خیابان نانجینگ شانگهای چین

خیابان نانجینگ (Nanjing road) یکی از مشهورترین خیابان‌های شانگهای به منظور خرید بشمار می‌آید و یکی از بهترین خیابان‌ها از جهت ساخت و ساز و شلوغی در دهه ۱۹۴۰ بوده است. این خیابان به بلوار باند شانگهای شرقی و میدان روم در مرکز می‌رسد.

 

 

خیابان نانجینگ 1

 

 

تاریخچه خیابان نانجینگ شانگهای

تاریخچه خیابان نانجینگ (Nanjing Road) به سال ۱۸۴۷ می‌رسد، زمانی که این خیابان معروف به خیابان پارک (park lane) بود و در سال ۱۸۵۴ خیابان نانجینگ نامیده شد.

در سال ۱۸۶۲ توسط شورای شهرداری نام دیگری به این خیابان داده شد: “خیابان نانجینگ”؛در سال ۱۹۳۰ این خیابان شلوغ‌ترین خیابان بود. پس از جنگ جهانی دوم دولت نام این خیابان را به “خیابان نانجینگ شرقی” تغییر داد. با این وجود خیابانی در ابتدای این خیابان وجود داشت که خیابان بابلینگ (bubbling) نام داشت که آنرا خیابان “نانجینگ غربی” نام گذاری کردند و در نهایت نام این دو خیابان ۵ کیلومتری را “نانجینگ” گذاشتند.

 

 

خیابان نانجینگ 2 1

 

 

در سال ۲۰۰۰ برای برنامه توسعه توسط دولت محلی، خیابان نانجینگ (Nanjing) را به عنوان خیبان پیاده رو انتخاب کردند.ع رض این خیابان ۲۸ متر و در مابین خیابان های میدل هانان (middle he`nan) و میدل شیزانگ (middle Xizang)1200 متر است.

خیابان نانجینگ رود (Nanjing road) هم اکنون طولانی‌ترین خیابان دنیا با طول ۶ کلیومتر است و روزانه ۱ میلیون بازدید کننده دارد. این خیابان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود.

 

 

خیابان نانجینگ 4

 

 

خیابان نانجینگ شرقی (Nanjing Road East)

این بخش از خیابان نانجینگ تجاری است و اصالتا شامل مراکزی با سبک اروپایی است که در آن رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارد. اما در سال‌های اخیر ساختمان‌های دیگری به ین بخش ورود پیدا کرده‌اند و این بخش بیشتر از یک بخش ثروتمند به یک بخش گردشگر پذیر متمایل شده است.

در کنار مراکز فروش، بازارهای محلی روباز همچون رسانه‌های دیجیتال و اجزاء الکتریکی مشاهده می‌شود.

این بخش یک بازار مخصوص پیاده‌هاست؛ در این بخش قدیمی‌ترین و بزرگترین فروشگاه‌های بزرگ شانگهای وجود دارد، همچون خرده فروشان و رستوران‌های قدیمی با تاریخچه‌های کهن نیز مشاهده می‌شود.

 

 

خیابان نانجینگ 3

 

 

خیابان نانجینگ غربی (Nanjing Road West)

این بخش نزدیک معبد جینگان (jing`an) قرار گرفته و در طول ۱۰ سال گذشته شاهد توسعه‌های دائمی بوده است. این بخش دارای تعداد بیشماری هتل ۵ ستاره، مراکز فروش مجلل و رستوران و ساختمان‌های اداری است. اخیرا این بخش مرهون ساخت خط ۷ مترو و تلاقی ان با خط ۲ در ایستگاه معبد جینگان بوده است.

آخرین توسعه در این بخش تکمیل ساختمان میدان وی لاک (Wheelock square) با ۸۵ طبقه و ۱۰۰۰۰۰ متر مربع مساحت در سال ۲۰۱۰ بوده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است