روستای بوکچون هانوک سئول کره جنوبی

اگر کمی درباره ی کره جنوبی بدانید، مطمئنا انتظار دارید تا برای آشنایی با کره جنوبی، در وهله ی اول با سنت های این کشور در هر صورتی آشنا شوید زیرا سنت در کره جنوبی، یکی از عوامل جاذبه است و هر جا که این سنت ها به خوبی نمایش داده شوند، آن منطقه یکی از جاذبه های اصلی این کشور به حساب می آید. روستای بوکچون هانوک سئول یکی از همین مناطق است که پیش قدم در نشان دادن سنت، فرهنگ و جاذبه های این کشور است. یکی از این روستاهای معرووف در نزدیکی سئول، پایتخت کره جنوبی قرار دارد.

 

 

روستای بوکچون هانوک 2

 

 

خانه‌ های سنتی هانوک

روستای بوکچون حدود ۹۰۰ خانه به سبک هانوک را در خود جای داده است. این خانه‌ها از سنگ، چوب، خاک و کاغذ برنج ساخته شده و دارای سقف‌های شیب‌دار هستند. می‌توانید از بعضی از این خانه‌ها که هنوز هم فضای کلاسیک خود را با تشکچه‌های نازک روی زمین، میزهای غذاخوری کوتاه و استفاده از بالش به جای صندلی حفظ کرده‌اند، بازدید کنید. به لطف وجود کارگاه‌ها و موزه‌های متعدد شامل «موزه هنرهای آسیایی بوکچون» و «موزه‌ هنرهای کره‌ای»، روستای بوکچون هانوک اهمیت ویژه‌ای به عنوان مرکز فرهنگ و هنر پیدا کرده است. «مرکز فرهنگ سنتی بوکچون» که در ابتدای روستا قرار گرفته، جای فوق‌العاده‌ای برای آشنایی بیشتر با روستا و تاریخ و یکپارچگی هنر چشم بادامی‌ها محسوب می‌شود. معمولاً توریست‌ها ابتدا گردش خود را از این محل آغاز می‌کنند تا تاریخچه‌ای از روستا و رویدادهایی که شاهد بوده است را بدانند.

 

 

روستای بوکچون هانوک 1

 

 

بقایای ارزشمند سلسله چوسان

در حاشیه‌ی روستای بوکچون هانوک قصر زیبای گیونگ بوک گونگ، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قصر به جای مانده از سلسله‌ی چوسان قرار دارد. این بنای شاهانه بسیار باظرافت ساخته شده است. از سرسرای قصر که اتاق خواب پادشاه و ملکه در آن قرار داشته تا سالن مهمانی که مراسم شاهانه در آن برگزار می‌شد، همه‌ی قسمت‌ها دارای زیبایی و شکوه منحصر به فردی هستند. می‌توانید از بنای مجلل در جزیره‌ی وسط دریاچه قصر هم دیدن کنید. زیباترین بخش قصر، اتاق جلوس پادشاه بر تخت پادشاهی است که سقفی زیبا با سایبان‌ها، دیوارها و پنجره‌های رنگ‌آمیزی شده در آن خودنمایی می‌کنند. در مجموع ۳۰۰ ساختمان و تقریباً ۶,۰۰۰ اتاق در این قصر وجود دارد. گشت کامل در قصر گیونگ بوک گونگ حداقل هشت ساعت زمان خواهد برد.

 

 

روستای بوکچون هانوک 4

 

 

اولین پادشاه سلسله‌ی چوسان در سال ۱۳۹۴ دستور ساخت این قصر را صادر کرد. در قرن ۱۷ میلادی قصر دچار آتش‌سوزی و تخریب فراوان شد اما دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. طی هجوم ژاپنی‌ها به کره طی سال‌های ۱۵۹۸-۱۵۹۲، قصر یک بار دیگر در آتش خاکستر شد که این‌بار به دستور امپراطور ژاپن بود. بازسازی مجموعه تا سال ۱۸۶۵ آغاز نشد. بنابراین می‌توان گیونگ بوک گونگ را یک سازه‌ی جدید دانست که هنوز هم یکی از تأثیرگذارترین قصرها در تمام پهنه‌ی آسیا است.

 

 

روستای بوکچون هانوک 3

 

 

قصر چانگ داک گونگ

این قصر که در سال ۱۴۰۵ ساخته شده، اقامتگاه اصلی بسیاری از پادشاهان سلسله‌ی چوسان بوده است و در میان ۵ بنای سالم باقیمانده از قصرهای چوسان قرار دارد. زمین قصر شامل یک محوطه عمومی، ساختمان سکونت خانواده سلطنتی و یک باغ پشتی است که محل استراحت پادشاهان بوده است. این باغ طی دوران حکومت «پادشاه تائه‌جونگ» ساخته شد و به عنوان محل استراحت اعضای خانواده سلطنتی استفاده می‌شد. در این باغ یک درخت عظیم‌الجثه با بیش از ۳۰۰ سال عمر، یک برکه و یک آلاچیق بزرگ وجود دارد. نام این باغ قبلا «بوک وُن» و «گئوم وُن» بود اما بعد از به قدرت رسیدن «پادشاه کوجونگ» به «بی وُن» تغییر نام پیدا کرد. این باغ تا حد امکان طبیعی نگه داشته شده و دخالت انسان فقط در مواقع ضروری رخ می‌دهد.

چانگ داک گونگ در سال ۱۵۹۲ توسط شهروندان خشمگین از فرار خانواده سلطنتی طی هجوم ژاپنی‌ها، به آتش کشیده شد. اما با تلاش‌های «گوانگ‌هاگون»، قصر در سال ۱۶۱۱ دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. حتی امروز هم این قصر محل تعدادی از گنج‌های فرهنگی مانند «سالن اینجئونگ جئون» (Injeongjeon) و «سالن دائه‌جو جئون» (Daejojeon) است. چانگ داک گونگ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است