سوغات معروف گرجستان

سوغات معروف گرجستان
سوغاتی خریدن یکی از ملزومات سفر است.اما شما باید بدانید که در کشوری که هستید، چه چیزهایی برای خرید مناسب تر هستند. برخی از محصولات محلی واقعا برای خرید مناسب هستند و برخی دیگر نه. در این مقاله وسایل مناسب برای خرید به عنوان هدیه و سوغاتی از گرجستان را معرفی خواهیم کرد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با سوغات معروف گرجستان آشنا کنیم .
چورچخلا 

چورچوخلا در گرجستان

یکی از بهترین سوغاتی که با خود می توانید به خانه ببرید، چورچخلا است، سوغاتی خوشمزه با طعم گرجی! چورچخلا در واقع نوعی آبنبات است که در شکل دراز و کشیده و شمع شکل تولید می شوند. برای تولید چورچخلا انواع مغزها مانند گردو، فندوق، بادام، آجیل و یا گاهی کشمش را به نخ میکشند و سپس این نخ ها را در آب انگور غلیظ یا آب میوه ها دیگر می خوابانند. سپس این نخ ها را به شکل سوسیس در می آوردند و تا خشک شدن کامل آن صبر می کنند.
چورچخلا در طعم ها، رنگ ها و قیمت های مختلفی پیدا خواهید کرد و می توانید چند تا از آن ها را به عنوان سوغاتی بخرید.

سفره های تزیینی

سفره های تزیینی

این یک هدیه ی عالی و خوب است برای کسانی که ترکیب های قومی را دوست دارند. الگوها و رنگ های متنوعی دارند که در عین سادگی بسیار زیباست.این سفره های نقش های محلی و بومی را در خود جای داده اند که نظر هر بیننده ای را جلب می کند.

کانتسی
کانستییکی از سوغات جالب توجه کشور گرجستان، کانتسی است. کانتسی ها در واقع نوعی ظرف نوشیدنی اند که با استفاده از شاخ بز، قوچ و یا گاو نر درست شده اند و در میهمانی های گرجی کاربرد دارند. این شاخ ها به تزئینات مختلفی آراسته می شوند، بر روی برخی حکاکی های جذابی به چشم می خورد و برخی دیگر به بخش های طلاکوب و نقره کوب شده مزین اند.
البته امروزه کانتسی ها بیش تر وجهی نمادین و تزئینی دارند و می توانید یکی از این شاخ های زیبا و تزئین شده را در سبد سوغاتی خود قرار دهید.
مینا کاری

مینا کاری گرجی

یکی دیگر از صنایع گرجستان، طلا و جواهرات آن است.در قدیم طرح و رنگ زده شده بر روی طلا و نقره توسط تکنولوژی قدیمی انجام می شد.اما امروزه همان طرح های زیبا را بر روی هر نوع فلزی می زنند و به فروش می رسانند.چون هنوز هم تمامی کارها با دست انجام می شود،چندان ارزان نیست.اما از تنوع بالایی برخوردار است و در تمامی فروشگاهها موجود است.

خنجر گرجی

خنجر گرجیخانجالی نوعی خنجر دو لبه و دست ساز است که می توانید در سفر به گرجستان و در بساط دستفروش های بازار درای بریج در تفلیس ببینید. این خنجرهای دست ساز غلاف هایی زیبا و حکاکی شده دارند که توجه مسافران را به خود جلب می کنند.

مربا و چای

چای گرجی

مطمئن هستم که در کشور خود نیز مرباهای محلی زیادی دارید.اما تنوع موجود در مرباهای محلی گرجستان نیز کم نیست. علاوه بر این ،گرجستان دارای چای خوبی هم هست. می توانید از هرکدام که بردنش راحتر است خریداری کنید و به عنوان سوغاتی به کشور خود ببرید.

کلاه های پشمی پاپاخی
کلاه های پشمی پاپاخیکلاه های پشمی و بزرگ گرجی ها، از دیگر چیزهایی است که می توانید به عنوان سوغاتی رویش حساب کنید! این کلاه های بزرگ که با نام پاپاخی شناخته می شوند، نوعی کلاه مردانه و سنتی محسوب می شوند و در کل منطقه قفقاز مشابهش را خواهید دید.
روسری پشمی و لوازم جانبی دست ساز

دست ساز گرجی

روسری های موجود در گرجستان بسیار گرم و زیبا هستند. با خرید کیف،بدلیجات و لباس های محلی که توسط مردم بومی گرجستان تهیه شده است، علاوه بر کمک به این افراد، از صنعت گردشگری نیز حمایت می کنید.

پنیر گرجی
پنیر گرجیتاریخچه و سنت درست کردن پنیر در کشور گرجستان به سال ها پیش بر می گردد. می توانید برای خرید پنیر گرجی به سوپرمارکت ها و یا مغازه ها بروید، اما بهترین مکان برای تهیه این پنیرها، مغازه های مخصوص پنیر گرجی است. در این مغازه ها هنر تهیه پنیر گرجی را به چشم خواهید دید و مزه اصیل ان را می توانید بچشید.
بهترین گزینه در میان پنیرها برای بردن به شهر و دیارتان، انتخاب پنیرهای دودی است. چرا که این پنیرها در راه بیش تر دوام می آورند و سالم می مانند.

ادویه گرجی

ادویه گرجی 1

یکی از مهم ترین سوغاتی های گرجستان که نباید از قلم بیندازید، ادویه های این کشور است. یکی از محبوب ترین و معروف ترین ادویه های خاص گرجستان «خملی سانلی | Hmeli suneli» است. خملی سانلی در واقع نوعی ادویه ترکیبی است که از ادویه ها و گیاهان معطری چون: گشنیز، شوید، ریحان، برگ بو، مرزنجوش، شنبلیله، جعفری، زعفران، فلفل سیاه، کرفس، آویشن، زوفا، نعنا و فلفل قرمز به دست می آید. از این ادویه در تهیه غذاهای گرجی بسیار استفاده می کنند و اگر شما اهل طبخ غذاهای بین المللی هستید، بنابراین خرید خملی سانلی را از دست ندهید.

انواع بشقاب و ظروف طرح دار

ظروف طرح دار گرجی

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است