تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند

در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  بیشتر آشنا بشیم 

تحصیل قبل دانشگاهی کشور فنلاند

زمان شروع این دوره از 7 سالگی شروع می شود که بصورت اجباری خواهد بود. این دوره 9 سال به طول می انجامد. این تحصیلات شامل 6 سال ابتدایی و 3 سال متوسطه است. پس از اتمام این دوره دانش آموزان وارد دبیرستان می شوند که 2 راه برای انتخاب دارند دسته اول نظری و دسته دوم فنی می باشد. طول دوره دبیرستان از سه تا چهار سال است. کلیه دانش آموزان پس از اتمام دوره دبیرستان در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت می کنند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تحصیل در فنلاند بیشتر آشنا بشیم

گفتنی است تحصیلات در مقطع دبیرستان تماما به زبان فنلاند می باشد و دانشجویان مشتاق به اخذ پذیرش در این مقطع قطعا می بایست مدارکی دال بر تسلط ایشان بر زبان فنلاندی ( سطح حداقل B1 ) را جهت دریافت ویزای دانشجویی این کشور تسلیم سفارت فنلاند کنند.

تحصیل در مقطع لیسانس کشور فنلاند

طول مدت تحصیلات در مقطع لیسانس سه تا چهار سال است و بصورت تمام وقت ارائه می شود که حداقل شامل 120 واحد می باشد. در سال آخر دانشجو باید پژوهش علمی را همراه پایان نامه ارائه دهد.

تحصیلات در مقطع لیسانس در بیشتر  رشته های ارائه شده در کشور فنلاند به زبان این کشور یعنی فنلاندی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور فنلاند ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان فنلاندی قبل از ورود به دانشگاه های کشور فنلاند می باشد.

  • زبان تدریس

همان طور که ذکر شد، زبان تدریس در مقطع کارشناسی کشور فنلاند به زبان فنلاندی است ولیکن این کشور مدرک دال بر تسلط زبان فنلاندی را همان بدو ورود از دانشجو تقاضا می کند و فرصت یادگیری را داخل این کشور به دانشجو نمی دهد. ولیکن مدرک زبان در لحظه ی پذیرش الزامی نیست. با توجه به این نکته در مطلب فوق ذکر شد که نهادی برای ارائه زبان فنلاندی در ایران وجود ندارد. گرفتن این مدرک برای رفتن به مقطع لیسانس الزامیست، علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور برای اینکه با چنین مشکلاتی روبرو نشوند می توانند برای مقطع لیسانس، کشوری انگلیسی زبان را انتخاب کنند تا با مشکلات زبان مواجه نشوند، بطور مثال کشور هایی نظیر انگلستان، آمریکا، استرالیا با توجه به اینکه مقطع تحصیلی لیسانس در همه ی کشور ها 4 ساله است و فقط کشور انگلستان است که طول دوره ی آن سه ساله و یک سال در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد.

  • حق کار در مقطع لیسانس

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور فنلاند مجوز کار در محدوده ای 10 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال را مهیا کند. در کشور هایی نظیر فنلاند ارجحیت برای گرفتن کار با کسانی است که زبان فنلاندی خوبی دارند.

حال این سوال مطرح میگردد که آیا هر کس می تواند در حین تحصیل خود، کار دانشجویی پیدا کند یا خیر ؟ پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها ، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد ، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

یونی در فنلاند

تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور فنلاند

بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور فنلاند با هدف کار در کشورهای اروپایی و به خصوص منطقه اسکاندیناوی ( کشور های سوئد، دانمارک و فنلاند ) و به بهانه ی تحصیل در فنلاند اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کشور فنلاند می نمایند تا با اتمام دوره کارشناسی خود در دانشگاه های کشور فنلاند، شانس خود را از یکسو برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و از سوی دیگر برای یافتن یک فرصت شغل ممتاز در رقابت با سایر متقاضیان افزایش میدهد.

  •  زبان تدریس

همان طور که ذکر شد، زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد کشور فنلاند به زبان انگلیسی است ولیکن این کشور مدرک دال بر تسلط بر زبان انگلیسی را در همان بدو ورود از دانشجو تقاضا می کند و فرصت یادگیری زبان را در داخل این کشور به دانشجو نمی دهد. ولیکن مدرک زبان در لحظه ی پذیرش الزامی نیست و وکلای موسسه آریاناپارس میتوانند اقدام جهت پذیرش در مقطع فوق لیسانس را بدون داشتن مدرک آیلتس یا تافل آغاز کنند و متقاضی تقریبا 5 ماه فرصت جهت ارائه مدرک زبان خود به دانشگاه را دارا می باشند.

  • حق کار در مقطع فوق لیسانس

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور فنلاند مجوز کار در محدوده ای20 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

  • هزینه های زندگی فنلاند

فنلاند یکی از کشورهایی است که بیشترین هزینه های زندگی را در اروپا دارا میباشد. هزینه های زندگی در فنلاند برای دانشجویان به صورت میانگین بین 600  تا 800 یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا،  رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع فوق  لیسانس در کشور فنلاند می باشد.

تحصیل در مقطع دکترای کشور فنلاند

روند اخذ پذیرش در مقطع دکتری در فنلاند شامل:

1.یافتن مکان خالی تحقیقاتی در یک دانشگاه
2.ارتباط با استاد مربوط به گروه تحقیقاتی یافته شده
3.گرفتن نظر موافق استاد نسبت به سوابق شما
4.صحبت برای پشتیبانی مالی
5.گرفتن نامه پذیرش
6.مراجعه به سفارت

جالب است بدانید که برای اقدام در مقطع دکتری هیچگونه زمانی(Deadline) وجود ندارد. در مقطع دکتری کمک هزینه هایی وجود دارد از قبیل کمک هزینه ای که دانشجو برای کار بر روی پروژه دریافت می کند و کلاس هایی که برای مقاطع پایین تر وجود دارد.

  • کمک هزینه تحصیلی

به علت رایگان بودن تحصیل در فنلاند تقریبا هیچگونه کمک هزینه ای در دانشگاههای فنلاند وجود ندارد و دانشجو ملزم به تامین نمودن هزینه زندگی خود است. با این وجود در بعضی از دانشگاهها به بعضی از دانشجویان خاص که از لحاظ علمی در مرتبه خوبی قرار دارند کمک هزینه داده میشود ولی این موارد در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس بسیار نادر است و میتوان اینگونه فرض کرد که کمک هزینه ای برای دانشجویان این مقاطع وجود ندارد. در مقطع دکترا علاوه بر کمک هزینه ای(حقوق) که دانشجو برای کار بر روی پروژه دریافت میکند، کلاسهایی برای مقاطع پائین تر (لیسانس و فوق لیسانس) وجود دارد که دانشجو با تدریس در آن کلاسها مبلغ نه چندان زیادی دریافت خواهد کرد که بیشتر به عنوان کمک هزینه در نظر گرفته میشود تا حقوقی که کفایت زندگی در این کشور را بکند.

  • حق کار

دانشجویان مقطع دکترا کشور فنلاند مجوز کار در محدوده ای 30 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

  • هزینه های زندگی

فنلاند یکی از کشورهایی است که بیشترین مالیات را در اروپا دارا میباشد. هزینه های زندگی در فنلاند برای دانشجویان به صورت میانگین بین 600  تا 800 یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا،  رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور فنلاند می باشد.

لیست مهمترین دانشگاههای فنلاند:
Finland Universities
Åbo Akademi University
University of Helsinki
University of Joensuu
University of Jyväskylä
University of Kuopio
University of Lapland
University of Oulu
University of Tampere
University of Turku
University of Vaasa
Åland Polytechnic
Arcada
Central Ostrobothnia University of Applied Sciences
Diaconia University of Applied Sciences
EVTEK University of Applied Sciences
HAMK University of Applied Sciences
Helsinki Polytechnic Stadia
HUMAK University of Applied Sciences
Jyväskylä University of Applied Sciences
Kajaani University of Applied Sciences
Kemi-Tornio University of Applied Sciences
Kymenlaakso University of Applied Sciences
Lahti University of Applied Sciences
Laurea University of Applied Sciences
Mikkeli University of Applied Sciences
North Karelia University of Applied Sciences
u Polytechnic – University of Applied Sciences
Pirkanmaa Polytechnic – University of Applied Sciences
Rovaniemi University of Applied Sciences
Satakunta University of Applied Sciences
Savonia University of Applied Sciences
South Carelia Polytechnic
Svenska Yrkeshögskolan
Sydväst Polytechnic
Tampere Polytechnic – University of Applied Sciences
Helsinki University of Technology
Lappeenranta University of Technology
Tampere University of Technology
Hanken Swedish School of Economics and Business Administration
Helsinki School of Economics (HSE)
Turku School of Economics (TSE)
Finnish Academy of Fine ArtsSibelius Academy
Theatre Academy
University of Art and Design Helsinki UIAH
HAAGA-HELIA University of Applied Sciences

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است