جاذبه های گردشگری لائوس

جاذبه های گردشگری لائوس
لائوس یک کشور کوهستانی و محصور در خشکی در جنوب شرقی آسیا است که برای مدت طولانی از جهان خارج جدا شده بود. سفر به لائوس ، بنا به دلایل متعدد،سفری به گذشته است. مسافران در اینجا با یک شیوه زندگی قدیمی و ناپدید شده روبرو می شوند. حتی پایتخت آن، وینتیان (Vientiane) مانند شهری در کنار رودخانه آرام است.با افزایش ساخت و ساز جاده ها و پل ها، جاذبه های توریستی شگفت انگیز در لائوس بیشتر و بیشتر برجسته می شوند.

وینگ زای (Vieng Xai)

وینگ زای

غارهای وینگ زای یک شبکه گسترده از غارها می باشد که به عنوان پناهگاهی در طول جنگ ویتنام خدمت کرده است. این غارها محل اختفای ارتش کمونیست بوده است که تشکیل شده از نیروهای سلطنتی مستقر در وینتیان بودند و در نهایت توسط ارتش آمریکا بمباران شد. تا 23000 نفر در غارها زندگی می کردند که حاوی یک بیمارستان، پادگان های نظامی، نانوایی، مغازه و حتی یک تئاتر بوده است. دولت لائوس امیدوار است بتواند این غارها را به عنوان یک مقصد گردشگری، شبیه به تونل مس چی در ویتنام مبدل کند.

غارهای پاکیئو (Pak Ou Caves)

غارهای پاکیئو

غارهای پاکیئو در شمال لوانگ پروبانگ بر روی رودخانه مکونگ واقع شده است و می توان از طریق جاده یا قایق به آن رسید.این غارها برای مجسمه بودای مینیاتوری خود معروف هستند. صدها تندیس بودایی چوبی بسیار کوچک و اغلب آسیب دیده در دیواره های غار مشاهده می شوند که دارای عنوان مختلف از جمله مراقبه، آموزش، صلح، باران، و نیروانا می باشند.

وات فو (Wat Phu)

وات فو

وات فو مجموعه ای از معابد ویران شده واقع در پایه کوه پوکااو در استان چامپاسک می باشد. ساختار معبد هندو از قرن 11 تا قرن 13 قدمت دارد. این بخشی از امپراتوری خمر است که مرکزیت آن در آنگکور در جنوب غربی کامبوج واقع شده است. در مقایسه با منظره های به یاد ماندنی در آنگکور ، وات فو کوچک به نظر می رسد، اما عمارت های مخروبه، سنگ تمساح مرموز، و درختان بلند که بسیاری از مناظر را پوشانده اند،فضایی عرفانی را به وات فو می بخشند

فادات لانگ (Pha That Luang)

فادات لانگ

فادات لانگ (به معنی گنبد بزرگ) واقع در وینتیان ، یکی از بناهای تاریخی مهم در لائوس است. گنبد این بنا دارای چندین سطح می باشد که هرکدام نشان دهنده مراحل مختلفی از روشنگری بودایی است. پایین ترین سطح نشان دهنده جهان مادی و بالاترین سطح نشان دهنده جهان نیستی است. فادات لانگ در قرن 16 بر روی خرابه های معبد دوره خمر ساخته شد. فادات لانگ توسط حمله سیامی در سال 1828 تخریب شد و بعدها توسط فرانسه در سال 1931 بازسازی شد.

وات زینگ تونگ (Wat Xieng Thong)

وات زینگ تونگ

وات زینگ تونگ با شکوه ترین معبد لوانگ پروبانگ (Luang Prabang) ، واقع در نزدیکی نوک شمالی شبه جزیره تشکیل شده توسط مکونگ و رودخانه نم خان می باشد. این بنا در 1560 توسط شاه ستاتریت ساخته شد و در طول پادشاهی لائوس تحت حمایت سلطنتی بود. وات زینگ تونگ شامل یک گونه مجسمه نادر بودا می باشد که قدمت آن به زمان ساخت و ساز معبد باز می گردد.

دشت کوزه ها (Plain of Jars)

دشت کوزه ها

دشت کوزه ها یک منطقه بزرگ در شهر فونساوان (Phonsavan) می باشد که در آن کوزه های بزرگی با منشا ناشناخته در اطراف پراکنده شده است. این کوزه های سنگی به شکل خوشه ظاهر شده اند و از یک یا چند صد کوزه می باشند. کوزه ها دارای ارتفاع و قطری بین 1 و 3 متر می باشند و همگی از سنگ تراشیده شده اند. تنها یک کوزه بدست انسان حجاری شده و شامل نقوش برجسته حک شده بر روی سطح خارجی آن می باشد. تحقیقات از دشت کوزه نشان می دهد که این کوزه ها با شیوه های دفن ماقبل تاریخ در ارتباط است.

سی فان دان (Si Phan Don)

سی فان دان

سی فان دان به معنی (4000 جزیره) مجموعه ای زیبا از جزایر است که در مجاورت بخش دیدنی رودخانه مکونگ در جنوب لائوس قرار دارد. با توجه به آبشارهای خونه (Khone Falls) ، مجموعه ای از تند آب ها در 9.7 کیلومتر (6.0 مایل) از طول رودخانه امتداد دارند. مکونگ در زیر آبشارها، جمعیت کوچکی از دلفین های ایراوادی در معرض خطر را دارد. سه جزیره ی اصلی که برای گردشگران غذا تهیه می کنند، دان دت ، دان خون و دان کنگ هستند. بسیاری از مسکن های موجود شامل خانه های ییلاقی ساده و خانوادگی می باشند. همچنین می توانید در آنجا دوچرخه و قایق اجاره کنید.

ونگ وینگ (Vang Vieng)

ونگ وینگ

ونگ وینگ شهری توریستی است که حدود 4 ساعت با وینتیان فاصله دارد. در اصل از قرن 14 زمانی که به عنوان موانگ سانگ شناخته می شد در آنجا ساکن شدند و نام فعلی آن هنگامی که لائوس مستعمره فرانسه بود به آن داده شد و آنجا به خاطر تپه های سنگ آهکی اش شناخته شده می باشد. از آنجایی که در رودخانه نم سانگ واقع شده است، بسیاری از فعالیت های گردشگری از جمله قایقرانی و تیوب سواری در اطراف رودخانه وجود دارد. ونگ وینگ مورد علاقه ی کوه نوردانی است که از فضای آرام و پیاده روی در تپه ها و کاوش در غارها لذت می بردند. روستاهای قبیله ای از جمله همونگ در نزدیکی آن قرار دارند.

رودخانه مکونگ (Mekong River)

رودخانه مکونگ

رودخانه مکونگ ، بزرگترین رودخانه جنوب شرقی آسیا با طول 4350 کیلومتر است. لائوس در واقع دارای بزرگترین سهم رودخانه مکونگ می باشد. رودخانه از اصلی ترین روش حمل و نقل لائوس محسوب می گردد. سفر با قایق در امتداد رودخانه مکونگ یک سفر خیره کننده را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

لوانگ پروبانگ (Luang Prabang)

لوانگ پروبانگ

لوانگ پروبانگ محبوب ترین محل برای بازدید در لائوس می باشد و شهری تاریخی است که زمانی آن را پایتخت پادشاهی لائوس می خواندند. این شهر در محل تلاقی رودخانه مکونگ و رودخانه نم خان قرار دارد و دارای معابد متعدد بودایی و صومعه هایی می باشد که راهبان در صبح برای جمع آوری صدقه پیاده سرتاسر شهر را می روند. چندین آبشار در این نزدیکی قرار دارند که برخی از آن ها فیل سواری را به گردشگران ارائه می دهند. بازار شب در انتهای خیابان اصلی شهر،محل خوبی برای خرید سوغاتی می باشد. غذا خواران شجاع ممکن است بخواهند خزه ی سرخ شده رودخانه مکونگ که یک خوراک لذیذ محلی است را امتحان کنند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است