برج ساعت هنگ کنگ چین

شهر هنگ کنگ واقع در بخش جنوبی کشور چین، یکی از شهر های زیبا و تاریخی در این کشور می باشد. جاذبه های گردشگری موجود در هنگ کنگ باعث شده سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا برای تفریح و بازدید از این شهر به کشور چین سفر کنند. یکی از جاذبه های دیدنی معروف در این شهر برج ساعت هنگ کنگ می باشد. در این بخش از وب سایت روماکو همراه باشید تا به بررسی این برج ساعت بپردازیم.

 

 

برج ساعت هنگ کنگ 2

 

 

درباره برج ساعت هنگ کنگ

برج ساعت  واقع در ساحل جنوبی کوولون و تسیم شا تسویی می باشد که تنها بازمانده بقایای این برج ساخته شده از آجر قرمز و گرانیت با 24 متر طول با یک میله رعد و برق برجسته به طول 7 متر دارای یک پلکان چوبی است که برای تعمیرات و بازسازی مدتی جهت بازدید بسته شد.

 

 

برج ساعت هنگ کنگ 1

 

 

این برج که در نزدیکی ویکتوریا هاربر در دامنه سالسبروری قرار گرفته است. در سال 1990 میلادی به عوان یک بنای یاد شده در هنگ کنگ نامگذاری شد. راه آهن کوولون کانتون در یکم اکتبر سال 1910 میلادی افتتاح شد اما به دلیل بروز جنگ جهانی اول تا سال 1913 میلادی مورد استفاده قرار نگرفت و برج ساعت موجود در آن در سال 1915 میلادی تکمیل شد. این برج به طور مداوم از ساعت برج خنک کننده استفاده می کند و تا سال 1920 میلادی یک طرف آن ساعت داشت و سه طرف دیگر آن خالی بود.

 

 

برج ساعت هنگ کنگ 2

 

 

در زمان اشغال هنگ کنگ توسط ژاپنی ها در دوران جنگ جهانی دوم آسیب های جدی دید. زنگ داخل برج ساعت در اواسط دهه 1980 تا 1995 میلادی در ایستگاه شاتین نمایش داده شد و از سال 1995 تا اوایل سال 2000 میلادی به اداره KCRC در فورت تانک منتقل شد و در نهایت در اسل 2010 میلادی آخرین بار این زنگ توسط دولت چین جابجا گردید.

 

 

برج ساعت هنگ کنگ 1

 

 

در سال 1975 با اتصال ایستگاه کوولون به ایستگاه هنگ کنگ ساختمان این ایستگاه تخریب گردید اما برج ساعت علی رغم مخالفت هایی از جانب انجمن میراث و سایر گروه ها توانست از تخریب ایستادگی کند و اکنون هم مجاورت موزه فضایی هنگ کنگ، موزه هنر و مرکز فرهنگی هنگ کنگ به عنوان یک جاذبه گردشگری با بازدیدکنندگان فراوان قرار دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است