اماکن تفریحی استرالیا

اماکن تفریحی استرالیا
اسکله مدور  Circular Quay

اسکله مدور

اسکله مدور سیدنی توسط کارگران تبعیدی در خلیج این شهر ساخته شد و اکنون محل اصلی ترمینال قایق‌های موتوری می‌باشد. در ساعات شلوغی، هزاران مسافر و رهگذر به این منطقه سرازیر می‌شوند. کافه‌های فراوان و هنرمندانِ خیابانی توریست‌هایی که مشغول آفتاب گرفتن در پیاده‌رو هستند را سرگرم می‌سازند. برای گردشگران این نقطه شروع سفرهای پر هیجان دریایی می‌باشد که یکی از بهترین راه‌ها قدردانی از بندر درخشان سیدنی است. کشتی‌ها همچنین از این مکان به نقاط دیگر مانند جزیره مانلی، خلیج واتسون و باغ وحش ترانگو بروند.

ساحل سیدنی  Sydney Beaches

ساحل سیدنی

سیدنی به خاطر ساحل‌های فوق‌العاده‌اش معروف است؛ در کمتر از 15 دقیقه رانندگی از شهر به ساحل مشهور «بُندی بیچ» می‌رسیم، موج‌های بلند بُندی بیچ موج‌سواران را به خود فرا می‌خواند و کافه‌هایش پر از مسافرانی است که از سرتاسر دنیا به سیدنی آمده‌اند. برای اینکه یک منظره‌ی ساحلی کم‌نظیر ببینید کافی است از بُندی تا کوگ پیاده‌روی کنید. ساحل کُرنالا تنها ساحلی است که با قطار مستقیماٌ به آن دسترسی پیدا می‌کنید. همین‌طور ساحل مانلی که به خاطر رستوران‌هایش معروف است اما برای رسیدن به آنجا نیم ساعت قایق سواری لازم است.

باغ‌های سلطنتی گیاه‌شناسی  Royal Botanic Gardens

باغ های سلطنتی گیاه شناسی

واحه‌ای آرام و دنج در میان سرعت و شتاب شهر! باغ‌های سلطنتی گیاه‌شناسی در زمین‌های زراعتی خلیج قرار گرفته و مکانی خوش‌منظره برای گردش از اسکله تا خانه اُپرای سیدنی به شمار می‌آیند. این باغ‌ها در سال 1816 برپا گردیده و 30 هکتار از زمین‌های اطراف آن با طرح‌های متفاوت و درختانی بلند، نخلستانی وسیع، گل‌های ارکیده، سرخس‌ها و دسته‌ای از خفاشان میوه‌خوار تشکیل شده است. در میان این عناصر رنگارنگ، کاخ باغ رُزما که شامل 1800 شاخه گل رُز است قرار گرفته، همچنین باغ گیاهان نایاب یا در معرض تهدید را هم در همین منطقه می‌توانید ببینید.

باغ وحش ترانگو  Taronga Zoo

باغ وحش ترانگو 1

از ارتباط نزدیک با حیات‌وحش رمزآلود در باغ وحش ترانگو لذت ببرید! به‌ موازات ناحیه شمالی بندرگاه، باغ وحش ترانگو قرار دارد که در یکی از مناطق بالای شهر سیدنی به اسم مُزمان (Mosman) واقع شده است. پارک اکتشافات لمُر، مواجه با خرس‌های کوالا، نمایش فک‌های دریایی و دیدن زرافه‌های بازیگوش از لذت‌های این باغ‌وحش به حساب می‌آیند.

باغ‌های گیاه‌شناس سلطنتی ملبورن

باغ های گیاه شناس سلطنتی ملبورن 2

حدود ۲۰ دقیقه که از سمت شهر قدم بزنید، به باغ‌های گیاه‌شناسی ملبورن خواهید رسید. مکانی عالی و دوست داشتنی برای استراحت کردن و سپری کردن یک بعد از ظهر به یاد ماندنی. می توانید در اطراف باغ‌ها قدم بزنید و در مورد گونه‌های گیاهی چیزهای جدیدی یاد بگیرید، سپس بر روی یکی از محیط‌های چمنی بنشینید و در زیر نور خورشید هوای تازه تنفس کنید. مسلم است که چنین کاری در وسط یک شهر شلوغ لطف خاصی خواهد داشت. در وسط این منطقه یک دریاچه وجود دارد که می توانید در کنارش یک کافه تراس پیدا کنید.
نکته‌ها:

  • ورود به باغ رایگان است.
  • بین ماه‌های دسامبر و مارس سینما مون لایت از ساعت ۸:۳۰ شب به نمایش فیلم می‌پردازد.
  • اگر دوست دارید در مورد باغ بیشتر بدانید در یکی از تور‌های گشت و گذار در باغ ثبت نام کنید.

ساحل سنت کیلدا

ساحل سنت کیلدا

سنت کیلدا محبو‌ب‌ترین و قابل دسترس‌ترین منطقه‌ی ساحلی در ملبورن به شمار می‌رود. تابستان‌ها در این ساحل می توانید حمام آفتاب بگیرید یا از ورزش‌های زیبای آبی همچون موج سواری لذت ببرید. وجود درختان نخل در این ساحل، به گردشگران حس و حال مناطق گرمسیری را القا می‌کند که در جذب آن‌ها به سمت این ساحل بی تاثیر نیست. این ساحل تنها ۲۰ دقیقه از شهر فاصله دارد. لونا پارک ساحل سنت کیلدا در سال ۱۹۱۲ تاسیس شده و ویژگی آن داشتن یکی از قدیمی‌ترین رولر کوسترهای جهان است. بازدید از این ساحل را از دست ندهید.
نکته‌ها:

  • ورود به لونا پارک رایگان است اما برای سوار شدن بر رولر کوستر باید حدود ۹ دلار بپردازید.
  • یک تفریحگاه ساحلی در امتداد اسکله‌ی موج شکن سنت کیلدا وجود دارد. غروب آفتاب بهترین زمان برای تماشای پنگوئن‌های پنهان شده در صخره‌های این منطقه است.
  • هر یکشنبه، یک بازار صنایع دستی پر جنب و جوش در امتداد گردشگاه برپا می‌شود.

میدان فدراسیون (Federation Square)

میدان فدراسیون

یکی از مراکز اصلی در ملبورن میدان فدراسیون است که تجارب فرهنگی بسیاری را  ارایه می‌دهد. یک مرکز استرالیایی برای انتقال تصویر، که در نوع خودش معماری جالبی دارد و به صورت روزانه از ساعت ۹ صبح نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی در آن برگزار می‌شود. مرکز یان پاتر که به نمایش آثار تاریخی استرالیایی تا هنر مدرن به همراه یک سوئیت برای هنرمندان بومی استرالیا اختصاص دارد. علاوه بر نمایشگاه‌های عمومی هنری همچنین می توانید هنرمندان و نوازندگان خیابانی را در این مکان پیدا کنید که ممکن است برایتان جالب باشد. از دیگر ویژگی‌های این میدان، برگزاری منظم جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف است که جمعیت زیادی را به این نقطه جذب می کند.
نکته‌ها:

  • هر ماه، در روزهایی منتخب کلاس‌های تایچی، فیتنس و رقص در این میدان برگزار می‌شود.
  • تورهای رایگانی در این میدان روزانه (به جز یکشنبه) در ساعت ۱۱ پیش از ظهر برگزار می‌شود.
  • تا زمانی که در میدان هستید می توانید از وای-فای رایگان استفاده کنید.

پارک طبیعی جزیره‌ی فیلیپ

پارک طبیعی جزیره ی فیلیپ

چه کسی دوست ندارد در حالی که کنار ساحل دراز کشیده است و غروب آفتاب را تماشا می‌کند همزمان هم به تماشای پنگوئن‌های بامزه بپردازد؟ این دقیقا همان چیزی است که در پارک طبیعی جزیره‌ی فیلیپ تجربه خواهید کرد. اینجا می‌توانید پنگوئن‌ها را در حال قدم زدن و فوک‌های خزدار را در حال بازی بر روی صخره‌های شکل گرفته‌ی زیبا به تماشا بنشینید. همچنین می توانید در نزدیکی مرکز حفاظت از کوالا، این حیوانات با مزه را در حال خوردن برگ‌های اکالیپتوس تماشا کنید. علاوه بر این‌ها قدم زدن در این منطقه و در مسیر ممتد در خط ساحلی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

پارک ملی شبه جزیره Mornington

پارک ملی مورنینگ تون

اگر از ملبورن رانندگی کنید، تنها ۱ ساعت با این شبیه جزیره فاصله دارید. در صورت رسیدن به این ناحیه، باغ‌های انگور و زیتون و همچنین روستاهای ساحلی عجیب و جالب برای اکتشاف در انتظار شما خواهند بود. قدم زدن در امتداد صخره‌های ناهموار شکل گرفته توسط باد هم لذت خاص خودش را خواهد داشت. اگر دوست دارید چند ساعتی را هر چند کوتاه از محیط شهری به محیط آرام ساحلی پناه ببرید، این منطقه گزینه خوبی خواهد بود.

رودخانه یارا

رودخانه یارا

رودخانه‌ی یارا یکی دیگر از نقاط آرامش بخش برای فرار از شلوغی و هرج و مرج محیط شهری ملبورن به شمار می‌رود. اگر شب‌ها به ساحل رودخانه بیایید می‌توانید نمایش “سنگ آسمانی بزرگ” را تماشا کنید. قایق‌سواری در طول رودخانه راهی عالی برای تماشای نقاطی از شهر است که در حالت عادی برای دیدن آن‌ها باید به خودتان زحمت دهید. یکی دیگر از سرگرمی‌های مناسب، پیاده‌روی یا دوچرخه سواری در طول ساحل این رودخانه است.
نکته‌ها:

  • شهر بندری ویلیامزتاون مقصدی عالی است که از آنجا می توانید سوار یک کشتی کروزی شوید و در امتداد رودخانه‌ی یارا به تماشای محیط اطراف بپردازید.

باغ وحش محدوده‌ی وسیع Werribee

باغ وحش وری بی

بر خلاف باغ‌ وحش‌های مرسوم، Werribee محیط وسیع و بازی است (در واقع ۲۲۵ هکتار از دشت‌های باز) که حیوانات در آن به پرسه زدن مشغول هستند. در یک سفر سیاحتی (سافاری یا وحش‌گشت) می توانید گورخرها، گرگدن، اسب آبی، زرافه‌ها، میمون‌ها، شیرها، یوزپلنگ‌ها و حیوانات بومی دیگر را از نزدیک تماشا کنید. این پارک وحش به خوبی نگهداری می‌شود و شما از آهسته قدم زدن در آن نهایت لذت را خواهید برد. حتی اگر وقت داشته باشید می‌توانید شب را درون کابین‌های مخصوص در این پارک توقف کنید و فردای آن در میان دشت‌های بی درخت از خواب بلند شوید.
نکته‌ها:

  • از آنجایی که این باغ‌وحش بسیار وسیع است، محدوده‌ی تماشای حیوانات می تواند متفاوت باشد. با این وجود همیشه چیزی برای تماشا وجود دارد، کافی است کمی صبور باشید.
  • می توانید ناهار را در کافه Meerkat میل کنید یا اینکه با آوردن وسایل لازم برای باربیکیو از امکانات موجود استفاده کنید.
  • با استفاده از ماشین، حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه از شهر تا باغ‌وحش فاصله است.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است