تحصیل داروسازی ، پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

تحصیل داروسازی ، پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

تحصیل پزشکی در سوئیس
تحصیل در دانشگاه های معتبر سوئیس و کار زندگی در کشوری مرفه و امن هم چون سوئیس میتواند برای بسیاری از علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور جذاب باشد. تحصیل در سوئیس به خصوص تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس میتواند آینده کاری و تحصیلی خوبی را در سوئیس و یا دیگر کشورهای اروپایی و امریکا فراهم کند. سوئیس از امن ترین و مرفه ترین کشورهای جهان است و سالانه دانشجویان بسیاری با اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس به این کشور مهاجرت میکنند.  سوئیس بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا را دارد؛ بالاترین حقوق ماهیانه در سوئیس به پزشکان تعلق دارد، به همین دلایل هم رقابت سختی برای تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های سوئیس بین متقاضیان وجود دارد. قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس ابتدا بهتر است با شرایط تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های سوئیس آشنا شویم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل پزشکی در سوئیس بیشتر آشنا بشیم

 

مدرک زبان لازم برای اخذ پذیرش در سوئیس

  • آلمانی: DSH، TestDaF، OSD، telc
  • فرانسوی: Delf، Dalf
  • انگلیسی: آیلتس، تافل

اگر دارای مدرک زبان نیستید با این حال میتوانید در دانشگاه مورد نظر خود آزمون زبان بدهید و مسئولین مربوطه تصمیم میگیرند که سطح زبان شما برای تحصیل در رشته ی مورد نظر بسنده میکند. البته بخاطر بسپارید که چنین امکانی در تمام دانشگاههای سوئیس وجود ندارد؛ بنابراین باید ابتدا از دانشگاه مورد نظر خود اطمینان یابید.
دانشجویان در سوئیس با علوم پزشکی عمومی نظیر آناتومی و زیست شناسی آغاز کرده و بعد مطالعات پیش بالینی و در آخر یک تخصص را تحصیل میکنند.  یک دوره ی پزشکی در سوئیس ۵ تا ۷ سال زمان میبرد؛ البته مدت زمان تحصیل به دوره و رشته ای که انتخاب میکنید بستگی دارد.
دانشگاه های پزشکی در سوئیس

  • دانشگاه بازل: unibas.ch
  • دانشگاه برن: unibe.ch
  • دانشگاه فریبورگ: unifr.ch
  • دانشگاه ژنو: unige.ch
  • دانشگاه لوزان: unil.ch
  • دانشگاه نوشاتل: unine.ch
  • دانشگاه زوریخ: uzh.ch
  • دانشگاه ایتالیایی سوئیس: usi.ch
  • ای تی اچ زوریخ: ethz.ch

 

تحصیل داروسازی ، پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس

برخی از دانشگاه های مشهور جهان مانند ETH در Zurich ،EPFL در لوزان، IHEID در ژنو، دانشگاه لوزان و دانشگاه سنت گالن است، که دانش آموزان می توانند تحصیل داروسازی در سوئیس را در این دانشگاه ها مطالعه کنند. به یاد داشته باشید، بهتر است به زبان محلی صحبت کنید، بنابراین اگر نمی توانید فرانسوی، آلمانی یا ایتالیایی صحبت کنید، ابتدا بهتر است برای یک دوره زبان اقدام کنید.

شرایط تحصیل داروسازی در سوئیس
مهاجرت به سوئیس و تحصیل در این کشور یکی از معتبر ترین سیستم های آموزش عالی اروپا را دارد، از جمله دو رکورد بالاترین رتبه در دانشگاه های جهانی QS در سال 2018 ETH Zurich (موسسه فناوری فدرال سوئیس) و (EPFL) را به دست آورده است. با چهار زبان رسمی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی می توانید در این کشور تحصیل کنید. دانشگاه های سوئیس در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 رتبه خوبی را بدست آورده اند، همه آن ها در رتبه 550 قرار دارند. ETH Zurich و EPFL هر دو در 15 رده جهانی، توسط پنج دانشگاه سوئیس رتبه بندی شده و در رتبه بندی بالای 200 قرار دارند.

آموزش داروسازی در سوئیس
شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس علاوه بر داشتن حضور قوی در جداول رتبه بندی بین المللی نیز از نظر دانشجویی و آموزشی و جوامع علمی بسیار عالی هستند. چهار دانشگاه از هشت دانشگاه سوئیس، فقط به دانشجویان بین المللی پذیرش می دهند. استادی درجه فارغ التحصیلی است که بعد از اتمام کارشناسی باید تکمیل شود. اگر چه ممکن است بین یک تا سه سال مطالعه طول بکشد، اکثر برنامه های کارشناسی ارشد ممکن است در حدود دو سال تکمیل شود.

تحصیل داروسازی در زوریخ سوئیس
دانشگاه ایالتی سوئیس، ETH Zurich (موسسه فناوری فدرال سوئیس) در حال حاضر 10th در جهان قرار دارد و تنها دانشگاه اروپایی است که در رتبه 10 قرار دارد، این دانشگاه در سال 1855 تاسیس شد. امروزه بیش از 19،000 دانش آموز در ETH Zurich تحصیل می کنند و در دو پردیس مختلف یکی در مرکز زوریخ و دیگری در حومه شهر هستند. با حدود 25،500 دانشجو، دانشگاه زوریخ بزرگترین دانشگاه در سوئیس است و ادعا می کند که بیشترین رشته های تحصیلی در این کشور را ارائه می دهد، در حال حاضر رتبه 73 در جهان، را دارد.

امکانات در دانشگاه زوریخ سوئیس
دانشگاه زوریخ در تدریس و تحقیقات در سراسر طیف موضوع گسترده تر از تخصص ETH Zurich و EPFL، با امکانات گسترش یافته در سراسر شهر زوریخ مشهور شده است. دانشگاه زوریخ با در اختیار داشتن، موزه ها، کتابخانه های عمومی و برنامه های آموزشی، از جمله “دانشگاه های کودکان” و “دانشگاه شهروندان ارشد” بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در بین بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های سوئیس، دانشگاه ژنو در سال 1559 تأسیس شد. این دانشگاه در رتبه 98 رتبه جهانی QS قرار دارد و در ژنو، دومین شهر بزرگ سوئیس پس از زوریخ قرار دارد. این دانشگاه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در طیف وسیعی از موضوعات مختلف ارائه می دهد.

تحصیل دارو سازی در سوییس

 

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس دارای مزایایی است که در ذیل به آنها اشاره می کنیم :
1. امنیت بالای اجتماعی در سوئیس
2. شرایط رفاهی بسیار عالی در سوئیس
3. تحصیل در معتبر ترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی
4. اخذ اقامت بعد از تحصیل

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس دارای شرایطی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم .
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس علاوه بر ارسال مدارک دیپلم و زبان ، ملزم به شرکت در آزمون ورودی در کشور سوئیس نیز هست . دارا بودن مدرک زبان آلمانی b2 برای پذیرش مهم است زیرا دانشگاه های این کشور اهمیت زیادی برای دانش زبان شخص متقاضی قائل اند . بعد از تائید شدن مدارک ، باید خود را برای آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های سوئیس آماده کنید . اگر بار اول در آزمون ورودی قبول نشدید ، دولت شما را ملزم به یادگیری زبان فرانسه می کند تا برای آزمون سال بعد آماده شوید .
لازم است برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس ابتدا در رشته های علومی مانند کالبد شناسی ، و زیست شناسی قبول شوید و بعد از آن در رشته ی پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل خود را آغاز کنید . طول دوره پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس 5 تا 7 سال است و این مدت زمان با توجه به دانشگاه پذیرش شده متفاوت است .

تحصیل دندانپزشکی سوییس

 

ویزای تحصیلی سوئیس
اگر می خواهید برای تحصیل در یک دانشگاه یا کالج به سوئیس بروید، ابتدا باید یک دوره را پیدا کنید و در آن پذیرفته شوید. شما میتوانید از طریق CRUS (کنفرانس روابط دانشگاه های سوئیس) به دانشگاه های سوئیس پیوند پیدا کنید. هنگامی که تأیید کنید که یک گواهی ثبت نام دارید، می توانید درخواست تحصیلی در سوئیس برای گرفتن ویزا را انجام دهید. بعضی از ملیت ها باید با ویزا وارد سوئیس شوند. برای دوره های تا سه ماه – دوره های تابستانی، مدارس زبان – ممکن است به یک ویزای کوتاه مدت شنگن C نیاز داشته باشید. برای دوره های طولانی تر از سه ماه، شما ممکن است نیاز به یک ویزای D طولانی مدت دارید. پس از ورود به سوئیس، نمی توانید به یک سند گردشگری سه ماهه به سوئیس برسید و آن را به یک اجازه اقامت دانشجویی تغییر دهید.

درخواست ویزای سوئیس شما باید از طریق سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود درخواست ویزای کنید. شما باید فرم درخواست را تکمیل کنید و اسناد حمایتی را به زبان فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی ارسال کنید، بنابراین ممکن است لازم باشد مدارک خود را ترجمه کنید. برای ویزای کوتاه مدت شنگن C، اسناد شامل موارد زیر است: گذرنامه معتبر / شناسه سفر؛ اثبات منابع کافی مالی برای پوشش هزینه های خود در حالی که شما در سوئیس هستید؛ بیمه درمانی / بیمه؛ تایید دوره های رزرو شده شامل هزینه های پرداخت شده اگر شما زیر 18 سال سن دارید، یک گواهی تولد و مجوز سفر در صورت سفر به سوئیس به تنهایی و یا کپی از ویزای والدین در صورت همراه بودن.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی سوئیس
برای ویزای بلند مدت D، اسناد شامل موارد زیر خواهد بود: یک گذرنامه معتبر / شناسه سفر اثبات منابع کافی مالی برای پوشش هزینه های خود در حالی که شما در سوئیس هستید، خود و یا حامی مالی، مانند کپی های صورت حساب بانکی یا نامه ای از بانک. اثبات بیمه درمانی که شامل پوشش حوادث است. نامه انگیزه ای برای توضیح اینکه چرا شما می خواهید برای تحصیل در سوئیس بیاورید و چطور این کار برای حرفه شما مفید خواهد بود. تایید ثبت نام در یک موسسه آموزشی شناخته شده در سوئیس. تایید هزینه های دوره ای پرداخت می شود. رزومه شما کپیها از گواهینامه های آموزشی قبلی و دیپلم. یک نامه امضا شده تایید می کند که شما در پایان دوره سوئیس را ترک خواهید کرد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس با دشواری هایی مثل آزمون ورودی و تحصیل به زبان های دیگر مواجه است و به همین دلیل بیشتر متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور ، تحصیل پزشکی در بلاروس ، ایتالیا ، آلمان ، ترکیه ، انگلبستان و غیره را انتخاب می نمایند تا ضمن صرفه جویی در زمان خود بتوانند با هزینه های کمتر و مطمئن تر تحصیل خود را به اتمام برسانند

 

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است