برج اوستانکینو مسکو روسیه

برج اوستانکینو یکی از جاذبه های منحصربفرد مسکو است و با بالا رفتن از آن چشم اندازهای جذابی از این شهر را می بینید. این برج با ارتفاع ۵۴۰ متر ایستگاه تلویزیون و رادیو مسکو است اما جنبه توریستی هم دارد. برج اوستانکینو بلندترین برج اروپا و یازدهمین برج بلند سراسر دنیا به شمار می رود. گردشگران زیادی در سفر به مسکو علاوه بر بازدید از موزه ها و کلیساها از این برج هم دیدن می کنند و با جاذبه ای متفاوت در این شهر روبرو می شوند.

 

 

برج اوستانکینو 4

 

 

برج اوستانکینو (Ostankino Tower) با ۵۴۰ متر ارتفاع، انگار زمین را به آسمان پیوند زده است و در طبقات بالایی اش سکویی هست که می توانید به آنجا بروید و نظاره گر چشم اندازی رویایی از شهر مسکو باشید. از آنجایی که این برج یک ایستگاه تلویزیونی است سیگنال‌هایی را توسط شبکه مخابراتی بی‌سیم منتشر می کند تا شبکه های تلویزیونی و رادیویی قادر به پخش برنامه های خود باشند. این برج به خاطر معماری و موقعیت منحصربفردش تبدیل به یکی از بزرگ ترین قطب های ارتباطی مسکو شده و تجهیزات و امکانات بینظیری هم دارد.

 

 

برج اوستانکینو 3

 

 

 

تاریخچه برج اوستانکینو مسکو

در سال ۱۹۲۲ اولین برج تلویزیونی در مسکو ساخته شد اما چند سال بعد و با پیشرفت ارتباطات، دیگر این برج  قادر به تولید سیگنال های قوی نبود برای همین به جای آن، برج مدرن و کاملی در سال ۱۹۶۷ و در سالگرد انقلاب روسیه ساخته شد. با اینکه این برج بیش از ۵۵ هزار تن وزن دارد اما طراحی آن به طرز باورنکردنی ای پیچیده و جذاب است.  در ساخت و طراحی این برج جدید از یک زنبق وارونه و گلبرگ هایش الهام گرفته شده است. ساخت این برج حدود ۴ سال طول کشید و استفاده از بتون های خاص در آن باعث شد تا بنایی ساده و مستحکم به وجود بیابد در عین حال، در قسمتی از طبقه های آن هم از شیشه های مقاوم استفاده شده تا برج را آسیب ناپذیر کند.

در سال ۱۹۹۴ قرار بود که با اضافه کردن یک آنتن، ارتفاع برج به ۵۶۱ متر برسد اما کمبود منابع مالی مانع از این کار شد با این حال این برج بیش از ۵۰ سال است که بلندترین بنای اروپا به شمار می رود. با وجود امکانات گردشگری ای که در این برج وجود دارد کاملا معلوم است که هدف از ساخت آن به غیر از جنبه های فناوری، صنعت گردشگری هم بوده است.

 

 

برج اوستانکینو 2

 

 

سکوی تماشای برج

کافیست سری به سکوی تماشای این برج بزنید تا حس کنید در آسمان به پرواز در آمده اید. بر روی این سکو می توانید کل مسکو و حتی مناطق خارج از شهر را هم ببینید. در واقع در این برج دو سکوی تماشا هست: یکی سکوی شیشه ای در ارتفاع ۳۳۷ متری و دیگری سکوی باز در ارتفاع ۳۴۰ متری. سکوی تماشای اصلی در ارتفاع ۳۳۷ متری قرار دارد چون بازدید از سکوی بالاتر فقط در ماه های آوریل تا اکتبر (فروردین تا آبان) آن هم در شرایط مساعد آب و هوایی امکان پذیر است. نگران بالا رفتن از برج نباشید چون آسانسور در عرض کمتر از یک ساعت شما را به طبقات بالا تر می رساند. بدون شک هیجان انگیز ترین قسمت این برج وقتی است که پا بر روی سکوی شیشه ای می گذارید و شهر مسکو را از زیر پاهایتان نظاره گر می شوید.

 

 

برج اوستانکینو 1

 

 

بازدید از برج اوستانکینو مسکو

این برج در نزدیکی ایستگاه مترو قرار ندارد برای همین بهترین راه برای رسیدن به آن استفاده از اتوبوس و یا تاکسی است. اما اگر حوصله پیاده روی دارید نزدیک ترین مترو به آن ایستگاه VDNKh است که حدود ۲۵ دقیقه پیاده روی تا برج فاصله دارد. در اطراف برج، پارک اوستانکینو قرار دارد که می توانید بعد از بازدید از برج در آن قدم بزنید و یا استراحت کنید. سکوی این برج هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و می توانید با پرداخت ۱۰۰۰ روبل (حدود ۶۵ هزار تومان) در عرض یک ساعت از بیشتر قسمت های آن دیدن کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است