باغ یو شانگهای چین

با سفر به شانگهای طیف وسیعی از جاذبه های مدرن و تاریخی در اختیار گردشگران تور چین قرار می گیرد که جاذبه های مدرن در دهه های اخیر و جاذبه های تاریخی در قرن های پیش ایجاد شده اند و امروزه به عنوان دیدنی های شانگهای مورد بازدید قرار می گیرند . باغ کلاسیک یو در شانگهای با چشم اندازهای زیبا و بخش های متنوع از جاذبه های تاریخی این شهر است که در ادامه به معرفی آن پرداخته می شود .

 

 

باغ یو شانگهای 1

 

 

درباره باغ یو شانگهای چین

باغ یو، یک باغ کلاسیک مشهور واقع در شانگهای است که به دستور یک نیروی دولتی سلسله مینگ به نام «پان یوندوان» (Pan Yunduan) پی ریزی و در سال ۱۵۷۷ کامل شد. «یو» در زبان چینی به معنی «راضی کردن» بوده و این باغ به طور ویژه برای والدین این افسر دولت ساخته شد تا در آن از آرامش و شادی دوران کهولت خود لذت ببرند.

 

 

باغ یو شانگهای 2

 

 

در طی ۴۰۰ سال عمر، این مجموعه در اواخر دوران مینگ بارها شاهد تغییرات مختلف بوده و بعد از فوت والدین یوندوان رو به انحطاط گذاشت. در سال ۱۷۶۰ چند تاجر ثروتمند باغ را خریداری کرده و حدود ۲۰ سال برای بازسازی ساختمان‌های آن وقت صرف کردند. در طی جنگ تریاک قرن ۱۹، باغ یو به شدت آسیب دید. باغی که امروزه شاهد آن هستید، نتیجه پروژه ۵ ساله بازسازی است که در سال ۱۹۵۶ آغاز شد. این مجموعه از سپتامبر سال ۱۹۶۱ برای اهداف گردشگری در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

 

 

باغ یو شانگهای 3

 

 

 

باغ یو مساحتی حدود ۲۰,۰۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد؛ هر چند در همین اندازه کوچک نیز زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. آلاچیق‌ها، تالارها، فضا‌های سبز سنگی، حوضچه‌ها و ایوان‌های زیبا هر کدام ویژگی‌های خاص خود را به نمایش می‌گذارند. شش محوطه زیبای اصلی به این ترتیب هستند: تالار «سانسویی» (Sansui)، اتاق «وانهوا» (Wanhua) یا شکوفه، تالار «دینچون» (Dianchun)، تالار «هوئیجینگ» (Huijing)، تالار «یوهوا» (Yuhua) و باغ درونی. هر کدام از این محوطه‌ها چندین نقطه زیبا و دیدنی دارند.

 

 

باغ یو شانگهای 4

 

 

جاذبه های باغ یو در شانگهای چین

باغ یویوآن یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای به شمار می آید و هر روزه از 8:30 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای علاقه مندان می باشد . در این باغ 6 چشم انداز اصلی توجه گردشگران تور شانگهای را به خود جلب می کند : کاخ سانسوی ، کاخ پذیرایی وانهوا ، کاخ داینچو ، کاخ هویجینگو ، کاخ یوهوا و باغ اندرونی ، که هر کدام از این بناها چشم اندازی منحصر به فرد را به نمایش می گذارند . وقتی در این باغ در حال پیاده روی هستید ، تنها بر روی اجسام بزرگ مانند ساختمان ها و پل ها تمرکز نکنید ، بیشتر زیبایی این پارک در حکاکی ها ، مجسمه های کوچک ، خطاطی ها و نقاشی هنرمندان معروف نهفته است .

مسیرهای پیاده روی این پارک طوری طراحی شده که شما از روی پل های سنگی عبور کرده و برکه های پر از ماهی های کپور ، گیاهان بامبو و صخره های زیبا را مشاهده می کنید . یک بازار درست بیرون از یو وجود دارد که در آن سوغاتی های گردشگری را به فروش می رسانند ، پس اگر علاقمند هستید ، بازدید از آن را از دست ندهید .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است