شهر تکریت در عراق

عراق یکی از کشورهای همسایه در غرب ایران است که وجود حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا و حرم امیرالمومنین (ع) در نجف، آن را به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در دنیا تبدیل کرده است و هر ساله زائرین بسیاری در زمان ولادت و وفات این امامان بزرگوار به عراق سفر می‌کنند. شهر تکریت یکی از شهرهای عراق است که در 140 کیلومتری شمال غربی بغداد قرار دارد و ساکنین اصلی شهر تکریت را عرب‌ها و کردها تشکیل می‌دهند.

 

شهر تکریت 2

 

اولین بار نام تکریت را تحت عنوان تیگریس در گزارش سقوط آشور می‌بینیم که پادشاه نبوپولسر در جریان حملاتش به آشور به عنوان پناهگاهی از آن استفاده کرد.

تکریت قبل از اسلام مرکز مسیحیان یعقوبی بود. نخستین بار در سال ۱۳ قمری پای مسلمانان به این شهر باز شد. در قرن هفتم قمری نیز هلاکو مسیحیان شهر را قتل‌عام کرد و کلیسای آنان را در اختیار مسلمانان گذاشت. امروزه ساکنان اصلی شهر تکریت اعراب وکردها می باشند.

 

 

شهر تکریت 4

 

دیدنی های تکریت

شهر تکریت را غالبا با عنوان شهر کاخ‌ها می‌شناسند، کاخ‌های کوچک و بزرگی که توسط صدام حسین در کنار ساحل رود دجله ساخته شده است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تکریت شناخته می‌شود. 136 کاخ در تکریت و اطراف آن وجود دارد که بعضی از آن‌ها توسط معماران بین‌المللی ساخته شده است.

 

شهر تکریت 3

 

 

این قصرها هر کدام ویژگی خاص و منحصر به فردی دارند به عنوان مثال یکی از قصرها 360 اتاق دارد. از دیگر مکان های دیدنی تکریت می‌توان به کلیسای سبز یکی از قدیمی‌ترین کلیساها در خاورمیانه و خانه صلاح الدین ایوبی اشاره کرد، خانه‌ای که اولین پادشاه مصر و سوریه در آن متولد شده است.

 

شهر تکریت 5

 

 

اگر به اماکن زیارتی علاقه فراوانی دارید، کشور عراق انتخاب مناسبی خواهد بود که با سفر به آن و زیارت از مرقد امام حسین (ع) و امام علی (ع)، آرامش روحی را تجربه می‌کنید. بهترین زمان سفر به عراق فصول پاییز و زمستان است که از گرمای هوا کاسته شده است. در سفر از خرید سوغات و صنایع دستی کشور عراق غافل نشوید و خاطرات خود را با گرفتن عکس‌های یادگاری جاودانه سازید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است