باغ الکساندر مسکو روسیه

مسکو یکی از سرسبزترین شهرهای دنیاست و پارک ها و باغ های خوش منظره زیادی دارد. یکی از دیدنی ترین باغ های مسکو باغ الکساندر است، باغی تماشایی با گل های رنگارنگ و چمنزارها که چشم اندازی جذاب از کاخ کرملین دارد و یکی از پر بازدید ترین جاذبه های مسکو است. این باغ به غیر از اینکه طبیعتی رنگارنگ را به نمایش گذاشته جایی برای تماشای تاریخ است، در قسمت هایی از باغ، بناهای یادبودی برپا شده که یاد و خاطره ی بخشی از تاریخ مسکو را گرامی داشته است.

 

 

باغ الکساندر 2

 

 

 

تاریخچه باغ الکساندر مسکو

در زمان های قدیم، هدف از ساخت این باغ، بزرگداشت کشته شدگان در نبرد با ارتش ناپلئون در سال 1812 بوده، همینطور نشانه ای از پیروزی مردم روس است. دستور ساخت این باغ بوسیله تزار الکساندر اول بوده و از سال 1819 شروع شده و تا سال 1823 ادامه یافته. سعی کنید حتما از سمت ضلع شمالی وارد باغ الکساندر شوید. در قسمت شمالی این باغ، آرامگاهی از سرباز گمنام قرار داشته که در واقع این سرباز در دسامبر سال 1941 با 41 کیلومتر فاصله از بزرگراه لنین گرید اسکو، مکانی که نازی ها قرار داشتند، کشته شده بوده و اکنون آرامگاه او برای مردم مسکو یک جور عبادتگاه است. روی سنگ قبر این سرباز نوشته شده ” نامت را نمیدانیم، اما یادت جاودانه است ” همینطور کنار این آرامگاه مشعلی همیشه روشن به یاد قهرمانان کمونیست قرار دارد.

باغ الکساندر 5

درباره باغ الکساندر مسکو

باغ الکساندر خارج از دیوارهای کرملین، در قلب مسکو، به عنوان نمادی از ترمیم شهر و آزادی اروپا بعد از شکست ناپلئون شناخته می‌شود. دروازه آهنی غول پیکر باغ بالایی، مشرف به موزه تاریخ، یکی از جاذبه‌های یادبود جنگ می‌باشد. در سال ۱۸۴۱ یک سازه به نام «ویرانه» با طراحی «اوسیب بووه» در پای برج میانی آرسنال در وسط باغ بالایی ساخته شد. این سازه با بقایایی ساختمان‌های مسکو که توسط ارتش ناپلئون تخریب شده بودند مزین گردید.

 

 

باغ الکساندر 1

 

 

در ۱۰ جولای سال ۱۹۱۴، یک ستون پر نقش برای گرامیداشت سیصد سالگی خاندان رومانف که در سال ۱۹۱۳ در کل روسیه جشن گرفته شد در وسط باغ الکساندر نصب گردید. این ستون گرانیتی با یک عقاب دو سر در بالایش، یک شیر، یک سپر و شمشیر به همراه نشان خانوادگی رومانف‌ها تزئین شده است. در ابتدا این ستون در ورودی باغ بالایی قرار داشت، اما بعد از انقلاب اکتبر، نام این خاندان محو و با انقلابیون و متفکران جدید جایگزین شد. در سال ۱۹۶۶ ستون مذکور به مرکز باغ بالایی منتقل و در نزدیکی «ویرانه» نصب گردید.

 

 

باغ الکساندر 4

 

 

طراحی باغ اکساندر

  • باغ بالایی

قبل  از اینکه از ضلع شمالی وارد باغ شوید چشمتان به آرامگاه سرباز گمنامی می افتد که در سال ۱۹۴۱ کشته شده است. رهگذران زیادی بر روی این قبر گل می گذارند و در کنار آن هم یک مشعل همیشه روشن  به چشم می خورد.

در قسمت میانی این باغ یک غار زیرزمینی نیمه کاره ای هست که در زیر برج آرسنال ساخته شده و سنگ هایی که در تزئین غارها به چشم می خورد بقایای سنگ های  ساختمان های ویران شده در جریان تصرف مسکو توسط فرانسه هستند. در باغ الکساندر به هر طرف که نگاه می کنید بادبودی می بینید؛ دروازه آهنی و مشبک یادبود پیروزی های روسیه در برابر ناپلئون است. در جلوی این غارها یک ستون هرمی هست که در سال ۱۹۱۴ برپا شده و بر روی سنگ گرانیت آن اسامی تزارهای رومانوف حکاکی شده است. اگر اهل خرید هستید در نزدیکی قسمت شمالی باغ یک مرکز خریدی هست که می توانید به آنجا هم سر بزنید.

 

 

باغ الکساندر 3

 

 

  • باغ میانی

مهمترین ویژگی باغ میانی برج کوتافیای کرملین است که نگاه ها را به خود جذب می کند، در واقع در باغ میانی چیزی که اول از همه نظرتان را جلب می کند همین برج بلند کاخ کرملین است. در روبروی این برج یکی دیگر از ورودی پارک است که مستقیم به سیستم مترو راه دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است