اماکن تفریحی بلژیک

اماکن تفریحی بلژیک
اگر به شهر بروکسل سفر میکنید حتما از مراکز تفریحی آن غافل نشوید زیرا اماکن مهیجی هستند برای گذراندن یک روز بخصوص و ساخت خاطره های خوش با عزیزانتان. ما در این مطلب به بهترین مراکز تفریحی بروکسل پایتخت بلژیک می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تفریحی بلژیک بیشتر آشنا بشیم

آتومیوم بروکسل

آتومیوم بروکسل

آتومیوم مدرن‌ترین جاذبه بروکسل است که از پنجاه و هشتمین نمایشگاه جهانی در سال ۱۹۵۸ به جا مانده. این بنای فوق‌العاده هنوز بعد از پنجاه و چند سال نماد آینده‌گرایی و پیشرفت علمی در جهان است. از نه گوی عظیم آتومیوم، پنج تای آن‌ها برای عموم قابل بازدید هستند. در یکی از آن‌ها می‌توانید ماکت آثاری که در نمایشگاه جهانی ارائه شده‌اند ببینید. گوی دیگر محل برگزاری نمایشگاه‌های موقت علمی است. گوی‌های بالاتر هیجان‌انگیزترند: از روی آن‌ها می‌توانید چشم‌انداز وسیعی از دیدنی‌های بروکسل ببینید. یکی از این گوی‌ها مخصوص گردش‌های علمی بچه‌ها است و از دو تای دیگر یکی کافه است و یکی رستوران. با پرداخت هزینه کم می‌توانید از راهنماهای صوتی چندزبانه استفاده کنید و چیزهای بیشتری در مورد آتومیوم یاد بگیرید.

پارک بروکسل

پارک بروکسل

این پارک بسیار زیبا که  در حومه کاخ سلطنتی بروکسل، پارلمان بلژیک و سفارت ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است بزرگترین پارک شهر عمومی شناخته شده است. کاخ سلطنتی، قصر رسمی پادشاهان بلژیک میباشد که در پارک بروکسل قرار دارد و یکی از شگفت انگیز ترین ساختمان های واقع در پارک محسوب می شود. در تابستان ، جشن های بزرگ و متنوعی در قلب این پارک برپا میشود که بینندگان زیادی را به سوی خود میکشاند. در گوشه پارک بروکسل، یک تئاتر سلطنتی نیز قرار دارد که در تابستان برای عموم مردم فیلم های کوتاه و تاریخی از دوره سینمای صامت تاعصر حاضر را نمایش میدهد.رودخانه های طبیعی و مصنوعی زیادی در این پارک وجود دارد. فواره های زیادی در این پارک وجود دارد که نماد این شهر و پارک است.

مجموعه اروپای کوچک بروکسل

مجموعه اروپای کوچک بروکسل

این مجموعه  در مجاورت بنای اتومیوم ، قرار دارد و تمام بناهای تاریخی و مشهور اتحادیه ی اروپا در معرض دید تماشاگران قرار میگیرد. ساختمان با یک بیست و پنجم اندازه ی واقعیشان از تقریبا هشتاد شهر ، در این محل وجود دارد . کیفیت ساخت این مدل ها بسیار بالاست و راهنما درباره ی هر یک از مدل ها ، توضیحات لازم را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. اروپای کوچک با داشتن حدودا سیصد هزار بازدید کننده در سال ، یکی از پربیننده ترین جاذبه های بروکسل بشمار میرود.استفاده از مدل هایی با فعالیت واقعی مثلا قطارها ، کارخانه ها ، صداهای مختلف ، قایق های ونیزی ، ترن های کابلی و غیذه این پارک را جذاب تر کرده است . در طراحی و کیفیت مدل ها ، استقامت آنها در شرایط مختلف آب و هوایی در نظر گرفته شده است و به علت هزینه ی زیاد ساخت ، بعضی از بناها با کمک مالی سایر کشورهای اروپایی ساخته و برای عموم عرضه شده است.

پارک لئوپارد بروکسل

پارک لئوپارد بروکسل

این پارک بسیار زیبا در داخل “میدان اروپا”  در بروکسل واقع شده است و در حدود ده هکتار در سال 1880 پس از مختل کردن پارک بدنام جانورشناسی سلطنتی تاسیس شد. در سال های بعد، مدرسه ای در پارک احداث گردید ، اما ساخت و ساز مابقی ساختمان به خاطر صدمه زدن به محیط زیست حیوانی و گیاهی  پارک،  محدود شد و این ساختمان نیمه کاره تا به امروز به همان گونه رها شده است. ساختمان موسسه بلژیکی سلطنتی علوم طبیعی نیز در این پارک واقع شده است. از ویژگی های برجسته پارک، تالاب های  آن منحصر بفرد و چشمگیر آن و  نمونه های بسیار کمیاب از گیاهان و درختان است.این پارک در سال 1976 به طور عمده ای پاکسازی و درختان آن دسته بندی شده اند.

مرکز کُمیک استریپ بلژیک (Belgian Comic Strip Center)

مرکز کُمیک استریپ بلژیک

این ساختمان پر زرق و برق در سال 1906 توسط «ویکتور هورتا» طراحی شده و جایگاه فوق‌العاده‌ی «کمیک استریپ» است که به تاریخ کارتون و کمیک استریپ در کشور اختصاص داده شده است؛ جایی‌ که به جهانِ «اسمورف‌ها» و «تن تن» را ارائه داده است. نمایشگاه‌های مداوم دوره‌ای از 200 نقاشی‌ کُمیک استریپ اصلی توسط هنرمندان بلژیک و فرانسه در اینجا دایر است. علاوه بر این، این موزه اسناد محبوب کمیک استریپ بلژیکی و فرانسوی را از طریق مجموعه‌ای با سرپرستی هوشمندانه از نسخه‌های خطی، پیش‌نویس طرح و مجموعه بازسازی‌های خلاقانه از جمله سالن «لوک خوش شانس»، تیم و استراپی و موشک کاپیتان هادوک را نگه‌داری می‌کند.

مونت دِس آرت (Mont des Arts)

مونت دِس آرت

مونت دِس آرت از سال 1956 تا 1958 ایجاد شده و فضای خوب بین کاخ سلطنتی و منطقه دِ آلبرتین (Place de l’Albertine) را اشغال کرده است. این مجموعه معماری متشکل از ساختمان‌های بزرگی شامل بیبلیوتِکِ آلبرت یک (The Bibliothèque Albert I) و کاخ کاملاً مدرن دِلا داینستی (Palais de la Dynastie) و کاخ کنگره (Palais de Congrès) می‌باشد. از میدان بین آنها نمای زیبایی از پایین‌ مرکز شهر است. بیبلیوتِکِ آلبرت یک در طول دوره حکومت بورگوندی تأسیس شد و شامل بیش از سه میلیون جلد همراه با مجموعه‌ای ارزشمند از نسخه‌های خطی و چندین موزه جالب است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است