تحصیل در بلژیک

تحصیل در بلژیک
بسیاری از رشته های تحصیلی در کشور بلژیک به زبان انگلیسی ارائه می شود و بلژیک یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع لیسانس، کورس های بسیار زیادی را به زبان انگلیسی ارائه مینماید. طول دوره تحصیلات در مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور بلژیک همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، بین 3 تا 4 سال می باشد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل در بلژیک بیشتر آشنا بشیم

هزینه های تحصیل و زندگی در بلژیک
با اینکه دولت بلژیک اکثر برنامه ی کمک هزینه ها و بورسیه های خود را بر دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه متمرکز کرده است، فرصت هایی برای دانشجویان بین المللی سایر مناطق جهان نیز وجود دارد:
2) فرصت تحصیل در یکی از جذاب ترین کشورهای جهان را خواهید داشت.
3) می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید و همزمان زبان های فرانسه، هلندی و آلمانی را نیز تمرین کنید.

4) از برنامه های برتر MBA و EMBA بهره مند خواهید شد.
تعداد روز افزونی از دانشجویان بین المللی و تبعیدی ها از مزیت دوره های برتر MBA- دوره های رایج و اجرایی- برخوردار می شوند. به ویژه روند MBA اجرایی که اکنون با ارائه ی بیش از 3,500 دوره ی EMBA در سطح جهانی، رشد نمایی دارد.
شهرت بلژیک به خاطر ایده آل بودن تحصیلات بین المللی آن می باشد، مخصوصا هنگامی که  در اقتصاد جهانی که کارفرمایان بیشتر به چشم انداز بین المللی تمرکز دارند، بحث MBA مطرح می شود. دوره های MBA در بلژیک نه تنها ارزش زیادی دارند بلکه بازده ی فراوانی نیز ارائه می کنند؛ این دوره ها فرصت های اشتغال زیادی را در دولت های چندملیتی و بخش های غیر دولتی و همچنین فرصت های روز افزونی رای ملاقات با افراد بانفوذ که می توانند به شما بعد از فارغ التحصیلی چه در بروکسل و چه در خارج از آن کمک کنند، فراهم می کنند.

دانشگاه وریج بروکسل

تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور بلژیک

این کشور همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس قرار گرفته است. کشور بلژیک همچنین تحصیلات در مقطع دکترا را به صورت شغل احتساب می نماید و برای دانشجویان این مقطع حقوقی ماهیانه، حداقل به میزان 2300 دلار معین میگردد. بدیهی است که شانس افرادی که مدرک فوق لسیانس خود را از دانشگاه بلژیک دریافت کرده اند بسیار بیشتر از رقبای خود می باشد پس کشور بلژیک می تواند مقصد بسیار مناسبی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس برای افرادی باشد که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا و بهره مند شدن از شرایط استثنایی کشور بلژیک در این مقطع را دارا میباشند. طول دوره تحصیلات در مقطع فوق لیسانس در کشور بلژیک در همه رشته ها بین 1 تا 2 سال می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش مقطع فوق لیسانس کشور بلژیک همانند دیگر کشور های جهان می باشد که شامل مدارک سوابق تحصیلی، مدارک دال بر تسلط به زبان انگلیسی، توصیه نامه از اساتید سابق و مدارک شناسایی به همراه گواهی اثبات استطاعت مالی از یکی از بانک های ایرانی میباشد.

  • حق کار

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور بلژیک مجوز کار در محدوده ای 20 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

تحصیل در مقطع دکترای کشور بلژیک

بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور بلژیک به 2 صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه ی دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد.

تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاههای کشور بلژیک می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور بلژیک می باشد ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکترا به همراه اخذ بورسیه تحصیلی می پردازیم.

با توجه به این نکته که کشور بلژیک برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا 2  هزار دلار را مدنظر قرار می دهند، فلذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور بلژیک در پیش دارند.

در جهت اخذ بورسیه ی تحصیل مقطع دکترا در کشور بلژیک فرد متقاضی می بایست پارامترهای ذیل را احراز نمائد :

1)در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر

2)اخد مدرک دال بر تسلط کافی و زبان انگلیسی  (حداقل آیلتس  6.5)

3)جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که از دکترا فرد را پشتبانی نماید.

4)داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

5)داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

  • حق کار

دانشجویان مقطع دکترا کشور بلژیک مجوز کار در محدوده ای 30 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

دانشگاه های معتبر بلژیک
در اینجا به معرفی چند دانشگاه معتبر در بلژیک می پردازیم:

  • دانشگاه آزاد بروکسل
  • دانشگاه خنت
  • دانشگاه لیژ
  • دانشگاه وریج بروکسل
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است