سرداب غیبت امام زمان (عج) سامرا عراق

سرداب غیبت امام زمان (عج) یا سرداب مقدس یکی از دیدنی های عراق است که در شهر سامرا قرار دارد. این محل زیرزمین خانه امام حسن عسگری (ع) است که در شمال‌غربی حرم عسکریین واقع شده است. به گفته برخی این مکان مقدس زمانی محلِ زندگی و عبادت امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) است.

سرداب غیبت امام زمان 1

علت نام گذاری

بسیاری معتقدند علت نامگذاری این محل به سرداب غیبت، به دلیل وجود حوضی است که محل وضوی امام هادی (ع) و امام عسکری (علیهم‌السلام) بوده که عده‌ای از زائران در داخل سرداب، به عنوان تبرک مقداری از خاک آن را بر می‌داشتند کم کم به چاه غیبت معروف شد.

سرداب غیبت امام زمان 6

زمانى که خانه آن حضرت در حلقه محاصره سپاه خلیفه عباسى بود و آنان براى دستگیرى فرزندش حضرت مهدى (عج) آنجا را محاصره کرده بودند، امام زمان (ع) از سرداب بیرون آمد و از صف آنان عبور کرد و رفت و یا می‌توان گفت از محل سرداب ناپدید شد و پس از آن غیبت‌های حضرت و پنهان شدن آن آغاز شد.

سرداب غیبت امام زمان 5

به گفته برخی از راویان، همین سرداب محل زندگى و عبادت سه امام بزرگوار بوده و الان نیز در جوار مرقد امامان گران‏قدر حضرت هادى و عسکرى (ع) در سامرا قرار گرفته است.

سرداب غیبت امام زمان 4

این مکان مقدس از بخش مختلف همچون یک غرفه شش ضلعی، غرفه مستطیلی کوچک (مصلای زنان)، غرفه مستطیلی بزرگ (مصلای مردان) تشکیل شده که همه آن‎ها از طریق دو راهرو بلند و طولانی به یکدیگر متصل شده‌اند.

سرداب غیبت امام زمان 3

شیعیانى که براى زیارت آن دو امام و حرم عسکریین، وارد سامرا مى‏‌شوند، بعد از زیارت قبر آن بزرگواران، به سمت سرداب غیبت امام زمان (عج) رفته و در محل عبادت امامان عسگرین و حضرت مهدی (ع) نماز خوانده و آنجا را زیارت می‌کنند.

سرداب غیبت امام زمان 2

پیشنهاد میکنیم در سفر خود به کشور عراق و زیارت از آستان مقدس اهل بیت (ع) از دیدنی های آن مانند شهر کوک و موزه ملی عراق بازدید کنید تا با فرهنگ مردم این مرز و بوم آشنا شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است