راهنمای خرید شارژر فندکی

شارژر فندکی USB به شما کمک می کند تا در مواقعی که در حال رانندگی هستید به راحتی گوشی و سایر وسایل الکتریکی خود را شارژ کنید. پس یک شارژر فندکی USB خوب می تواند یکی از بهترین و در مواقعی از ضروری ترین وسایلی باشد که شما در طول سفر به آن نیاز خواهید داشت. برای انتخاب و خرید یک شارژر فندکی USB مناسب برای ماشین خود باید به نکاتی توجه کنید که در این مطلب می خوانید.

راهنمای خرید شارژر فندکی

ظرفیت باتری تلفن همراه ، از ویژگی های بسیار مهم تلفن های همراه است. می دانیم هرچقدر هم که این ظرفیت بالا باشد ، محدود است و باتری با توجه به میزان استفاده شما از تلفن همراه ، مدتی می تواند آن را روشن نگه دارد . به عنوان مثال باتری موبایل در عرض چند ساعت کار مداوم با وایفای یا انجام بازی های حجیم گرافیکی ، به پایان می رسد. از طرفی ممکن است شما فردی باشید که دائما در سفر هستید و یا به هر دلیل دیگری فرصت اتصال گوشی خود به شارژ برق شهر را ندارید. در این صورت چگونه می توانید گوشی خود را شارژ کنید ؟

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد مانند خرید پاوربانک و یا استفاده از شارژر فندکی. اما در نظر داشته باشید که خود پاوربانک ها هم نیاز به شارژ دارند ، پس اگر مدت زیادی را در سفر هستید و وقت خود را در خودروی خود می گذرانید بهترین گزینه استفاده از شارژر فندکی است.

راهنمای خرید شارژر فندکی

شارژر فندکی چیست و چگونه کار می کند ؟

این دستگاه از دو بخش فندکی و خروجی USB تشکیل شده است . با اتصال این دستگاه به قسمت فندکی خودرو ، این وسیله با استفاده از باتری خودرو ، انرژی لازم برای شارژ کردن تلفن همراه را بدست می آورد . این دستگاه با ولتاژ ورودی 12 تا 24 ولت کار می کند اما ولتاژ خروجی را تا 5 ولت پایین می آورد تا قابل استفاده توسط پورت USB باشد.

جریان خروجی

اگر به شارژر موبایل خود نگاهی بیندازید چند عدد روی آن مشاهده می کنید. عددی که معمولا در کنار یک حرف V بیان می شود همان ولتاژ است که معمولا 5 ولت است. عدد دیگر که در کنار حرف A بیان می شود همان شدت جریان خروجی است . در نظر داشته باشید که هر تلفن همراه با توجه به ظرفیت باتری خود ، نیازمند یک جریان خاص است تا روند شارژ شدن خود را به درستی طی کند . این مقدار معمولا 1 ، 1.5 یا 2.1 آمپراست. این جریان به صورت تصادفی انتخاب نشده است و اگر گوشی خود را با شارژری دارای جریان کمتر از جریان شارژر اصلی شارژ کنید ، پر شدن شارژ بسیار زمان بر خواهد بود .

بالعکس اگر گوشی خود را با شارژری دارای جریان خروجی بیشتر از جریان شارژر اصلی شارژ کنید ، سرعت شارژ افزایش خواهد یافت اما پس از چند بار استفاده از این حالت ، کیفیت باتری شما به طرز قابل توجهی پایین می آید و باتری شما به تدریج معیوب خواهد شد. برخی از شارژر های فندکی دارای چند خروجی ، با جریان های متفاوت هستند که به شما این امکان را می دهند تا گوشی تان را با جریان مختص به خودش شارژ کنید و علاوه بر کاهش زمان شارژ ، سلامت باتری موبایل شما را نیز تضمین می کنند.

خرید شارژر فندکی

پورت خروجی

پورت خروجی شارژر های فندکی همان USB است و شما می توانید با اتصال یک کابل USB – USB mini (برای اکثر گوشی های اندروید) و یا یک کابل USB – Lightning (برای گوشی های اپل) به شارژرفندکی، تلفن همراه خود را شارژ کنید. این کابل در برخی از شارژر ها وجود دارد و در برخی دیگر نیز عرضه نمی شود و شما باید خودتان کابل یا رابط مورد نیازتان را تهیه کنید.

چگونه یک شارژر فندکی USB خوب انتخاب کنیم؟

بخش بزرگی از انتخاب شارژر فندکی ماشین USB بسته به سلیقه و ترجیح شخصی دارد. ممکن است در نظر فردی زیبایی شارژر عامل مهمی برای انتخاب باشد و البته مسلما قابل اعتماد بودن و در عین مقرون به صرفه بودن از فاکتورهای انتخابی اکثر افراد است. با این حال، تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های کلی برای انتخاب یک شارژر فند کی USB وجود دارد که با آن‌ها اشاره می‌ کنیم.

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های مورد توجه، شدت جریان یا آمپرهای مختلف یک  شا رژر است. اگر توجه کرده باشید آمپر و شدت جریان مورد نیاز برای شا رژ برخی دستگاه ها با یکدیگر فرق می ‌کند. اکثر گوشی‌های موبایل به نسبت قدیمی ‌تر و پلیرها نیاز به آمپر معمول و پایین داشتند.

با این حال، برخی از دستگاه‌ ها برای شارژ درست نیاز به آمپر بیشتری دارند. اگر دستگاه شما نیاز به آمپر بیشتری دارد، پس باید به دنبال یک شارژر USB فند کی باشید که جریان 2.1A را حداقل از یکی از پورت‌ های خود فراهم کند. هم ‌چنین بسیاری از شارژرهایی که دارای دو پورت هستند، تنها یک پورت آن‌ها قابلیت ارائه شدت جریان 2.1A را دارد، در حالی که پورت دیگر شان روی 1.0A محدود است.

اگر شما iPhone یا iPad دارید، شارژرهای مناسب زیادی برای استفاده شما وجود دارد. به علاوه بسیاری از شارژرهای موجود در بازار دارای استاندارد و سازگاری لازم با آیفون و آی ‌پد هستند. برای گوشی ‌ها و وسایل دیگر نیز با توجه به ویژگی ‌های مورد نیاز، می‌ توان از همین شارژر ها استفاده کرد.

راهنمای خرید شارژر فندکی

MP3 – player

برخی از شارژر های فندکی علاوه بر امکان شارژکردن موبایل ، دارای قابلیت پخش موسیقی نیز هستند و شما با اتصال کارت حافظه یا فلش مموری به آن ها می توانید به گوش دادن موسیقی بپردازید. همچنین برخی از آن ها را می توانید به وسیله بلوتوث به سایر دستگاه های خود مانند موبایل ، تبلت و … متصل کرده و آهنگ های موجود در آن ها را پخش کنید یا با استفاده از بلندگو های ماشین به مکالمه بپردازید.

شرکت های سازنده شارژر فندکی USB

از میان شرکت هایی که دست به تولید شارژر های فندکی زده اند ، می توان گفت که شارژر های ساخته شده توسط شرکت های energizer , Belkin , scosche , aukey و anker کیفیت مناسبی دارند. شرکت سازنده یکی از مشخصه هایی است که در هنگام خرید حتما باید آن را جدی بگیرید ، زیرا شرکت های مختلفی این دستگاه ها را ساخته اند و برخی از آن ها فاقد کیفیت مناسب هستند و پس از مدت کوتاهی کارآیی خود را از دست می دهند.

برخی از شارژرهای فندکی ماشین USB دارای یک کابل نیز هستند (کابل micro USB یا Lightning) تا اگر کابل دستگاه خود را در خانه فراموش کردید، برای شارژ آن به مشکل برنخورید. البته این مدل شارژرها معمولا فقط یک نوع کابل همراه خود دارند و در صورتی که دارای چند وسیله با پورت‌های ورودی مختلف هستید بهتر است همیشه کابل آن‌ها را (به خصوص در سفر) همراه خود داشته باشید تا برای شارژ دستگاه خود دچار مشکل نشوید.

حتما در زمان خرید شارژر فندکی USB ماشین توجه داشته باشید که از برندهای معتبر و مطمئن که دارای استانداردهای لازم و مشخصات دقیق و درست هستند خرید کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است