شهر بمبئی در هند

شهر بمبئی (مومبای)، یکی از شهر های پرجمعیت کشور هند است، که نام آن در زبان هندی به معنای ساحل خوب تعبیر می شود. این نام را پرتغالی های بر روی آن نهادند، البته بعدها نام آن به مومبای تغییر کرد اما در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران همچنان این شهر را با نام بمبئی می شناسند. تضاد و تناقض و اختلاف شدید طبقاتی در این شهر بسیار به چشم می خورد، همه چیز به جز اقامت در هتل های آن ارزان است.

 

شهر بمبئی 3

 

موقعیت جغرافیای بمبئی

بمبئی از لحاظ جغرافیایی در غرب کشور هند و در ساحل دریای عرب واقع شده است. شهر بمبئی، چهارمین شهر بزرگ و پر جمعیت کشور هند به شمار می رود، مساحت این شهر برابر ۶۰۳ کیلومتر مربع و جمعیت آن طبق آمار سرشماری در سال ۲۰۱۱، ۱۲,۴۴۲,۳۷۳ بوده است. شهر مومبای بزرگترین بندر هند در ساحل غربی این کشور است. این شهر در واقع مرکز بانکداری، تجارت، مبادلات مالی، بازرگانی و صنعت کشتی‌سازی هند به شمار می‌رود.

 

 

شهر بمبئی 5

 

 

وضعیت آب‌ و‌ هوا

آب و هوای مومبای، آب و هوای خشک و مرطوب گرمسیری است. اقلیم این شهر را می‌توان نسبتا گرم با سطح بالایی از رطوبت توصیف کرد. طبیعت ساحلی این شهر و موقعیت استوایی آن باعث شده که آب و هوای شهر در بیشتر روزهای سال، نوسان قابل توجهی نداشته باشد.

میانگین دمای هوا ۲۷/۲ درجه سانتیگراد و میانگین میزان بارندگی ۲۴۲/۲ میلی‌متر است. میانگین بیشترین دمای هوا در تابستان ۲ درجه و در زمستان ۳۰ درجه است. میانگین کمترین دمای هوا در تابستان ۲۵ درجه و در زمستان ۲۰/۵ درجه است.

 

 

شهر بمبئی 6

 

 

بهترین وقت سفر به بمبئی

بهترین وقت برای سفر به شهر بمبئی در فصل زمستان و در ماه‌های نوامبر تا فوریه (از اواخر شهریور تا اوایل اسفند) است که رطوبت کم و هوا خنک است و دمای هوا معمولا در شب‌ها حدود ۱۷ درجه و در روزها حدود ۳۰ درجه است.

 

 

شهر بمبئی 4

 

 

جغرافیا و طبیعت در بمبئی

شهر بمبئی با قرار گرفتن در نقاط کم ارتفاع و ساحلی در هند در بیشتر طول سال آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. در فصل بارانی در این شهر که از اوایل خرداد شروع می‌شود رطوبت بسیار بالاست و باران‌های سیل آسایی نیز می‌بارد اما فصل زمستان بمبئی هوایی خنک دارد و رطوبت هوا در این فصل کمتر است.

 

 

شهر بمبئی 2

 

 

غذا و رستوران در بمبئی

شهر بمبئی با بزرگی و جمعیت زیادش آشپزی‌های متفاوتی را نیز در خود جای داده است. از رستوران‌های بسیار شیک و مجلل گرفته تا دکه‌های غذافروشی کنار خیابان که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارد. اگر دنبال طعم اصلی غذاهای این شهر هستید بهتر است غذاهای دکه‌های خیابانی را امتحان کنید.
غذاهای دریایی نیز در این شهر طرفداران زیادی دارد. همچنین در میان رستوران‌های خارجی، رستوران‌های ایرانی این شهر نیز بسیار معروفند که ممکن است غذاهای آنها برای شما جذابیت زیادی نداشته باشد اما در میان گردشگران دیگر کشورها بسیار محبوب است.

 

 

شهر بمبئی 1

 

تحصیل در بمبئی

یکی از مراکز مهم آموزشی برای دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در کشور هند را دارند شهر بمبئی است. دانشگاه بمبئی از دانشگاه‌های بسیار بزرگ در هند است که رشته‌های زیادی را در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش قرار داده است. دانشجویان ایرانی بسیاری هر ساله برای ادامه تحصیل راهی هند می‌شوند که تعداد آنها اکنون بیش از ۳۵۰۰ نفر است و اکثر آنها در بمبئی مشغول به ادامه تحصیل هستند. بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند به پزشکی در دانشگاهای این شهر تحصیل می‌کنند که رشته‌های فنی و مهندسی و نیز پزشکی را در گرایش‌های متنوعی ارائه می دهند. دو مرکز پژوهشی برجسته‌ی هند، مرکز تحقیقات بنیادی تاتا و مرکز تحقیقات اتمی Bhabha نیز در شهر بمبئی قرار دارد.

 

5677387c a258 442c abaa 053d1ca1a551

 

 

جاذبه های گردشگری شهر بمبئی

  • دروازه‌ی هند
  • درگاه حاجی علی
  • موزه‌ی Dr. Bhau Daji Lad
  • غارهای الفانتا (Elephanta)
  • شور بازار
  • پارک ملی سانجی گاندی (Sanjay Gandhi)
  • ساحل جوهو (Juhu Beach)
  • معبد بابولنس (Babulnath)
  • منطقه‌ی هنری     Kala Ghoda
  • حوض بانگانگا (Banganga Tank)
  • پارک آبی واتر کینگدم

 

251b72d5 d2ea 4152 8fad 8badb0ff17b2

 

 

هزینه خورد و خوراک در شهر بمبئی

در راهنمای سفر به بمبئی ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، از همین رو به منظور در شهر بمبئی به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب باید  ۲۵۰ روپیه را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ   ۱,۰۰۰ روپیه را هزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست ۲۵۰  روپیه  بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۱۵ روپیه  می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل ۱۳۳ روپیه پرداخت بنمایید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است