خیابان تهران سئول کره جنوبی

نام تهران تنها نام خارجی است که در گران‌ترین منطقه شهر سئول بر خیابانی به طول نزدیک چهار کیلومتر نصب شده است و این خیابان سمبل و نماد دوستی دو کشور می‌باشد. چگونگی نام گذاری این خیابان و مشهور شدن این منطقه بسیار جالب و خواندنی است. نامی که هر ایرانی به آن افتخار می‌کنند و به کر ه ای‌ها نشان می‌دهند. جالب اینجا است که بدانیم در هیج یک از معابر و خیابان‌های شهر سئول کره ای‌ها بدلیل تعصبی که به زبان خود دارند اجازه نامگذاری خارجی را نداده و نمی‌دهند.

 

 

خیابان تهران 2

 

 

درباره خیابان تهران سئول

خیابان تهران در سئول یک خیابان ۴ کیلومتری است که در منطقه ی گنگنام این شهر از شرق به غرب کشیده شده است و یکی از گران ترین منطقه های این شهر و از مناطق اعیان نشین سئول محسوب می شود و آسمانخراش های زیادی را در خود جای داده است. البته چهار دهه ی پیش یعنی ۴۰ سال قبل، این منطقه به اندازه ی امروز مدرن نبود و بیشتر به شهر ارواح شباهت داشت با این حال امروزه از برج و آسمانخراش های گوناگون، پیاده رو های طولانی و نسبتا شلوغ و ماشین های مدرن پر شده است.

 

 

خیابان تهران 3

 

 

در سال ۱۹۷۷ بود که شهردار وقت تهران به نام غلامرضا نیک پی به همتایش کوو جا-چون پیشنهاد تعویض اسامی خیابان ها را داد و در واقع آقای نیک پی به کره ی جنوبی رفته بود تا پیمان خواهر خواندگی را امضا کند. دو کشور روابط خوبی را بعد از پیوندهای دیپلماتیک سال ۱۹۶۲ با هم برقرار کرده بودند و ایران هم تنها منبع تولید کننده نفت کره ی جنوبی در طی بحران سال ۱۹۷۳ بود.

 

 

خیابان تهران 1

 

 

پارک سئول در تهران

این پارک همان طور که در بالا هم گفته شد در منطقه ی سئول قرار دارد و داخل آن با صدها درخت کاجی که در تمام خاورمیانه تقریبا بی مانند  کمیاب هستند، تزیین شده است. این پارک جایی عالی و یکی از محبوب ترین مکان ها برای پیاده روی های روزانه ی مردم است و در آخر هفته ها هم مملو از جمعیت خانواده هایی می شود که برای پیک نیک به آن جا رفته اند.

سارا یکی از شهروندان تهران است که درباره  این پارک می گوید: این جا از آن دست پارک هایی است که تقریبا همیشه من به آن جا می روم و فرزندان کوچکم را هم به همراه خوردم به آن جا می برم اما تا قبل از آن تصور می کردم که این جا هم یک پارک عادی مثل بقیه ی پارک های دیگر است تا این که آخرین سفری که رییس جمهور کره ی جنوبی به ایران داشت باعث شد تا به فکر رفتن به این پارک بیفتم و به این پارک فکر کنم.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است