خیابان ماشتوتس ایروان ارمنستان

خیابان ماشتوتس در شهر ایروان ارمنستان قرار دارد که خیابان دراز و طویلی است. این خیابان را در سال 1924 ساخته‌اند که حدود 6/2 کیلومتر طول دارد و به عنوان طولانی‌ترین خیابان ایروان شناخته می‌شود. خیابان ماشتوتس بیشتر اوقات به دلیل رفت و آمد زیاد، ترافیک بسیار بالا و سنگینی را دارد.

خیابان ماشتوتس ایروان 1

دیدنی های خیابان ماشتوتس

در خیابان ماشتوتس ایروان ، آثار تاریخی بیشماری وجود دارد که بیشتر فرهنگ غنی ارمنستان را شامل می شود. این بناهای تاریخی بیشتر مسافران تور ایروان را جذب می کند .در این خیابان 2 تا از جاذبه های گردشگری ایروان به نام های ماتناداران و مسجد کبود با کاشی‌های فیروزه رنگ خود در این خیابان خودنمایی می‌کند قرار دارند.

خیابان ماشتوتس ایروان 2

همچنین از بناهای تاریخی دیگر می توان به سینمای نایر، اقامتگاه رئیس جمهور و گالری ادوارد ایزابکنان اشاره کرد. در مرکز خیابان ماشتوتس یکی از میدان‌های مرکزی شهر هم قرار دارد که میدان اپرا نام دارد.

خیابان ماشتوتس ایروان 3

اگر تصمیم دارید که به این خیابان بروید و تمام طول ماشتوتس را ببینید تقریبا اکثر جاذبه‌های ایروان را تماشا کرده‌اید. خیابان ماشتوتس با دو خیابان بزرگ و اصلی تومانیان و امیریان شهر ایروان نیز تقاطع دارد و با این خیابان‌ها تشکیل چهارراه داده است.

خیابان ماشتوتس ایروان 4

ماشتوتس از شمال تا جنوب ایروان را به هم وصل می‌کند و هر سال مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می‌گیرد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است