تحصیل در ایسلند

تحصیل در ایسلند
تحصیل در ایسلند و در برترین دانشگاه های آن که رنکینگ خوبی در سطح جهانی و همینطور در رتبه بندی وزارت علوم ایران دارند مطلوب بسیاری از علاقه مندان به تحصیل می باشد. دلایل مختلفی برای تحصیل در ایسلند وجود دارد که موجب جذب متقاضیان تحصیل به این کشور می گردد. تحصیل در این کشور و در بهترین دانشگاه های آن یک سرمایه گذاری برای آینده افراد به شمار آمده و وی را برای تحقق اهدافش یاری می رساند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل در ایسلند بیشتر آشنا بشیم .

ایسلند کشوری کاملا رسمی می باشد و زبان این کشور ایسلندی است. از دیگر زبان های اصلی در کشور ایسلند، دانمارکی و انگلیسی خواهد بود. زبان هایی که برای تکلم و برقراری ارتباط و تدریس در مدارس مورد استفاده قرار می گیرند.
باید بدانید که زبان تحصیل در ایسلند ( اغلب دوره های کارشناسی ) به زبان ایسلندی خواهد بود. این در حالیست که برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برنامه هایی به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایسلند، Reykjavik , Akureyri در نظر گرفته می شود.

تحصیل در ایسلند9

سیستم تحصیلی در کشور ایسلند به چهار قسمت تقسیم می شود
دوران قبل از مدرسه، اجباری، متوسطه و بالاتر که تقریبا شبیه کشورهای شمال اروپا می باشد. سیستم اجباری از سن ۶ تا ۱۶ سال می باشد که این سیستم توسط دولت تامین می شود و مدارس بیشتر به صورت دولتی کار خود را پیش می‌برند و مدارس خصوصی زیادی در ایسلند وجود ندارد. اولین قانون آموزش و پرورش در کشور ایسلند از سال ۱۹۰۷ شروع شد و اولین برنامه درسی در این کشور در سال ۱۹۲۶ منتشر شد البته از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی در این سیستم ایجاد شده است.
اصل نظام تحصیلی در کشور ایسلند این است که همه افراد باید فرصت ادامه تحصیل را داشته باشند صرف نظر از وضعیت اقتصادی، جنس، محل سکونت، مذهب، فرهنگ، معلولیت و غیره. در حال حاضر ۱۹۲ موسسه برای آموزش اجباری و ۴۲ مدرسه برای آموزش و پرورش متوسطه و همچنین ۹ موسسه آموزش عالی در کشور ایسلند جهت ادامه تحصیل وجود دارد.
هر فردی که تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان به طور کامل تمام نماید می تواند جهت تحصیل در دانشگاه های ایسلند اقدام نماید. البته به استثنای افرادی که در رشته های خاص مانند پزشکی و دندانپزشکی قصد ادامه ی تحصیل دارند که باید شرایط خاصی را داشته باشند.
کشور ایسلند فرصتی فوق العاده برای مطالعه و کسب مهارت های بالا و همچنین دانش با کیفیت بالا برای دانشجویان می باشد که افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های ایسلند می توانند به راحتی از فرصت‌های شغلی موجود در مناطق مختلف ایسلند استفاده نمایند. دانشجویانی که وارد کشور ایسلند می‌شوند می‌توانند از فرصت‌های زیادی استفاده نمایند به علت اینکه کشور ایسلند جزء کشورهایی است که کم جمعیت اما پر از اتفاقات سرگرم کننده می باشد. همچنین آب و هوای فوق العاده کشور ایسلند دانشجویان زیادی را به سمت خود کشانده است.

دانشگاه های ایسلند
دانشگاه های بسیاری در کشور ایسلند وجود دارند، که تعداد سه تا از آنان خصوصی و چهار تای دیگر دولتی می باشند. دانشگاه ایسلند وReykjavik از بزرگترین دانشگاه های این کشور به حساب می آیند، که هر دوی آنان در پایتخت این کشور قرار دارند. باید بدانید که دانشگاه Akureyri در شمال شهر Akureyri واقع شده است. دانشجویان بین المللی حدود 5 درصد از کل دانشجویان ایسلند را در بر می گیرند، این در حالیست که دانشگاه ایسلند هر ساله نسبت به جذب دانشجویان بین المللی بسیاری مبادرت می ورزد. بسیاری از دانشگاه های بزرگ شرکت در دوره های پیشرفته که در آنان تدریس به زبان انگلیسی صورت می گیرد را به افراد پیشنهاد می کنند. ناگفته نماند که تجهیزات آموزشی بسیاری برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته خواهد شد.  تحصیل در این ایسلند به دلیل امکانات تحصیلی و دانشگاه های خوب این کشور توصیه میگردد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

یک نظر اضافه کنید
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است