دریاچه موگان آنکارا ترکیه

آنکارا از جمله شهرهایی است که هر ساله میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط دنیا می باشد با اینکه برخی از این مسافران تور آنکارا را برای انجام کارهای خود انتخاب می کنند ولی به احتمال زیاد در برنامه کاری آن ها زمانی خالی برای بازدید از جاهای دیدنی آنکارا یافت می شود . دریاچه موگان آنکارا (Lake Mogan Ankara) یکی از جاذبه هایی است که در حوالی شهر واقع شده و با زیبائی های خود می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح گردشگران و تعطیلات آخر هفته مردم بومی باشد .

 

 

دریاچه موگان 3

 

 

معرفی دریاچه موگان آنکارا

دریاچه موگان آنکارا در میان مردم به نام دریاچه گولباشی (Gölbaşı) نیز شناخته شده است. این دریاچه 25 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. با این حال، شما از نظر رفت و آمد به این دریاچه مشکلی نخواهید داشت زیرا رفتن به آنجا با اتوبوس بسیار آسان است.
در دریاچه موگان حدود 160 گونه پرنده زندگی می کند، زیرا آب و هوای این دریاچه تمیز بوده، طبیعتی زیبا دارد و آرامش خوبی در اینجا حکم فرما است.
ورود و خروج به بخشی از دریاچه گولباشی آزاد است. در محوطه اطراف دریاچه رستوران ها، کافه ها، مسیرهای پیاده روی و پارک وجود دارد.

دریاچه موگان 4

امکانات دریاچه موگان آنکارا

دریاچه موگان امکانات لازم برای پیک نیک کردن را دارا می باشد که گردشگران تور آنکارا می توانید در فضای زیبا و دل انگیز آن ساعاتی را در کنار خانواده بگذرانید. در دریاچه موگان امکانات خوبی نظیر: رستوران، سرویس بهداشتی و مکان های کمپینگ وجود دارد که گردشگران تور آنکارا می توانند از آن ها بهره ببرند. اگر برای پیک نیک به این دریاچه نمی روید و تنها با هدف تماشا کردن دریاچه راهی شهر گل باشی می شوید، می توانید از امکانات ماهیگیری که در این مکان در نظر گرفته شده هم لذت ببرید. علاوه بر ماهی، خرچنگ های زیادی هم برای صید، در دریاچه موگان وجود دارد.

دریاچه موگان 1

مساحت کلی این دریاچه در حدود 61 کیلومتر بوده و میانگین عمق آن نیز 5 متر می باشد. طول دریاچه حدود 11 کیلومتر و عرض متوسط آن 500 متر است. وجود درختان سرسبز و سر به فلک کشیده، در کنار گل های رنگارنگ جلوه بی نظیری به دریاچه موگان بخشیده که تماشای آن برای گردشگران تور ترکیه خالی از لطف نیست. پارک موگان در سال 2001 در ساحل غربی این دریاچه ساخته شده که با استقبال خوبی همراه بود. مساحت این پارک تقریبا 602 هزار متر مربع می باشد و فضای سبز بسیار زیبایی دارد. به دنبال افزایش میزان انقراض پرندگان آبزی، حدود 203 هزار متر مربع از پارک موگان را به حفاظت این پرندگان اختصاص دادند.

دریاچه موگان 5

قایق سواری در دریاچه موگان آنکارا

قایق‌های مختلفی و در دریاچه برای سوارشدن موجود است و شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید که در زیر آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • قایق‌های موتوری کوچک: با این قایق‌ها می‌توانید به‌سرعت دریاچه  موگان را دیده و در محیطی نسبتاً شخصی به دیدار این دریاچه بروید. اما لازم به ذکر است که این قایق‌ها همراه با راننده اجاره داده می‌شود.
  • قایق‌های چند صندلی کوچک: یک سری قایق‌های دیگر هم وجود دارد که چندین صندلی دارد و حالت نیمه‌خصوصی دارد این قایق‌ها ارزان‌تر از قایق‌های پرسرعت است و بیشتر هم در دسترس هستند.
  • قایق‌های تفریحی بزرگ: این قایق‌ها دارای تعداد زیادی صندلی هستند و در آن‌ها غذا و نوشیدنی سرو می‌شود و گاهی پیش می‌آید که در آن‌ها موسیقی زنده و همچنین امکانات دیگر برای مورد کنندگان در نظر گرفته‌شده باشد.
  • قایق‌های پدالی: این قایق‌ها از تمام قایق‌های ذکرشده در بالا بیشتر در دریاچه موگان دیده می‌شوند و قیمتی نسبتاً ارزان دارند و محیط خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند چراکه نیاز به راننده ندارند و تنها با پدال زدن به حرکت می‌افتد و شما می‌توانید مدتی را در دریاچه با قایق‌های پدالی بگذرانید و لذت فراوانی از این کار ببرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که درصورتی‌که به دریاچه رجوع کردید از این قایق‌ها استفاده کنید.

 

 

دریاچه موگان 2

 

 

 

دسترسی به دریاچه گولباشی موگان

دسترسی دریاچه گولباشی موگان Mogan Gölü Gölbaşı امکان دارد در نگاه اول سخت به نظر برسد قطعاً دسترسی به آن از دسترسی به مکان‌های دیدنی داخل شهر سخت‌تر خواهد بود، اما درجاهای مختلف شهر اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی قرار داده‌شده است که شمارا مستقیماً به دریاچه گولباشی موگان می‌آورد.
به شما پیشنهاد می‌کنیم در تور آنکارا برای آمدن به این دریاچه از این وسایل نقلیه استفاده کنید تا به‌راحتی خود را به این مکان برسانید.

آدرس دریاچه گولباشی موگان

۰۶۸۳۰ Gölbaşı/Ankara, Turkey

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است