اماکن تفریحی کشور نپال

اماکن تفریحی کشور نپال

میدان Durbar کاتماندو
Durbar، میدانی خوش منظره و تاریخی است که می‌توانید در مسیر رسیدن به آن از سمت Thamel به تماشای کوچه های سرزنده و رنگارنگ بپردازید. اگر نگاهی به همه‌ی راهنماهای سفری که تاکنون در منابع مختلف نوشته شده‌اند بیاندازید، خواهید دید که این میدان از جمله‌ مکان‌هایی است که حتما باید ببینید و ما هم تایید می کنیم که آن‌ها اشتباه نمی کنند. با این وجود، اضافه می کنیم که خودتان را در میدان Durbar  برای مدتی طولانی رها کنید. از این طریق می توانید برخی از خیابان‌هایی که در آن پر از فروشگاه است را پیدا کنید. این فروشگاه‌ها هرچیزی را به فروش می‌رسانند، از لباس های غربی و ساری‌های رنگارنگ گرفته تا گلدان‌ها، ظروف آشپزی، محصولات غذایی پخته شده، قهوه و البته چای در این خیابان‌ها یافت می‌شوند. علاوه بر این‌ها اگر دوست دارید با سبک زندگی روزمره‌ی مردم کاتماندو آشنا شوید، احتمالا جایی بهتر از یک میدان و بازار شلوغ پیدا نکنید.

میدان داربار کاتماندو

نکته‌ها:

  • از آنجایی که میدان Durbar عضوی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود، برای ورود به آن باید مقداری هزینه بپردازید. این هزینه برای بزرگسالان ۲.۸۰ روپیه می‌شود.
  • اگر در روز از میدان دیدن کردید، پیشنهاد می کنیم یک بار دیگر و در طول شب دوباره بازگردید. وقتی هوا تاریک می‌شود حال و هوای میدان مانند دنیای دیگری می‌شود.
  • از آنجایی که  خیابان‌های این ناحیه پر از عابر پیاده و موتور سوار است، مراقب قدم‌هایتان باشید تا که دیگران را تحریک نکنید. متاسفانه مانند برخی از هموطنان نحوه‌ی برخورد با اشخاص دیگر خوب نیست.

بازدید از معبد Swayambhunath
معبد Swayambhunath که نمی‌دانیم چگونه تلفش کنیم با نام معبد مانکی (راهب) هم شناخته می‌شود. این معبد با پیاده‌روی تنها حدود ۴۰ دقیقه از ناحیه‌ِی Thamel فاصله دارد. در اینجا می توانید راهبانی  را که با بازدیدکنندگان هم مشکلی ندارند، از نزدیک ببینید که فرصتی عالی برای گرفتن عکس های خاطره انگیز در کنار این راهبان محسوب می‌شود. بازدید ار این مکان را به هیچ وجه از دست ندهید.

معبد مانکی نپال

نکته‌ها:

  •  معبد  راهب یکی از مهمترین زیارتگاه‌های بودایی در این ناحیه به شمار می‌رود. پس نهایت احترام را به جا آورید و لباس های مناسب بپوشید.
  • برای ورود به معبد باید مقداری هزینه بپردازید، این هزینه برای بزرگسالان ۱.۹۲ روپیه می‌شود.
  • پیشنهاد می کنیم اگر به غروب آفتاب علاقمند هستید، برای تماشای آن به این معبد سفر کنید. مطمئنا از مناظر زیبای کاتماندو در هنگام غروب شگفت زده خواهید شد.
  • اگر در جریان زلزله‌ی ماه آوریل ۲۰۱۵ در نپال باشید، ممکن است در طول سفرتان هنوز این معبد در حال بازسازی باشد. با این وجود همین مسئله هم می تواند جذاب باشد.

محله‌ی Thamel
بدون شک سفرتان به کاتماندو بدون بازدید از محله‌ی Thamel تکمیل نخواهد شد. این محله میزبان عمده‌ی گردشگری این شهر به شمار می رود که مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و البته گردشگران مختلف است. اگر دنبال خرید سوغاتی هستید، احتمالا این محله دوست‌داشتنی‌ترین جایی باشد که در کاتماندو بتوانید پیدا کنید. همچنین سر و کله زدن با مردم محلی ممکن است برایتان جذاب باشد. نکته جالب توجه اینکه لذت بردن از این محله با غروب آفتاب پایان نمی‌یابد، چرا که در Thamel در طول شب هم زندگی به صورت جالب و متنوعی جریان دارد.

محله ی تامیل نپال

نکته‌ها:

  • محله‌ی Thamel امن است، و اغلب اوقات می توانید نیروی پلیس را (به خصوص در شب‌های جمعه) مشاهده کنید، اما با این وجود هنوز هم مانند هر شهر دیگری باید در آن مراقب خود باشید.

گاردن آو دریمز (Garden of Dreams)
گاردن آو دریمز یا باغ رویاها مکان واقعا زیبایی است. یک باغ تاریخی نئو کلاسیک که پشت دیوار‌ها و شلوغی شهر پنهان شده است و تنها چند قدم از محله‌ی Thamel  که کمی قبل‌تر از آن نام بردیم قرار دارد. پشت در ورودی باغ  یک ناحیه بزرگ سر سبز  به همراه چمن‌ها، درختان بامبو، گل‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و از همه جذاب‌تر تشکچه هایی، برای کسانی که می خواهند بر روی چمن‌ها دراز بکشند و از این محیط زیبا لذت ببرند قرار دارد. در وسط این باغ همچنین می توانید یک فواره/برکه‌ی زیبا به همراه گل‌های نیلوفر آبی را تماشا کنید. به علاوه در اینجا می توانید کافه Kaiser  را پیدا کند. Kaiser یک رستوران زیبا است  که شما می توانید در آن قهوه یا نوشیدنی بنوشید و همچنین ناهار یا شام میل کنید. در کل  باغ رویاها را می توان واحه‌ای آرام، مکانی عالی برای تمدد اعصاب و آرامش روح، به همراه نیمکت‌های فراوان برای نشستن در نظر گرفت که می تواند به راحتی یک نیم روز به یادماندنی را برایتان رقم بزند.

گاردن آو دریمز

نکته‌ها:

  • اگر تصمیم گرفتید در کافه Kaiser غذا میل کنید، از قیمت‌های گران آن نسبت به رستوران‌های محلی تعجب نکنید، با این وجود ارزش هزینه‌ای را کی می‌کنید دارد.
  • برای ورود به باغ باید ۱.۹۲ روپیه هزینه بپردازید.

تور ماجراجویی نپال-تورهای روزانه
دوچرخه سواری در کوهستان، به عنوان یک ورزش محبوب در میان مردم بومی نپال به سرعت در حال رشد و توسعه است. زمین‌ها و مناطق سراسر این کشور برای این کار ایده‌آل است و کاتماندو هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود اینکه شهری بزرگ و شلوغ است، اما از این نظر کاملا مطلوب به نظر می‌رسد. ثبت نام در یک تور دوچرخه سواری راهی عالی برای گشت و گذار در نواحی خارج از شهر به شمار می‌رود. به علاوه اینکه انتخاب‌های متنوعی که برای هر سطح از افراد با توانایی دوچرخه‌سواری وجود دارد، این تورها را برای همه‌ی افراد لذت بخش کرده است. شما می توانید طی این تورها از میان روستاهای کوچک، پارک‌های ملی و همه‌ی نقاط نزدیک به شهر عبور کنید. اگر فرصت کافی دارید ثبت نام در این تورها را از دست ندهید.

تور ماجراجویی نپال

نکته‌ها:

  • مطمئن شوید برای ثبت نام در تورها از یک شرکت معتبر استفاده کنید. داشتن یک راهنمای خوب گاهی می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

رویارویی با نپال! (Encounters Nepal)-تورهای روزانه‌ی شخصی
Encounters Nepal، تورهایی هستند که به شما تجربه‌های فوق‌العاده دیدنی پرواز بر فراز هیمالیا، در نزدیک‌ترین حالت ممکن به اورست که شاید هرگز تصورش را نمی‌کردید، خواهد داد. تجربه‌ای فراموش نشدنی، که سال‌ها در خاطرتان باقی می ماند. خلبان حتی به شما اجازه می دهد که در صندلی دستیار و شانه به شانه‌اش بنشینید. قطعا چنین تجربه‌ای آن هم بر فراز هیمالیا ذهنتان را از شدت هیجان منفجر خواهد کرد! از نظر نویسنده چنین پروازی را می توان بهترین تجربه‌ی پرواز در دنیا محسوب کرد.

تور هلی کوپتر نپال 1

نکته‌ها:

  • اگر وضعیت آب و هوا خوب نبود، آن‌ها پرواز شما را به روز دیگری موکول، یا در صورت تمایل پولتان را پس خواهند داد.
  • پیشنهاد می کنیم از قبل در این تورها ثبت‌نام کنید، چرا که بسیاری از مردم مشتاق چنین تجربه‌ای هستند.

چانگو نارایان (Changu Narayan)
چانگو نارایان قدیمی‌ترین معبد کاتماندو به شمار می‌رود و هم در میان  بودایی‌ها و هم هندوها مقدس است. از آنجایی که این معبد خیلی شناخته شده نیست، ممکن است توریست‌های زیادی را در آن مشاهده نکنید، اما به اندازه‌ی کافی به شهر نزدیک است که برای دسترسی به آن مشکلی پیش نیاید. معبد مذکور در حدود ۲۰ کیلومتری مرکز شهر کاتماندو قرار دارد که شاید برای پیاده‌روی خیلی مناسب نباشد، اما در مناطق عمده براحتی می توانید توسط یک تاکسی به سمت آن سفر کنید. زمانی که به این نقطه رسیدید، با مکانی آرام و بی سر و صدا روبرو خواهید شد. اگر دنبال چنین جایی هستید قطعا این معبد مناسب شما خواهد بود.

چانگو نارایان

نکته‌ها:

  • برای ورود به معبد باید مقداری هزینه‌ بپردازید که پس از آن یک جزوه تاریخی بسیار جالب را در اختیار شما خواهند گذاشت.
  • توجه داشته باشید که این معبد پس از زلزله‌ای که در آوریل ۲۰۱۵ نپال را لرزاند بسته شده است، پس حتما قبل از سفر، از بازگشایی دوباره آن مطمئن شوید.

گشت و گذار در پارک ملی Nagarjun Shivapuri
پارک ملی Nagarjun Shivapuri تنها کمی بیشتر از ۱۰ کیلومتر خارج از شهر کاتماندو واقع شده است، اما پس از سفر به آن و پیاده شدن از تاکسی یا اتوبوس، احساس خواهید کرد که در دنیای دیگری قرار گرفته‌اید. در این پارک علاوه بر طبیعتی زیبا، می توانید حیواناتی از قبیل پلنگ، خرس، گوزن و بیشتر را پیدا کنید. می توانید در یک تور ثبت نام کنید یا اینکه به تنهایی در این محیط بکر غوطه ور شوید. دوربین دوچشمی یادتان نرود!

پارک ملی نپال

نکته‌ها:

  • برای ورود به پارک باید مقداری هزینه بپردازید، که این مبلغ با توجه به حیواناتی که در این پارک زندگی می کنند برای گردشگران کاملا منطقی است.
  • به راحتی می توانید یک دوچرخه اجاره کنید و در اطراف پارک به رکاب زدن مشغول شوید. اما بخاطر داشته باشید اگر با دوچرخه باشید باید هزینه‌ی ورود بیشتری نسبت به حالت پیاده بپردازید.

بازدید از معبد بودایی Nilkantha
در معبد بسیار زیبای Nilkantha می توانید مجسمه‌ی ماهاویشنو را که به صورت دراز کشیده قرار دارد مشاهده کنید. علاوه بر تماشای این معبد می توانید در بیرون آن تعداد زیادی غذاخوری پیدا کنید که غذاهای بسیار خوشمزه‌ی محلی را پخت می کنند.

معبد نیل کانتا

نکته‌ها:

  • برای ورود به معبد باید دِرِس کد را رعایت و لباس مناسب بپوشید.

معبد Dakshinkali
در آخر پیشنهاد می کنیم اگر از مراسم‌های قربانی کردن و معابد شلوغ خوشتان می‌آید، بهتر است نیم نگاهی به معبد Dakshinkali بیاندازید. این معبد بسیار کوچک، اما همیشه پر از ازدحام است که همین موضوع به جذابیت آن افزوده است، البته نه در صورتی که از شلوغی متنفر باشید.

معبد داک شین کالی

نکته‌ها:

  • برای اینکه تجربه ای مشابه محلی‌ها داشته باشید پیشنهاد می کنیم دِرِس کد (پوشیدن لباس مناسب) را رعایت کنید.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است