حمل و نقل در نپال

حمل و نقل در نپال
کاتماندو سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته‌ای ندارد  و به تاکسی، اتوبوس و ریکشاو (سه چرخه) محدود شده است. اما خوشبختانه از آنجایی که هزینه‌ی حمل و نقل حتی با تاکسی در این شهر بسیار ارزان است، می توان از این موضوع چشم پوشی کرد. تنها نکته‌ی قابل توجه این است که حتما قبل از سوار شدن در تاکسی، مقدار کرایه را مشخص کنید. ضمنا یادتان باشد که ممکن است به رانندگان بی تربیت و فحاش هم برخورد کنید، پس سعی کنید صبور باشید و سر بسرشان نگذارید. تقریبا از تمام نقاط کشور نپال اتوبوس ارزان و پرگذر برای کاتماندو وجود دارد ولی مشکلی که این اتوبوس‌ها دارند کند بودن آن‌ها است و جاده‌ها نیز وضعیت خوبی ندارند و حمل و نقل زمینی در اینجا یکی از بدترین‌ها در جنوب آسیا به شمار می‌آید.

حملو نقل نپال

دوچرخه
یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در شهرهای نپال، دوچرخه است، شما می‌توانید از مسولان هتل محل اقمتتان بخواهید تا شما را برای اجاره دوچرخه راهنمایی کنند.
هیچ هایکینگ
این یک اصطلاح و روش جدید سفر است، روشی که میان گردشگران که تنها با کوله پشتی سفر کرده و اهل ماجراجویی هستند، رواج یافته است. در این روش رانندگانی که هم مسیر شما هستند، بدون دریافت هزینه، شما را سوار خواهند کرد.
اتوبوس
اتوبوس‌ها در نپال به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ اتوبوس‌های عمومی، معمولا قدیمی و پر سر و صدا بوده و برای مسافت‌های طولانی چندان قابل اطمینان نیستند.
علاوه بر سیستم اتوبوس‌رانی عمومی، برخی شرکت‌های گردشگری، اتوبوس‌هایی را برای مقاصد پرگردشگر در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، قیمت بلیط این سرویس از اتوبوس‌های معمولی بیشتر است، اما این راحتی و امنیت آنها ارزش این هزینه را دارد.
تاکسی
در شهرهای پرجمعیت‌تر نپال، مثل کاتماندو می‌توانید از تاکسی استفاده کنید، این تاکسی‌ها مجهز به تاکسی متر هستند.

هزینه‌های حمل  نقل به شرح زیر است:

  • تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر                                  ۳.۸۵ تا ۴.۸۱ روپیه
  • اتوبوس عمومی از فرودگاه تا مرکز شهر                       ۰.۱۹ روپیه
  • هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در شهر             ۱.۹۲ تا ۳.۳۷ روپیه
  • سه چرخه در سطح شهر                                          ۰.۵۸ تا ۰.۹۶ روپیه
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است