حمل و نقل عمومی در مجارستان

حمل و نقل عمومی در مجارستان
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در مجارستان آشنا بشیم .
اتوبوس

اتوبوس در مجارستان

بوداپست بیش از ۲۰۰ مسیر اتوبوس دارد که بیشتر مناطق شهر و حومه را پوشش می‌دهد. بعضی از مسیرها سرویس سریع‌السیر نیز دارد که با علامت E در ادامه شماره اتوبوس مشخص شده است. مسیرهای اصلی در طول شب هم قابل دسترس است.

مترو

مترو مجارستان

در حال حاضر۴ خط مترو در بوداپست موجود است.
M1 یا خط زرد که بین Vörösmarty tér و Mexikói út است.
M2 یا خط قرمز که بین Déli pályaudvar و Örs vezér tere است.
M3 یا خط آبی که بین Újpest Központ و Kőbánya-Kispest است.
M4 یا خط سبز که بین Kelenföld و Keleti pályaudvar است.
خط زرد قدیمی‌ترین خط مترو در مجارستان و اروپای قاره ای ( اروپا به جز جزیره‌هایش) است. این خط در سال ۱۸۹۶ افتتاح شد. جدیدترین خط نیز خط M4 است که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد. مترو  از ساعت ۴:۳۰ تا ۲۳:۳۰ قابل دسترسی است.

راه آهن شهری

قطار شهری در مجارستان

راه آهن شهری بوداپست که HEV نیز گفته می‌شود بیشتر نقاط شهر را به متصل کرده است. مسیر معروف برای گردشگران از Batthyány به Szentendre است. به یاد داشته باشید که اگر از منطقه حمل و نقل عمومی بوداپست خارج شدید به یک بلیت مخصوص برای رفتن به مقصد خود نیاز دارید.

قایق

قایق در بوداپست

بوداپست دارای سه خط حمل و نقل دریایی است.
یک بلیت برای حمل و نقل با قایق حدودا ۱۰۰۰۰ تومان است.

تاکسی

تاکسی در بوداپست

شما همیشه می‌توانید در کنار خیابان یک تاکسی بگیرید اما اگر با تلفن یا اینترنت یا با اپلیکیشن رزرو کنید ارزان‌تر تمام می‌شود. گردشگران نباید سوار ماشین هایی که علامت تاکسی ندارند بشوند. حتی اگر روی ماشین علامت تاکسی باشد و در جایگاه تاکسی‌ها ایستاده باشد تا وقتی که اسم شرکت تاکسی رانی روی آن‌ها نبود سوار نشوید. از سال ۲۰۱۳ تمام تاکسی‌ها در بوداپسیت زرد رنگ شده‌اند.

اتوبوس شب

اتوبوس شب

حمل و نقل شبانه بوداپست یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل در اروپاست. شما می‌توانید به وسیله این اتوبوس‌ها حتی سریع‌تر از روز، به هرجای شهر بروید. این اتوبوس‌ها حدودا از نیمه شب تا ۴ صبح کار می‌کنند و شماره‌هایشان با ۹ شروع می‌شود.

ترانوای شهری یا ویلا موش

ترانوای شهری

یکی از مهمترین وسائل نقلیه شهری در شهر بوداپست که نقش عمده ای را در حمل و نقل شهری ایفاء میکند ترانوای شهری است که بصورت گسترده در شهر به چشم میخورد و دارای خطوط مختلفی است که مهمترین آن خطوط 47 و 49 میباشد که از میدان دیکتر شروع و در مقابل هتل جونیور گریف ختم میشوند و همچنین خطوط 4 و 5 میباشند که از میدان مسکوواتر در بودا شروع و تقریبا شهر دور زده و از مقابل دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست و خیابان یوزف عبور کرده و از مرکز فروش وسترن سیتی سنتر که یکی از مراکز مهم خرید واقع در مترو آبی می باشد نیز عبور میکنند.
در صورتیکه مایلید از فروشگاه دیدنی ماموت دیدن کنید در ایستگاه مسکوواتر به ترانوای 4 و 5 سوار شوید و در اولین ایستگاه پیاده شوید، فروشگاه ماموت در مقابل شماست.
ترانوا یکی از زیباترین و جالبترین وسایل نقلیه در مجارستان است که اکثر جهانگردان و توریست ها برای دیدن زیبایی های شهر از این وسیله نقلیه استفاده می کنند. یکی از زیباترین خط های ترانوا در بوداپست خط 2 است که از مقابل پارلمان بوداپست و از نزدیکی خیابان وتسی اوتسا و از مقابل میدان فوام تر عبور می کند و کل مسیر از کنار رودخانه دانوب می باشد و میتوانید در حال حرکت رودخانه را نیز نظاره کنید.
دفتر فروش بلیط هواپیمایی ترکیش ایر لاین نیز در این خط ترانوا وجود دارد . برای سوار شدن به این ترانوا می توانید در ایستگاه هوشوک لایوش تر از مترو قرمز پیاده شوید و در مقابل ایستگاه مترو سوار بر ترانوا خط 2 شوید.
از دیگر خطوط بسیار دیدنی ترانوا خطوط 59 و 60 و 61 در میدان مسکوواتر است که با خط ترانوا 59 می توانید به بالای تپه های زیبا و رویایی بودا رفته و محله های بسیار زیبا و اعیان نشین و ویلایی منطقه 11 و 12 بودا را ببینید همچنینن در انتهای خط 59 بالای تپه های بودا چند مرکز خرید و رستوران سنتی دیدنی را مشاهده خواهید نمود.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است