بازار سوق واقف دوحه قطر

قطر، یکی از ثروتمندترین کشورهای حاشیه ی خلیج فارس می باشد؛ این شیخ نشین عرب دارای یکی از منابع غنی گازی در جهان می باشد. جام جهانی فوتبال در سال 2022 نیز در این کشور برگزار می گردد. پایتخت این کشور، با چهارصد هزار نفر جمهیت، شهر  دوحه (doha) می باشد. قطر در طول یک الی دو دهه ی گذشته رشد چشمگیری را شاهد بوده و به یکی از مناطق گردشگری در منطقه تبدیل شده است. یکی از جاذبه های این کشور بازار سنتی واقف است .

بازار سوق واقف 1

در مرکز شهر مدرن دوحه، بازاری سنتی قرار دارد که بازتاب دهنده فرهنگ و سنت این مردم بوده و نام آن سوق واقف است که در عربی به معنی بازار ایستاده معنی می دهد.

بازار سوق واقف 5

این بازار قدیمی حدود ۲۵۰ سال پیشینه داشته و مانند بسیاری از دیگر بازارهای قدیمی و سنتی خاورمیانه دارای راسته های متعدد و پیچ در پیچی است که در آن انواع مغازه ها به فروش اجناس خود مشغول بوده و همچنین تعداد زیادی رستوران مختلف در این بازار وجود دارد که غذاهای بین المللی را ارائه می کنند.

بازار سوق واقف 3

بازار سوق واقف برای یادآوری روزهای گذشته بازسازی شده است. در این بازار مغازه‌های پارچه فروشی، ادویه‌جات، شیرینی‌ها، کالاهای خانگی (گلدان‌های بزرگ) و سوغاتی‌ها و هنرهای مختلفی موجود است. در اینجا شما می‌توانید نجارها و خیاط‌ها را ببینید، علاوه بر این می‌توانید مردان قطری که لباس‌های سنتی قطری می‌دوزند را مشاهده کنید.

بازار سوق واقف 4

در این بازار شما می توانید رستوران ایتالیایی، یمنی، سوریه ای؛ تایلندی و … را پیدا کنید. در این بازار سنتی می توانید لوازمی مثل لباس، پارچه، ادویه، صنایع دستی، سوغاتی و … خرید کنید.

بازار سوق واقف 2

همچنین این بازار در مرکز شهر و در بین خیابان های موشریب و الریان قرار دارد و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر دوحه به حساب می آید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است