برج خلیفه دبی امارات

از شاهکار‌های معماری قرن 21 که به دست انسان ساخته شده است، و بلندترین سازه جهان شناخته می‌شود می‌توان برج خلیفه را در دان تان شهر دبی، امارات متحده‌ی عربی نام برد.

برج خلیفه دبی 2

نمای کلی برج را به شکل Y وارونه طراحی کرده‌اند که باعث شده همه طبقات از نور طبیعی و نمای خارجی در طول روز استفاده کنند. طراحی مارپیچی و مناره‌ای این برج با استفاده از فاکتورهای تاریخی، فرهنگی و طبق معماری اسلامی صورت گرفته است. برج خلیفه دبی با ارتفاع 829 متر و 163 طبقه که قسمت مسکونی، اداری و تجاری به ارتفاع 584 متر و آنتن 245 متری، بلندترین برج جهان محسوب می‌شود.

برج خلیفه دبی 3

بلندترین مسجد جهان در طبقه 158 و بلندترین تراس این برج در طبقه 148 با ارتفاع 452 متر قرار دارند که در تراس تلسکوپی سینوسی برای دیدن اجزای شهر مجهز کرده‌اند. همچنین بلندترین باشگاه شبانه در طبقه 144 و بلندترین رستوران این برج به نام اتمسفر در طبقه 122 جای دارند.

برج خلیفه دبی 6

تعداد 58 آسانسور در برج خلیفه دبی تعبیه کردند که آسانسورهای این سازه بیشترین مسافت را طی کرده و سرعتی برابر 60 کیلومتر در ساعت دارند. همچنین بلندترین آسانسور باربر جهان هم در این برج قرار دارد

برج خلیفه دبی 1

جالب است بدانید استخر این مجموعه در طبقه 76 قرار دارد که به بلندترین استخر جهان شهرت دارد. آتش بازی سال نو در کنار این برج را باید دید زیرا به عنوان بزرگترین آتش بازی در سال از آن یاد می‌شود.

برج خلیفه دبی 1

دکوراسیون فضای داخلی برج خلیفه

در برج خلیفه همه چیز باید در اوج زیبایی خود طراحی می شد تا ابهت ساختمان در نگاه اول به بازدیدکنندگان نشان داده شود. به همین دلیل کف طبقه ها را با سنگ های صیقلی پوشاندند و برای زیباتر کردن فضاهای خالی از فرش های دستباف استفاده کردند. همین توجه به ریزه کاری ها بود که برج خلیفه را به یکی از لوکس ترین و مشهورترین اقامتگاه های دنیا تبدیل کرد.

برج خلیفه دبی 4

از دیگر نکاتی که در برج خلیفه به وضوح خودنمایی می کند، وجود آثار هنری بی نظیری است که در جای جای این آسمان خراش به چشم می خورند. حدود 1000 اثر هنری از هنرمندان برجسته دنیا و به خصوص خاورمیانه در این برج در معرض دید عموم قرار گرفته اند. بسیاری از این آثار به طور خاص توسط گروه طراحان برج، به هنرمندان سفارش داده شد تا بی همتا و خاص باشند. دست اندرکاران برج خلیفه اعتقاد دارند که وجود این آثار هنری باعث ایجاد پیوند فرهنگ های گوناگون با یکدیگر می شود و نشان می دهد که آسمان خراش برج خلیفه نماد یک همکاری بین المللی است.

پیشنهاد میکنیم در سفر به دبی از برج العرب و برج ماه دبی نیز دیدن کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است