شهر جیئون‌جو در کره جنوبی

شهر جیئون‌جو در جنوب کشور کره و به عنوان مرکز استان Jeolla یکی از شهرهای مهم توریستی کره است که به خاطر غذاهای سنتی کره‌ای، بناهای تاریخی، فستیوال‌های متعدد و فعالیت‌های ورزشی متنوع شناخته می‌شود.

 

جیئون‌جو 3

 

 

سفر به جیئون‌جو

قطار: از طریق خط ریلی موسوم به KTX از شهر سئول می‌توان به شهر Iksan و سپس از طریق تاکسی یا اتوبوس به جیئون‌جو سفر نمود. این مسیر کمی گران‌تر است ولی سریع‌ترین روش ممکن برای سفر به این شهر محسوب می‌شود.

اتوبوس: از طریق اتوبوس‌های اکسپرس می‌توان در عرض دوساعت و نیم به جیئون‌جو سفر نمود که هزینه‌ای معادل ۱۵ هزار وون کره خواهد داشت. همینطور از فرودگاه اینچئون می‌توان بوسیله‌ی اتوبوس اقدام به مسافرت به این شهر کرد که البته بیش از سه ساعت وقت‌تان را خواهد گرفت.

 

جیئون‌جو 4

 

 

گشت و گذار در جیئون‌جو

سیستم حمل و نقل اتوبوسی شهر بسیار خوب و سریع بوده و تقریبا تمام مناطق را پوشش می‌دهد. همینطور از تاکسی‌ها که مجهز به تاکسی‌متر هستند می‌توانید برای رفت و آمد استفاده کنید.

 

 

جیئون‌جو 7

 

 

دیدنی‌های جیئون‌جو

پارک Deokjin: یکی از زیباترین پارک‌های طبیعی کره‌جنوبی است که با داشتن دریاچه‌ای وسیع و پلی زیبا بر روی آن یکی از آرام‌بخش‌ترین مکان‌های عمومی شهر به شمار می‌رود.

روستای Hanok: روستایی زیبا و تاریخی با خانه‌هایی به سبک سنتی کره‌ای است که مشهورترین منطقه‌ی توریستی این شهر محسوب می شود. غذاهای خوشمزه‌ی رستوران‌های اطراف این منطقه طرفداران بسیاری دارد!

 

 

جیئون‌جو 6

 

 

جغرافیا و طبیعت جیئون‌جو

جیئون‌جو همانند دیگر شهرهای کره دارای طبیعتی چهارفصل و خاکی حاصلخیز است و آب و هوای معتدلی دارد بطوریکه دمای هوای آن در فصول بهار و پاییز تقریبا ۲۰ درجه سانتیگراد می‌شود. زمستان‌ها ترکیبی از روزهای معتدل و روزهای سرد بوده و تابستان‌ها نیز قاعدتا از روزهای معتدل و برخی روزهای گرم تشکیل می‌شود.
به طور کلی تابستان بهترین فصل بازدید از این شهر و دیگر شهرهای جنوبی کره محسوب می‌شود که آب و هوایی تقریبا مدیرترانه‌ای دارند.

 

 

جیئون‌جو 2

 

خرید در جیئون‌جو

سوغاتی این شهر نوعی کاغذ به نام Hanji است که کیفیت بالا دارد. این کاغذهای سنتی کره‌ای از برگ درختان توت و در رنگ‌های متنوع تهیه می‌شوند. از این کاغذهای برای تهیه لوازم بسیاری مخصوصا وسایل دکوراسیون و انواع چراغ‌ها استفاده می‌شود.

 

 

جیئون‌جو 5

 

 

غذا و رستوران در جیئون‌جو

آشپزی این شهر آنقدر مشهور است که بسیاری تنها برای غذاخوردن و شرکت در فستیوال‌های آشپزی به آن سفر می‌کنند! بنابراین اگر به بهانه‌ای دیگر به جیئون‌جو رفته‌اید حتما غذاهای آن را امتحان کنید.
از غذاهای معروف این شهر می‌توان به Bibimbap اشاره نمود. این خوراکی یکی از مشهورترین غذاهای منسوب به این منطقه است که در کل کره طرفداران بسیاری داشته و از ترکیب برنج و سبزیجات فصلی متنوع و جوانه گندم، لوبیا و گوشت سرخ شده، جلبک دریایی و سس فلفل تند تهیه می‌شود.
در برخی انواع این خوراک از سبزیجات کوهی و گوشت حیوانات وحشی و همینطور تخم‌مرغ استفاده می‌شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است