حرم مطهر امام حسین (ع) کربلا عراق

در خاک عراق، پیکر مطهر تعدادی از امامان شیعیان و شخصیت‌های برجسته شیعه مدفون شدند که قبور مبارک این شخصیت‌ها در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین واقع شده است که سالانه گردشگران زیادی در قالب تور عراق برای زیارت و پابوسی به این مکان های مقدس مانند حرم مطهر امام حسین (ع) سفر می‌کنند. بوسه زدن بر تربت مقدس امامان و زیارت آستان بلند مرتبه آنان از آرزوها و اشتیاق دل همه شیعیان جهان محسوب می‌شود.

حرم امام حسین 6

حرم مطهر امام حسین(ع) محل دفن این امام معصوم و تعدادی از یاران او در شهر کربلا است، که در دهم محرم سال 61 هجری قمری در مقابله با سپاه عبیدالله بن زیاد به درجه اعلاءی شهادت نایل شدند.

حرم امام حسین 5

تاریخچه حرم

مرقد مبارک امام حسین(ع) اولین بار به دست مختار ثقفی بنا شد، ولی در گذر زمان به دست شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) به خصوص پادشاهان و حاکمان زمان مورد بازسازی قرار گرفت. این حرم بارها از طرف مخالفانی مانند وهابیان و خلفای عباسی مورد تخریب واقع شده است. در زمان متوکل (دهمین خلیفه عباسی و دشمن سرسخت خاندان علی بن ابیطالب) حرم امام حسین به کلی تخریب شد و آسیب جدی به درگاه مقدس امام سوم شیعیان وارد گردید. آخرین حمله نیز در سال 1411 هجری قمری توسط حکومت بعث عراق صورت گرفت که با بازسازی‌های مجدد از نو ساخته شد و به حالت کنونی خود درآمد.

حرم امام حسین 4

زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) یکی از اعمالی است که امامان شیعه در احادیث به انجام آن بسیار تأکید کرده‌اند. صحن این بارگاه رواق‌ها و گنبدخانه‌های زیبا را در میان خود جای داده که به آن جامع یا مشهد هم گفته می‌شود، چرا که مردم گاهی در هنگام نماز و خواندن دعا و زیارت در آنجا گرد هم می‌آیند و به خودسازی می‌پردازند و به آرامش معنوی که دوست دارند در وجود خود حس کنند می‌رسند .

حرم امام حسین 3

ده باب از محله‌های مختلف کربلا رو به صحن حرم مطهر امام حسین(ع) گشوده می‌شود و قدیمی‌ترین درب که دروازه اصلی صحن محسوب می‌شود باب القبله (رو به قبله صحن) نام دارد. باب الرجاء، باب قاضی الحاجات، باب الشهداء، باب الکرامه، باب السلام، باب السدره، باب السلطانیه، باب رأس الحسین، باب الزینبیه از دیگر درب‌های صحن به شمار می‌روند که شما را از هر جهت به سمت حرم امام حسین راهی می‌کنند.

حرم امام حسین 2

تماشای گنبد طلایی بلندی که بر فراز این آستان مطهر قرار دارد، دل‌ها را به لرزه در می‌آورد و روح و جان را پاک می‌سازد. گلدسته‌ها و ایوان طلا از دور چشم‌ها را خیره به خود می‌کند و برای بی‌قراران و عاشقان امام حسین (ع) دلربایی می‌کند. راه رفتن در رواق‌هایی که به گنبدخانه حرم می‌رسد روح را صیقل می‌دهد و به جان صفا می‌بخشد.

Karbala Alamto.Com 009

چهار رواق از چهار طرف حرم امام حسین شما را به سوی گنبد روانه می‌شود که شامل رواق سید ابراهیم مجاب در غرب، رواق فقها در شرق، رواق حبیب بن مظاهر در جنوب و رواق پادشاهان در شمال می‌شود. ضریح نقره‌ای و چند ضلعی در زیر گنبد مرقد امام حسین(ع) جای گرفته است که داخل آن پیکر منزه امام سوم به همراه دو فرزندش علی اصغر و علی اکبر را مدفون کرده‌اند.

حرم امام حسین 1

در سفر به عراق می‌توانید از دیگر دیدنی های کربلا و جاهای زیارتی آن مانند بین الحرمین، گودال قتلگاه، تله زینبیه، خمیه‌گاه اما حسین (ع) و دیگر اماکن مقدس دیدن و زیارت کنید تا لذت سفرتان در این سفر معنوی چندین برابر شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است