سوغات کشور مجارستان

سوغات کشور مجارستان
در سفر به کشور مجارستان و پایتخت این کشور بوداپست، علاوه بر زبان و لحن زیبای محلی مردم این شهر، چیزهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند تبدیل به خاطره‌ای همیشگی از مجارستان برایتان باشد. این کشور سوغاتی‌ها و صنایع دستی زیبایی دارد که می‌توانید آن‌ها را به عنوان هدیه برای عزیزانتان به همراه بیاورید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  سوغات کشور مجارستان بشیم .

ظروف چینی

ظروف چینی در بوداپست

ظروف چینی یکی از قدیمی‌ترین سوغات مجارستان به حساب می‌آید که سابقه آن به صدها سال پیش بازمی‌گردد. ظروف چینی مجارستان در انواع مختلفی مثل فنجان، بشقاب، کاسه، ظرف سوپ و… ساخته شده و سپس به دست هنرمندان این کشور با اشکال زیبایی از گل و گیاهان رنگی تزئین می‌شوند. با توجه به زیبایی و کیفیتی که چینی مجارستان دارد، هزینه‌ای که بایستی برای این سوغات کشور گرجستان پرداخت کنید نیز اندکی بالا بوده و برای تهیه آن بایستی حدود ۷۵ تا ۳۰۰ دلار پرداخت کنید.

کریستال آجکا (Ajka Crystal)

کریستال آجکا

کارخانه کریستال آجکا از سال ۱۸۹۷ فعالیت خود را شروع کرده و به دلیل کریستال‌های زیبا و دست‌ساز خود معروف شده است. این ظروف تزئیناتی در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف وجود داشته و با جعبه‌های لوکس خود می‌توانند به عنوان هدیه‌ای مناسب در نظر گرفته شوند. نکته جالبی که در رابطه با این کریستال‌ها وجود دارد این است که همه این کریستال‌ها منحصر به فرد بوده و هیچ دو کریستال آجکایی را نمی‌توانید پیدا کنید که یکسان باشند. در اطراف بوداپست تعداد زیادی فروشگاه و مغازه می‌توان مشاهده کرد که کریستال آجکا در آن‌ها یافت می‌شود.

تخم مرغ رنگی

تخم مرغ رنگی در بوداپست

تخم مرغ‌های رنگی بیشتر در عید پاک مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی تقریبا در هر زمانی در فروشگاه‌های بوداپست می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. این تخم مرغ‌ها تقریبا شبیه به همان تخم مرغ‌های رنگی است که ایرانیان نیز در عید نوروز درست می‌کنند، ولی طرح و رنگشان متفاوت هستند. امروزه این تخم مرغ‌ها در شکل‌‌های مختلفی ساخته شده و توسط هنرمندان مجارستانی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی نقاشی می‌شوند که اکثر این طرح‌ها،‌ اشکال گل، حیوانات و یا نمادهای مذهبی هستند.

عروسک‌های سنتی

عروسک های سنتی
??????

عروسک‌ها همیشه یکی از بهترین سوغاتی‌ها و کادوها برای کودکان هستند. در صورت سفر به مجارستان نیز می‌توانید عروسک‌های سنتی این کشور را به عنوان سوغاتی مجارستان انتخاب کرده و برای کودکان خانواده خریداری نمایید. عروسک‌های سنتی مجارستانی در نمایشگاه‌ها و موزه‌های مختلف در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. این عروسک‌ها با لباس‌های زیبای خود می‌توانند به عنوان یک یادگاری مناسب از سفرتان به مجارستان در نظر گرفته شوند.

رومیزی‌های گلدوزی شده

رومیزی مجارستان

مجارستانی‌ها مهارت خاصی در گلدوزی و طراحی داشته و با همین مهارت خود نیز رومیزی‌های زیبایی درست می‌کنند که می‌توانند به عنوان سوغاتی مناسبی از این کشور در نظر گرفته شوند. با این رومیزی‌ها می‌توانید میز ناهار خوری خود را کاملا متفاوت نسبت به سایرین تزئین کنید. این رومیزی‌ها در طرح‌ها و انواع مختلفی درست می‌شوند ولی طرح‌های سفید و آبی از محبوبیت بیشتری در بین مجارستانی‌ها دارند. پارچه‌های سفید این رومیزی‌ها با نخ‌هایی آبی رنگ همانند فنجان‌های چینی با طرح‌های بسیار زیبایی گلدوزی می‌شوند. البته اگر به دنبال طرح‌های رنگارنگ دیگری هستید می‌توانید از طرح‌های رنگارنگ دیگر استفاده کنید.

جعبه‌های جادویی

جعبه جادوئی مجارستان

در نگاه اول این جعبه‌های زیبای تزئین شده همانند جعبه‌های جواهر هستند. ولی نکته جالبی که درباره این جعبه‌های جواهر وجود دارد این است که هر کسی نمی‌تواند آن‌ها را باز کند. چرا که این جعبه‌ها دارای یک قفل مخفی هستند که بایستی مکان دقیق و نحوه باز کردن آن را بدانید تا بتوانید جعبه را باز کنید. این جعبه‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی وجود داشته و می‌توانند به عنوان یک سوغاتی مناسب و عجیب از مجارستان تهیه شوند.

پالینکا (Palinka)

پالینکا

پالینکا یکی از نوشیدنی‌های میوه‌ای مجارستان است که طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد. می‌توانید این نوشیدنی را در رستوران‌های مجارستان امتحان کنید و در صورتی که خوشتان آمد، از آن‌ها تهیه کرده و همراه خود بیاورید. پالینکا در مراسم سنتی رقص و آواز مجارستان بسیار استفاده می‌شود و بهترین مکان برای خرید آن نیز شهر بوداپست است. پالینکا را می‌توانید در طعم‌های مختلفی نظیر زردآلو، گلابی، هلو، سیب و گیلاس تهیه کنید.

کفش چرمی

کفش چرمی مجارستان

فروشگاه کفش Laszlo Vass که در قلب بزرگ‌ترین منطقه خرید بوداپست واقع شده است، یکی از مکان‌هایی است که در صورت سفر به مجارستان حتما باید به آن سر زد. Laszlo Vass یکی از آخرین فروشگاه‌های باقی مانده در زمینه تولید کفش چرمی دست ساز با روش‌های سنتی در بوداپست است که کفش‌های آن به زیبایی و با دوام بودن معروف هستند. در این فروشگاه برای تولید کفش از چرم اصیل با کیفیت بالا استفاده شده و روش‌های تولیدشان نیز به اندازه‌ای مسحورکننده است که کتابی در رابطه با آن به نام « Handmade Shoes For Men » به معنی « کفش دست ساز برای مردان » نوشته شده و به هشت زبان نیز ترجمه شده است. شاید این کفش‌ها اندکی گران قیمت به نظر برسند، ولی پس از خرید با توجه به دوام، ظرافت، راحتی و زیبایی این کفش‌ها خواهید دید که کفش‌های Laszlo Vass واقعا ارزش خرید دارند.

مکعب روبیک

مکعب روبیک

احتمالا با این مکعب معروف آشنا هستید و در نگاه اول بگویید که مکعب روبیک همه جا وجود دارد و نیازی به خرید آن از مجارستان نیست. ولی توجه داشته باشید که مخترع روبیک یعنی آقای « ارنو روبیک » اهل مجارستان است و کشور مجارستان به نوعی مهد مکعب روبیک به حساب می‌آید. در صورت تمایل برای خرید این پازل معروف، می‌توانید انواع آن را در سایزها و شکل‌های مختلف از فروشگاه‌های بوداپست و سایر شهرهای بوداپست خریداری نمایید.

پاپریکا

ادویه پاپریکا

پس از این که غذای معروف مجارستانی به نام « Paprikas Csirke » (مرغ با چاشنی پاپریکا) را امتحان کنید، مطمئنا به دنبال تهیه ادویه پاپریکا خواهید بود. پاپریکا یکی از اصلی‌ترین ادویه‌هایی است که در غذاهای مجارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر طعم خاصی که دارد، انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را نیز در خود جای داده است. ماده اصلی این ادویه فلفل مجارستانی است که پس از کشت در مزارع مجارستان خشک شده و سپس همراه با طعم‌ها و مواد مختلف تبدیل به پاپریکا می‌شود.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است