راهنمای خرید آبگرمکن

آیا همیشه آبگرمکن های دیواری بهترین گزینه برای انتخاب هستند؟
آبگرمکن های دیواری این روزها به طور گسترده استفاده می شوند اما این آبگرمکن ها در کنار همه مزایایی که دارند ممکن است برای شرایط خانه شما مناسب نباشند. اگر قصد خرید آبگرمکن جدیدی را دارید یا اگر می خواهید با انواع آبگرمکن ها آشنا شوید مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد.

آیا همیشه آبگرمکن های دیواری بهترین گزینه برای انتخاب هستند؟

آبگرمکن های دیواری این روزها به طور گسترده استفاده می‌شوند اما این آبگرمکن ها در کنار همه مزایایی که دارند ممکن است برای شرایط خانه شما مناسب نباشند. اگر قصد خرید آبگرمکن جدیدی را دارید یا اگر می خواهید با انواع آبگرمکن ها آشنا شوید مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد.

آبگرمکن ها به لحاظ نوع مصرف انرژی معمولاً در انواع خورشیدی، برقی، گازی و نفتی تولید می شوند که بسته به شرایط ساختمان ممکن است هر کدام از این موارد بهترین گزینه انتخاب برای شما باشد. ممکن است بنا بر هر دلایلی ساختمانی دارای اشتراک گاز یا برق نباشد، یا اینکه امکان دسترسی به نفت در منطقه‌ای آسان نباشد، یا اینکه منطقه مورد نظر ایام کمی از سال از تابش مناسب خورشید برخوردار باشد. بنابراین لازم است براساس شرایط و امکانات ساختمان خود نوع مناسبی از آبگرمکن را انتخاب کنیم.

راهنمای خرید آبگرمکن

به عنوان مثال اگر شما خانه یا ویلایی در یک منطقه فاقد لوله کشی گاز دارید و ایام کمی از سال در آنجا اقامت دارید می توانید از آبگرمکن های نفتی استفاده کنید، یا اگر امکان تهیه آسان نفت را ندارید می توانید از آبگرمکن های گازی که سازگار با گاز مایع باشد استفاده کنید و با استفاده از کپسول های گاز مایع انرژی مصرفی آن را تامین کنید.

اگر استفاده شما از آن ساختمان فقط محدود به ایام تابستان است و به مدت زیادی در آنجا اقامت می کنید و منطقه مورد نظر در اکثر روزها آفتابی است شاید بهترین گزینه برای شما استفاده از ابگرمکن های خورشیدی باشد. آبگرمکن های خورشیدی هزینه اولیه بالایی جهت نصب و راه اندازی نیاز دارند اما در مقابل دیگر شما هزینه‌ای جهت تامین نفت یا گاز پرداخت نمی کنید و به صورت رایگان از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنید.

انواع آبگرمکن‌ها

اولین قسمت در مورد راهنمای خرید آبگرمکن آشنایی با انواع مختلف آن‌ها در بازار و مزایا و معایب آن‌ها است.

  • آبگرمکن مخزنی

آبگرمکن‌های مخزنی یکی از رایج‌ترین انواع آبگرمکن‌ها هستند.  این آبگرمکن‌ها ظرفیت مشخصی دارند و انواع مدل‌های مختلف آن ۲۰ تا ۸۰ گالن ظرفیت ذخیره‌سازی آب را در اختیار شما قرار می‌دهد. آبگرمکن‌های مخزنی در دو نوع گازی و برقی موجود هستند. نحوه کار در آن به این صورت است که آب سرد وارد مخزن شده و با گاز یا برق گرم می‌شود و تا زمانی که شما به آن نیاز داشته باشید، گرم می‌ماند.

آبگرمکن‌های مخزنی ارزان‌ترین نوع آبگرمکن موجود در بازار هستند و خیلی کم نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. مشکلی که این آبگرمکن‌ها دارند این است که آب ذخیره شده در مخزن آن‌ها به آرامی گرمای خود را از دست می‌دهد. این کار باعث اتلاف انرژی می‌شود. برای همین همیشه باید درجه حرارت آن‌ها تنظیم شود.

راهنمای آبگرمکن

  • آبگرمکن‌های بدون مخزن

آبگرمکن‌های بدون مخزن که با نام آبگرمکن‌های دیواری شناخته می‌شود، هیچ مخزنی برای ذخیره آب ندارند. زمانی که شما نیاز به آب گرم داشته باشید، فورا آب سرد وارد مخزن شده و گرم می‌شود و از طریق لوله کشی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این آبگرمکن‌ها پرکاربردترین نوع آبگرمکن در ایران هستند.

آبگرمکن‌های دیواری با توجه به بزرگ و کوچک بودن خانه و نیاز خانواده‌ها در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند. تامین سریع آب داغ باعث محبوبیت این آبگرمکن‌ها شده است. دیگر شما مانند انواع مخزنی آن لازم نیست در صورت تمام شدن آب گرم منتظر بمانید. شاید تنها عیب این نوع از آبگرمکن‌ها گران بودن و هزینه‌های نصب بالای آن است. همینطور بسته به نیاز شما ممکن است بیش از یک مورد برای استفاده در خانه‌اتان لازم باشد.

  • آبگرمکن‌های هیبریدی

این آبگرمکن‌ها گرما را از محیط اطراف می‌گیرند و  از آن برای گرم کردن مخزن استفاده می‌کنند. بزرگ‌ترین مزیت آبگرمکن‌های هیبریدی صرفه‌جویی بسیار خوب در هزینه‌ها است.

خرید آبگرمکن

ولی بهتر است بدانید که این نوع از آبگرمکن‌ها دارای شرایط ویژه‌ای برای استفاده هستند. آن‌ها برای اینکه بتوانند خوب کار کنند نیاز به فضای خیلی زیادی دارند و همینطور محیط اطراف آن‌ها باید خالی باشد. آبگرمکن‌های هیبریدی فقط در مناطقی که درجه حرارت سالانه آن‌ها بین ۴۰ تا ۹۰ درجه است، می‌توانند کارا باشند. ولی با این حال برخی مدل‌های آن دارای حالت سوئیچینگ است و این بدان معنی است که اگر دما خیلی کم باشد، شما می‌توانید آن را به حالت الکتریکی تغییر دهید.

  • آبگرمکن‌های خورشیدی

آبگرمکن‌های خورشیدی از یک صفحه صاف تشکیل یافته‌اند که این صفحه معمولا در سقف نصب می‌شود. این آبگرمکن‌ها گرما را از نورخورشید می‌گیرند. آب سرد در داخل لوله‌های صفحه به گردش درآمده و پس از گرم شدن به مخزن منتقل می‌شود.

مزیت استفاده از این نوع آبگرمکن این است که نورخورشید یک منبع رایگان و تجدیدپذیر است و هزینه استفاده از آن ارزان است. ولی با این حال هزینه‌های اولیه نصب بخصوص هزینه‌های مربوط به انتقال آب به مخزن واقعا زیاد است. دومین عیب این آبگرمکن‌ها این است که شما باید برای روزهای سرد و ابری زمستانی یک منبع گرمای پشتیبان داشته باشید.

ایمنی 

اگر ایمنی خانواده تان برایتان اهمیت دارد و می خواهید با خیالی آسوده از آب گرم استفاده کنید ، آبگرمکنی انتخاب کنید که علاوه بر سیستم های ایمنی استاندارد ، به شیر اطمینان و کلید حرارتی نیز مجهز باشد . دقت و سخت گیری در انتخاب لوازم خانگی ، ایمنی خانه و خانواده شما را تضمین می کند .

آبگرمکن

دوام دستگاه

نشان استاندارد ملی بر روی آبگرمکن نشانگر دوام و کیفیت دستگاه می باشد . داشتن استاندارد ملی برای تمام دستگاههای گازسوز و داشتن برچسب انرژی برای تمام آبگرمکن های دیواری الزامی است . همچنین تایید سازمان های معتبر داخلی و خارجی دیگر ، مانند استاندارد کیفیت اروپا (CE) کیفیت بالای دستگاه را نشان می دهد .

آب گرم فوری

اگر می خواهید به محض باز کردن شیر آب ، آب گرم داشته باشید ، آبگرمکنی انتخاب کنید که آب را فوری و در هنگام استفاده گرم کند. به این ترتیب ، هیچ وقت معطل گرم شدن آب نمی شوید

آب گرم مستمر 

اگر می خواهید هیچ وقت موقع استحمام آب سرد نشود حتی وقتی که چند نفر پشت سر هم از حمام استفاده می کنند ، آبگرمکنی انتخاب کنید که آب گرم دایمی در اختیار شما قرار دهد . پیشنهاد می کنیم در این حالت از آبگرمکن با مخزن بزرگ و یا آبگرمکن دیواری با ظرفیت حرارتی بالا استفاده کنید .

کم فشار

فشار آب در مناطق مختلف متفاوت است . اگر در منطقه ای زندگی می کنید که فشار آب در آنجا پایین تر از حد معمول است ، آبگرمکنی انتخاب کنید که با فشار کم آب نیز کار کند . اگر چه برای راه اندازی آبگرمکن های کم فشار نیز حدقل فشار آب ضروری می باشد چرا که در غیر اینصورت آبگرمکن روشن نخواهد شد . در صورت امکان می توانید آبگرمکن مخزنی ایستاده استفاده کنید .

کم مصرف

اگر می خواهید در طول سال هزینه کمتری بابت مصرف گاز بپردازید ، آبگرمکنی انتخاب کنید که با مصرف کمتر گاز ، آب گرم مورد نیاز شما را تامین کند . توجه کنید که میزان مصرف گاز آبگرمکن های دیواری بر روی برچسب انرژی آن مشخص شده است . آبگرمکن های دیواری نسبت به انواع ایستاده گاز کمتری مصرف می کند .در صورتی که شما از گاز کپسولی استفاده می کنید و یا اینکه از آبگرمکن درجایی استفاده می کنید که ممکن است برای مدت چند روز و یا چند هفته از آن استفاده نشود (مثل ویلاها) استفاده از آبگرمکن های جرقه زن بدون شمعک را پیشنهاد می کنیم . در این آبگرمکن ها در زمان باز شدن شیر آب سیستم جرقه زن دستگاه را روشن می کند و بلافاصله آب گرم در اختیار شما خواهد بود .

اندازه مناسب 

اگر می خواهید از فضای خانه بهتر استفاده کنید ، آبگرمکنی انتخاب کنید که با فضای خانه متناسب باشد . نصب یک آبگرمکن بسیار بزرگ در آشپزخانه کوچک مناسب نیست . علاوه بر آن آبگرمکنی انتخاب کنید که با اشغال فضای کمتر ، آب گرم مورد نیاز شما را تامین کند .

راهنمای خرید پکیج

خدمات مطمئن 

تمام لوازم خانگی بعد از مدتی احتیاج به تنظیم و تعمیر دارند . هنگام خرید به مدت ضمانت و خدمات پس از فروش توجه نمایید .آبگرمکنی انتخاب کنید که به راحتی بتوانید با شرکت سازنده آن تماس بگیرید . فراموش نکنید که نصب ، بازرسی و تعمیر لوازم خانگی گازسوز کاری است تخصصی و بایستی توسط سرویسکار مجاز و متخصص انجام شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است