تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان
نکته مهم برای تحصیل و اعزام دانشجو به مجارستان این که، دانشگاه های کشور مجارستان اکثراً مورد تایید ایران و در مقاطع مختلف اقدام جهت ثبت نام از دانشجویان خارجی می نماید. در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل در مجارستان آشنا بشیم .

البته مرور مطالب دیگه در رابطه با مجارستان هم میتونه اطلاعات مناسبی از این کشور را در اختیارتون قرار بده مثل هزینه های زندگی در مجارستان ، نکاتی که باید هنگام سفر به مجارستان در نظر بگیریم ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور و همینطور اقامت کشور مجارستان .
دانشگاه فنی بوداپست از جمله دانشگاه های مطرح اروپا که به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و مجاری تدریس دارد. همچنین 5 دانشگاه این کشور در لیست 400 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.برای ورود به دانشگاه های کشور مجارستان نیازمند به دانش زبان انگلیسی، همچنین اطلاعات و دانسته های تحصیلی فراوانی هستید تا بتوانید دانشجوی موفقی باشید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی کشور مجارستان نیازمند اخذ آیلتس 5.5 و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیازمند داشتن آیلتس 6 میباشید. هزینه تحصیل در این مقاطع تحصیلی حدودا 5000 تا 9500یورو سالیانه میباشد. دانشجویان این کشور میتوانند از امکانات حق بیمه، بهره مندی از خوابگاه دانشجویی و داشتن حساب بانکی برخوردار باشند.

شرایط عمومی تحصیل در مجارستان

شما برای ورود به کلیه مقاطع تحصیلی مجارستان بایستی دوره یکساله کالج را بگذرانید و سپس پس از قبولی در این دوره میتوانید بسته به امتیاز کسب شده وارد دانشگاه های پزشکی یا فنی و مهندسی این کشور شوید. افرد متقاضی در دوره یکساله کالج برای گروه های پزشکی درس های زیست، شیمی، آناتومی و زبان را میگذرانند و برای ادامه تحصیل در رشته های فنی دانشجویان موظف به خواندن دروس ریاضی، مکانیک، رسم و درس فنی و زبان هستند.
دانشگاه فنی مجارستان تنها دانشگاه شش زبان اروپا میباشد که رشته های فنی و مهندسی را به شش زبان انگلیسی ، فرانسه ، اسپانیایی ، ایتالیایی ،آلمانی، مجاری وروسی ارائه مینماید و دانشجویان مخیر به انتخاب زبان تحصیلی خود میباشند .
دانشگاه فنی بوداپست مجارستان دارای رتبه خوبی بین دانشگاههای برتر جهان میباشد و اساتید برجسته ای در آن مشغول به تدریس میباشند که نه جایزه نوبل را به خود اختصاص داده اند . دانشگاه فنی مجارستان دارای راکتور تحقیقاتی بوده و دانشجویان فیزیک از فرصت مناسبی برای تحقیقات در این دانشگاه برخوردارند . دانشجویان رشته های فنی و مهندسی میتوانند در اواسط تحصیلات خود و با گذراتدن تعداد واحدهای مشخص (۳۶ واحد )  و کسب نمرات و معدل قابل قبول و رعایت سایر ظوابط قانونی به سایر کشورها مراجعت و تحصیلات خود را در آن کشورها ادامه دهند که ایران نیز جزء این کشورها میباشد .

دانشگاههای پزشکی مجارستان نیز با دارا بودن اساتید برجسته و باتجربه زمینه رشد و تعالی دانشجویان خارجی را در کشور مجارستان فراهم نموده و باتوجه به امکانانت مناسب آموزشی دانشگاههای مجارستان ، دانشجویان توانمند و کارآزموده ای را پرورش میدهند.دانشگاههای مجارستان با توجه به رنکینگ بسار بالا و اعتبار بین المللی شرایط جذب دانشجویانی از سایر کشورها را فراهم نموده اند که از میان کشور ها میتوان از آمریکا ،  آلمان ، اتریش ، انگلیس ، فرانسه ، ایتالیا ، چین ، ژاپن ، فلیپین ، عربستان ، ایران  و سایر کشورهای اروپایی و آسیایی را نام برد.

دانشگاههای مورد تایید مجارستان در وزارت علوم

بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور مجارستان اعم از دانشکده های فنی و مهندسی و یا پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران میباشند که مهمترین آنها دانشگاه های زیر هستند .

  • دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست (1782)

دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس

Budapest University of Technology and Economics

  • دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس (1735)

University of Miskolc

  • دانشگاه علوم کشاورزی گودولو (1920)

دانشگاه علوم کشاورزی گودولو

Godollo University of Agricultural Sciences

  • دانشگاه علوم کشاورزی پانون (1797)

انشگاه علوم کشاورزی پانون

Pannon University of Agricultural Sciences

  • دانشگاه دبرسن

دانشگاه دبرسن

University of Debrecen

  • دانشگاه کوروینوس (1920)

دانشگاه کوروینوس

Corvinus University of Budapest

  • دانشگاه صنایع غذایی (1787)

University of Horticulture and Food Industry

University of Horticulture and Food Industry

  • دانشگاه اتوش لورند (1635)

دانشگاه اتوش لورند

Eotvos Lorand University

راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است