سیکاندرا آگرا هند

شهر آگرا در کشور هند واقع شده است. آگرا یکی از مقاصد گردشگری مهم در جهان می باشد. جاذبه های دیدنی این شهر باعث محبوبیت آن در بین گردشگران شده است. یکی از زیبا ترین جاذبه های این شهر سیکاندرا آگرا می باشد. در این بخش از وب سایت صفر یک ایران به بررسی سیکاندرا آگرا می پردازیم.

 

 

سیکاندرا آگرا 1

 

 

درباره سیکاندرا آگرا

در نزدیکی شهر آگرا شهرکی به نام سیکندرا وجود داراد. این شهرک در ایالت اوتار پرداش واقع شده است. در این منطقه مقبره جلال الدین محمد اکبر قرار دارد که به مقبره سیکندرا آگرا معروف است. این آرامگاه متعلق به بزرگترین پادشاه سلسله گورکانیان هند می باشد. مساحت این مقبره در حدود 480 هزار متر مربع است. ساختمان این آرامگاه از با سنگ های قرمز رنگ ساخته شده، دلیل استفاده از این نوع سنگ علاقه پادشاه به آن بوده است. این پادشاه شهر آگرا را به عنوان پایتخت هندوستان انتخاب کرده بود و در پیشرفت این شهر نقش چشمگیری داشت و برای آبادانی آگرا بسیار تلاش کرد. هدف این پادشاه ایجاد صلح میان قوم ها و دین های متفاوت در کشور هند بود. مردم این کشور از او به عنوان بزرگترین پادشاه هندوستان یاد می کنند.

 

 

سیکاندرا آگرا 3

 

 

تاریخچه ساخت سیکاندرا آگرا هند

تاریخچه ساخت این مقبره به سال 1600  میلادی در زمان زنده بودن پادشاه جلال الدین محمد اکبر باز می گردد، همچنین ساخت این آرامگاه در سال 1613 میلادی توسط پسر پادشاه پایان یافت. گردشگران تور دهلی آگرا جیپور جالب است که بدانند معماری این مقبره بدلیل علاقه این سلسله به ایران، به سبک ایرانی می باشد و ساختمان اصلی مقبره در باغی شبیه به چهارباغ ایران ساخته شده است. همین امر سبب شده سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از سیکاندرا آگرا تور هند را در برنامه سفر خود قرار دهند. اطراف این باغ با سنگ مرمر سفید تزئین شده است. امروزه این منطقه به یکی از جاذبه های گرشگری محبوب در بین گردشگران تبدیل شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است