تحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس
دانشگاه قبرس هدف دارد به یک موسسه آموزشی و تحقیقاتی بین المللی از طریق ارتقاء سطح دانش خود تبدیل شود و در حال متمایز ساختن خود به عنوان یک مرکز عالی در منطقه مدیترانه می باشد. این مقاله به بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس می پردازد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با تحصیل پزشکی در قبرس آشنا کنیم .
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس در بین دانشجویان پزشکی بین المللی بسیار محبوب است. دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی در قبرس 4  رشته (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و غیره) را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می دهد.
آموزش بین المللی در قبرس در طول 20 سال گذشته به شدت بین دانشجویان بین المللی در نظام آموزش محبوب بوده است.

دانشگاه قبرس فناوری
 

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران

  • دانشگاه قبرس
  •  دانشگاه قبرس فناوری
  • تحصیل پزشکی در قبرس

آموزش با کیفیت بالا، محیط امن، هزینه های زندگی مقرون به صرفه، تدریس منحصرا به زبان انگلیسی، آب و هوای مدیترانه لذت بخش، چهارراهی بین قاره های اروپا، آسیا و آفریقا، قبرس را به قطب آموزشی بین المللی تبدیل کرده است.
در حالی که بسیاری از دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس جوان هستند، دارای تجربه بین المللی با موسسات همکار می باشند. به عنوان یک مثال خوب فارغ التحصیلان پس از تحصیل به راحتی توسط دانشگاه سنت جورج لندن و دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا برای ادامه تحصیل پذیرفته می شوند.
این دانشگاه دارای 8 دانشکده، 22 بخش و 11 مرکز تحقیقات، (مرکز تحقیقات اقتصاد بانکداری و تحقیقات مالی، واحد پژوهش های باستان شناسی، مرکز فناوری نانو، مرکز KIOS برای سیستم های هوشمند و شبکه، مطالعات جنسیتی، اقیانوس شناسی، مرکز بین المللی تحقیقات آب، مرکز کاربردی علوم اعصاب، مرکز تحقیقات انرژی پایدار، مرکز پزشکی مولکولی) می باشد. در طول سال تحصیلی 2014 – 2015، 7200 نفر در نقطع (کارشناسی و کارشناسی ارشد) در این دانشگاه ثبت نام کردند. این دانشگاه با  موفقیت در بیش از 95 پروژه در اتحادیه اروپا در طول 3 سال گذشته افتخارات زیادی برای خود کسب کرده است. در حال حاضر، این دانشگاه میزبان 44 پروژه می باشد.
ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های قبرس با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. تحصیل در قبرس بدون مدرک زبان ممکن نیست، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در اغلب دانشگاه ها مقدور است. شرایط تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد.
دانشگاه اروپای نزدیک دانشکده پزشکی شرق
دانشگاه شرق (NEU) عضو دانشگاه های بین المللی کشور قبرس است، و دارای یک شبکه بین المللی پیشرو در کیفیت، نهادهای نوآورانه آموزش عالی می باشد، این دانشگاه با بیش 80 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد به بیش از 950،000 دانشجو در سراسر جهان ارائه می کند.
دانشگاه شرق در نیکوزیا در سال 1988 به عنوان یک دانشگاه چند رشته ای تاسیس شد. امروز این دانگاه دارای 17 دانشکده، 90 بخش، 4 موسسات کارشناسی ارشد با 187 برنامه (کارشناسی ارشد و دکترا) و 28 مراکز تحقیقاتی و برنامه های بین المللی به زبان انگلیسی می باشد.
دانشگاه شرق عضو کامل انجمن دانشگاه اروپایی (امارات) است، و همچنین عضو انجمن بین المللی دانشگاه (IAU) در یونسکو، انجمن بین المللی آموزش مهندسی (IGIP)، کمیسیون مشترک بین المللی (JCI) و فدراسیون دانشگاه های جهان اسلام (FUIW) می باشد و همچنین دارای ارتباط مستقیم با 118 موسسات ملی و بین المللی می باشد.
دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم سلامت: در میان دانشکده های دانشگاه شرق دانشکده ای معروف و سرامد می باشد.
دانشگاه های اروپایی قبرس
دانشگاه اروپایی قبرس (EUC)  دارای دانشکده پزشکی با برنامه پزشکی 6 ساله به زبان انگلیسی می باشد این دانشکده از سپتامبر 2013 تاسیس شده است.
در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشکده پزشکی اروپایی قبرس از سال اول مطالعات بالینی آغاز می شود. هدف این برنامه تجهیز دانشجویان به مهارت ها و دانش لازم به عنوان یک پزشکی در قرن 21 می باشد.
برنامه پزشکی 6 ساله (برنامه پزشکی در مقطع کارشناسی) دارای بازار کار فراوانی در قبرس و همچنین کشورهای اروپایی می باشد.
دانشکده پزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس دارای برنامه درسی مبتنی بر سیستم یکپارچه یادگیری مبتنی بر شرکت در سخنرانی ها، رفع مشکل، یادگیری مبتنی بر کارآموزی، کلاس های عملی، یادگیری مستقل، آموزش مجازی و آموزش بالینی در تماس با بیمار در بیمارستان های دولتی و خصوصی قبرس، و جلسات کسب مهارت های بالینی می باشد.
دانشکده پزشکی به دنبال دانشجویانی با علاقه صادقانه به رشته پزشکی و دندانپزشکی با علاقه به خدمات بهداشت عمومی با توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات و حل مشکلات، توانا در ایجاد رابطه با بیمار، قدرت مراقبت از دیگران و برقراری ارتباط با بیماران و همکاران، دارای قدرت قضاوت بالا، قدرت تصمیم گیری تحت فشار می باشد.
دانشگاه مدیترانه شرقی
دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) در سال 1979 به عنوان موسسه تکنولوژی عالی در مهندسی عمران، مهندسی برق و مهندسی مکانیک در قبرس تاسیس شده است. امروز یک دانشگاه چند رشته با بیش از 11 دانشکده ها و 36 موسسه پژوهشی می باشد.
بیش از 97 رشته در مقطع کارشناسی و 75 رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ارائه میگردد، دانشگاه مدیترانه شرقی با محیطی چند فرهنگی پذیرای بیش از 19،000 دانشجو از بیش  98 کشور با طیف گسترده ای از برنامه ها به زبان انگلیسی و ترکی است.

emu قبرس 1
 

دانشکده داروسازی ( با برنامه های B.Pharm. و Pharm.D.) و رشته پزشکی و دندانپزشکی (دکتری و جراحی) در دانشگاه مدیترانه شرقی به ترتیب در سال های 2011 و 2012 تاسیس شد.
هدف دانشگاه EMU توسعه بیشتر و تبدیل شدن به نهاد علمی پیشرو در شرق میانه، شمال آفریقا و شرق مدیترانه است.
دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا در قبرس
دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا در قبرس دو برنامه 6 و 4 سال ساله پزشکی را با همکاری دانشگاه سنت جورج لندن به زبان انگلیسی ارائه میکند.
شهریه و کمک هزینه تحصیلی در قبرس
دانشجویان سالانه هزینه شهریه  ای € 5600 به طور متوسط بایستی برای شرکت در بسیاری از برنامه های پرداخت کند. همه دانشجویان بین المللی بورس تحصیلی دریافت میکنند که در پرداخت 50٪ این شهریه استاندارد به آنها کمک می کند. به موجب این بورسیه تحصیلی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی قبرس هزینه سالانه به 2800 € را دریافت خواهند کرد. شهریه بخش های خاص پزشکی، داروسازی، دامپزشکی، دندانپزشکی و حقوق به شرح زیر است:

  • پزشکی € 12،600
  • دندانپزشکی € 9400
  • داروسازی 8600 €
  • دامپزشکی 8600 €
  • حقوق 3800 €

پیشنهادات بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی برای رشته های بالا وجود دارد، اما بورسها تنها به دانش آموزان برجسته بر اساس ارزیابی نتایج دبیرستان ارائه میگردد.
بورسیه تحصیلی در دانشگاه های قبرس معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های قبرس  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درقبرس برای شما امکان پذیر میگردد.
این بورسیه های تحصیلی هزینه شهریه، محل اقامت و غذا را تا € 4400 پوشش می دهد. محل اقامت در یک خوابگاه استاندارد 4 نفر می باشد.
دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت را به دست آورید. و همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه می باشد از قبل از هزینه زندگی دانشجویی درقبرس مطلع گردید.
شهریه برای برنامه های کارشناسی ارشد نیز به دانشجویانی که نمرات بالایی در مقطع کارشناسی داشتند تعلق میگیرد.
معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در قبرس در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های قبرس با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.
شرایط پذیرش در دوره های 6 ساله در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

  • نتایج خوب در دوره دبیرستان (کسب سطح، BI، A در مقطع دیپلم یا معادل آن) و نمرات خوب در درس های زیست شناسی، شیمی، فیزیک و یا ریاضی؛
  •  دارای مدرک رسمی زبان المللی زبان انگلیسی؛
  • هدف از تحصیل بایستی به زبان انگلیسی نوشته شود، که شامل انگیزه متقاضی برای تبدیل شدن به یک پزشک یا دندان پزشک و توانایی های ردی متقاضی برای ورود به این رشته است.
  • شرکت در یک مصاحبه شخصی چه به صورت حضوری یا از طریق اسکایپ؛
  • داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی هستند مقداری از واحد های آنها در نظر گرفته می شود و از طول مدت تحصیل آنها کسر میگردد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی قبرس معمولا بالا می باشد.

شرایط پذیرش در دوره های 4 ساله در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

  • مدرک کارشناسی یا معادل آن و یا یک درجه بالاتر (برای مثال، کارشناسی ارشد یا دکترا) در هر رشته.
  • تجربه حرفه ای و یا تجربه داوطلبانه در زمینه پزشکی یا رشته های مرتبط با سلامت.
  • نمره رضایت بخش در آزمون پذیرش دانشکده پزشکی یا آزمون (GAMSAT) و یا امکت  (MCAT)؛
  • اگر زبان مادری فرد انگلیسی نیست ارائه یک مدرک زبان انگلیسی معتبر ضروری است، مثل IELTS  (سیستم بین المللی مدرک زبان انگلیسی) یا معادل آن به عنوان مثال TOEFL.

گواهی پزشکی: گواهی سلامت رضایت بخش (از جمله عدم ابتلا به ایدز و هپاتیت) و گواهی سوء پیشینه از اداره پلیس کشور شما، به طور متوسط ​​سالانه هزینه های زندگی: 9000 € در این کشور می باشد. البته بسته به شیوه  زندگی هر فرد این مقدار متفاوت است.
هزینه درخواست، هزینه ویزا، هزینه سالانه بیمه درمانی، هزینه بیمه حوادث شخصی سالانه برای دانشجویان بین المللی به 1080 € می باشد، و بسته به تابعیت دانشجو متفاوت است.
توصیه سایت roomaco.com : از تمام عزیزان خواهشمندیم .قبل از هرگونه اقدامی جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی ( در صورت علاقه به بازگشت به ایران) ، امکان ارزشیابی مدرک و اعتبار دانشگاه را در سایت وزارت علوم و وزارت بهداشت کنترل نمائید .
“راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها  “

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است