حمل و نقل عمومی در لبنان

حمل و نقل عمومی در لبنان
بیروت ،پایتخت و بزرگ‌ترین شهر لبنان است که بندر اصلی لبنان نیز به شمار می‌رود. به دلیل نقش بین‌المللی آن در منطقه (پیش از جنگ‌های داخلی لبنان) گاهی اوقات آن را “پاریس خاورمیانه” می‌نامیدند. بیروت عروس شهر‌های خاورمیانه جایی که روزگاری پاریس خاورمیانه خوانده می‌شد، بیروت در خلال جنگ‌های داخلی صدمات بسیاری دید. پس از خاتمه دشمنی‌ها، شهر رو به آبادانی دوباره نهاد، پس از بیست و پنج سال ترمیم زخم‌ها، امروز دوباره شهری است مدرن، اما همراه با همان افسون شرقی، سفر به بیروت تجربه‌ای است بدیع. بیروت بر روی دماغه‌ای کوچک و رو به دریای سبز- آبی مدیترانه قرار دارد. پرسه و تماشای مردم ، تماشای غروب آفتاب بر صخره‌های کبوتر، و زندگی شبانه در اشرفیه از جمله جاذبه‌های شهر هستند. ولی برای لذت بردن از این همه زیبایی باید ماشین داشت و یا از تاکسی استفاده کرد که در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در لبنان بیشتر آشنا بشیم

اتوبوس در لبنان

اتوبوس لبنان

خطوط اتوبس‌رانی در بیروت محدود است، چرا که در خیابان‌های باریک اجازه تردد ندارند. سوارشدن به اتوبوس‌های سفید و زردرنگ در بیروت، برای همه آزاد است که نشان نقل مشترک بر آن‌ها دیده می‌شود. اتوبوس‌های ویژه رنگ خاصی ندارند و برای همه آزاد نیستند.

تاکسی بیروت

تاکسی لبنان

پلاک تاکسی‌ها در لبنان قرمز رنگ است. یکی از معمول‌ترین و به صرفه‌ترین گزینه‌های حمل و نقل در بیروت، تاکسی‌های اشتراکی چهار نفره هستند که سرویس نامیده می‌شوند. سرویس‌ها در مسیرهای مشخصی رفت و آمد دارند و شبیه به تاکسی‌های خطی ایران کار می‌کنند.

ماشین شخصی
باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید تا بتوانید در لبنان به راحتی رانندگی کنید. برای رانندگی در لبنان می‌باید گواهینامه ملی این کشور یا یک گواهینامه بین‌المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین‌المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره‌های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از ۱۶۰ کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین‌المللی، می‌تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمار آید. اضافه می‌نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می‌توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.
در لبنان هر کسی باید ماشین داشته باشد. چون سرویس حمل و نقل عمومی درست و حسابی وجود ندارد. در بیروت که پایتخت هست، تاکسی همه جا نمی برد و اصلا چیزی به نام تاکسی خطی وجود ندارد. تاکسی معمولی هست که به آن میگویند سرویس، و تاکسی دربست هست که میگویند تاکسی!
این دربستها اگر تاکسی معمولی باشد اقلا ده دلار میگیرند. اگر از این شرکت های خصوصی باشد که ماشین شیک دارند و احیانا بیسیم، کمِ کم 50 دلار میگیرند. تاکسی معمولی که چند نفر را سوار کند هر کورس 2000 لیره می گیرد (هر 1500 لیره معادل یک دلار است). جای دور نمی برد و برای مسیر طولانی با کلی منت، دو کورس حساب می کند. برای همین، بیشتر مردم سعی می کنند یک ماشین بخرند.

پیاده‌گردی
برای گشتن در بیروت به‌عنوان یک مسافر یا شهروند، گه‌گاه نیاز به خودرو ندارید و پیاده‌روی در این شهر، شب یا روز، با توجه به ترافیک سنگین برخی خیابان‌ها و وجود موتورسیلکت‌ها؛ بسیار لذت‌بخش خواهد بود. به‌جز روزهای گرم ماهِ مُرداد (تَمّوز یا یولیو)، هوای این شهر برای پیاده‌روی مناسب است. چون شهری آرام و بهم‌پیوسته است، پیاده‌روی بهترین راه برای گشتن در آن است. با این حال، بیشتر مردم و مسافران نمی‌خواهند که در سراسر شهر پیاده بگردند، با ماشین یا تاکسی به منطقه‌های گوناگون سر می‌زنند و در جاهای خاصی پیاده‌روی می‌کنند.
بیشتر خیابان‌های بیروت به‌خوبی تابلوگذاری شده، هرچند برخی خیابان‌ها نامی دارند که با نقشه‌ای که دارید نمی‌خواند. آدرس‌دهی افراد محلی هم معمولاً از روی نام رسمی نیست یا دقت آن‌ها متمرکز بر ناآشنایی شما نیست. اگر شما خود را گم کردید، به‌سادگی می‌توانید از هر رهگذری بپرسید، یا از نزدیکترین فروشگاه یا هتل راهنمایی بخواهید. معمولاً مسئولان هتل و مغازه‌داران می‌توانند کمی انگلیسی سخن بگویند.
برخی راه‌ها در بیروت ممکن است در وضعیت نامناسی برای پیاده‌گشتن باشند؛ بنابراین مراقب سازه‌های کارگاهی و کارگران باشید.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است