بیشتر برای موزه ی هنرهای معاصر Gemeente museum و موزه ی نقاشی مائریتشویس معروف است. لاهه مسلما یکی از بهترین مکان های هلند به شمار میرود، گردشگران اغلب در ماه های گرم سال از گذراندن وقت در شهر دریایی شوئنینگن (Scheveningen) لذت میبرند. چند مکان برجسته ی تاریخی در لاهه به سادگی قابل دسترس اند و گردشگران میتوانند از خدمات فروشگاه های لوکس، مغازه های دنج و نمایشگاه های هنری بین المللی به راحتی استفاده کنند. گرچه آمستردام پایتخت هلند است اما The Binnenhof که مقر فرمانروایی حکومت هلند محسوب میشود در لاهه قرار دارد. از دیگر جاذبه های شهر لاهه شهر مینیاتوری مادورودم (Madurodam) و نمای پانارومیک ۳۶۰ درجه از دریای Scheveningen است.

دلفت (Delft)

دلفت

از تالار شهر با معماری رنسانسی گرفته تا آبراههای سنتی و معماری همه و همه نشان دهنده ی این هستند که دلفت شهر در حال پیشرفتی است که سخت میکوشد تا ظاهر آنتیک خود را حفظ کند. اگر نمیتوانید خیابان های شلوغ آمستردام را تحمل کنید این شهر بکر مقصد مناسبی برای سفری کوتاه یا گذراندن تعطیلات محسوب میشود. از اماکن دیدنی آن میتوان به پرینزنهوف (Prinsenhof) اشاره کرد، موزه ای که داستان هشتاد سال جنگ را روایت میکند و شامل آثار هنری جذابی است. کسانی هم که به یوهانس ورمیر (Johannes Vermeer) و نقاشی علاقه مند هستند بهتر است به مرکز ورمیر در دلفت سری بزنند.

لیدن (Leiden)

لیدن

شهر زیبا و خوش منظره ی لیدن به دلیل داشتن مناظری چشم نواز، آبراه های درخت کاری شده، آسیابهای بادی قدیمی، پل های چوبی و پارک های سرسبز بهترین مکان برای سیاحت است. قایق سواری در یکی از این آبراه ها تجربه ای لذت بخش و فراموش نشدنی را فراهم می آورد. از جاذبه های گردشگری لیدن میتوان به وجود موزه های متعدد و متنوع از موزه های تاریخ طبیعی گرفته تا موزه های علمی و یا حتی موزه هایی که به بررسی آسیابهای بادی یا عتیقه جات مصری میپردازند اشاره کرد. The Hortus Botanicus فرصتی برای مشاهده ی منظره ای از باغ های سرسبز گیاهی و قدیمی ترین رصدخانه ی آکادمیک جهان را فراهم می کند. همچنین گردشگران میتوانند از معماری زیبای کلیسای سنت پیتر و خدماتی که به آنها ارائه خواهد شد بهره ببرند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است