شهر رزمات سوئیس

شهر رزمات سوئیس

زرمات(به آلمانی: Zermatt) یک بخش در ناحیه آلمانی-زبان ایالت وله در سوئیس است. جمعیت این روستا ۵٬۸۰۰ نفر است. زرمات در انتهای مترتال و در فاصله ۱٬۶۲۰ متر (۵٬۳۱۰ فوت) از بلندترین نقاظ سوئیس قرار گرفته‌است. به همین علت این روستا برای مکان مناسبی برای اسکی روی برف به شمار رفته و دارای گردشگران زیادی برای اسکی است.

تنها یک سوم ساکنین زرمات در این شهر متولد شده اند و الباقی از دیگر شهرها به این شهر اومدن. جالبه که بدونین زرمات در کل 6 خیابان بیشتر نداره.

زرمات شهری بسیار گرون هستش و گرون ترین شهر سوئیس به حساب میاد. هتل های این شهر همگی بسیار لوکس و با امکانات هستند. در سفرتون به زرمات میتونین در این هتل ها اقامت کنین و نهایت آرامش رو تجربه کنین و از زیبایی ها و سکوت شهر لذت ببرین. هتل بست وسترن باترفلای | Best Western Hotel Butterfly، هتل Le Petit CHARME INN، هتل BELLERIVE، هتل Parkhotel Beau Site و هتل کروو زرمات | CERVO Zermatt

 

شهر رزمات 1

 

سویسی ها به طور کلی به گوشت علاقه زیادی دارن و در وعده های غذایی شون انواع و اقسام گوشت استفاده میشه، از گوشت سفید و پرندگان گرفته تا گوشت گاو و بره، خوک، خرگوش، گوزن و آهو در فصل شکار. از جمله غذاهای معروف و پر طرفدار این کشور، رُستی است که در واقع نوعی پوره سیب زمینیِ که گاهی در آن از گوشت نمک سود، پنیر و پیاز هم استفاده میشه. یکی از خوراکی های مورد علاقه سوئیسی ها که تنوع بسیار زیادی هم در اون وجود داره، پنیر هستش که امکان نداره احدی تعریفش رو نشنیده باشه، بنابراین نمیشه انکار کرد که مردم بسیاری از غذاهاشون رو با پنیرهای خاص درست می کنن، مثل فوندوی پنیر که در اون از آرد ذرت، سیر و شربت گیلاس استفاده میشخ. گوشت خرد شده گاو به سبک سوئیسی، ریسوتوی زعفرانی و بیرچر موسلی از دیگر غذاهای سنتی سوئیس هستن. در سفرتون به زرمات به این رستوران ها سر بزنین و مطمئن باشین که غذاهایی با کیفیت رو میل خواهین کرد. فست فود مک دونالد زرمات | McDonalds، رستوران چاینا گاردن | China Garden، رستوران گرامپیس | Grampis Pub، رستوران Schaferstube و رستوران چیز ورونی | Restaurant Chez Vrony.

ارتفاع شهر زرمات زیاد هستش برای همین در این شهر باید مواظب ارتفاع زدگی باشید و حتما آب بنوشید تا دچار سرگیجه و حالت بد نشید. هنگام راه رفتن روی یخ ها خیلی مواظب باشید تا لیز نخورید و حتما از کفش های مناسب استفاده کنین. در شهر زرمات هیچ گونه ماشین بنزینی وجود مداره و وسایل نقلیه ماشین های برقی هستند که صدایی تولید نمیکنند برای همین حواستون رو جمع کنین و خیابون رو نگاه کنید بعد عبور کنین.

زرمات طبیعتی بی نظیر و منحصر به فرد داره که همه ساله پذیرای گردشگران مختلفی هستش که برای اسکی و کوهپیمایی به اون جا میرن. این شهر زیبا کوهی بسیار معروف داره که در سال 1865 برای اولین بار فتح شد و از 7 نفر کوه نورد 3 نفر بیشتر زنده نموندن. این شهر کوچیک زیبا 6 خیابان داره که در اون باید یا قدم زنین یا از ماشین های برقی استفاده کنین. در سفرتون به زرمات به این دیدنی ها سر بزنین و از هوای پاک و زیبایی های این شهر لذت ببرین. کلیسای سنت موریس زرمات | St Mauritius Church Zermatt، پارک Gorner Gorge، قبرستان مانتینرز | Mountaineers Cemetery، موزه زرمات لانتیس | Matterhorn Museum Zermatlantis، پیست اسکی پارادایز زرمات | Zermatt Matterhorn Ski Paradise، منطقه Gornergrat و کوه Matterhorn

 

کلیسای سنت موریس زرمات | St Mauritius Church Zermatt

 

کلیسای سنت موریس زرمات 1

 

لیسای سنت موریس در سال ۱۲۸۵ میلادی ساخته شد. که در اون زمان، مکان کوچکی بود که در اون عبادت می شد. در طول قرن های بعد، کلیسا چندین بار بزرگ و بازسازی ش. این کلیسا به سبک ایتالیایی ساخته شد و بعدا با سبک گوتیک بازسازی شده. کلیسای سنت موریس یکی از مهم ترین مکان های مذهبی در سوئیس هستش.

 

پیست اسکی پارادایز زرمات | Zermatt Matterhorn Ski Paradise

 

پیست اسکی رزمات

 

اسکی در زرمات تمامی ۳۶۵ روز سال برقرار هستش و این یک رکورد برای پیست اسکی محسوب میشه. شما برای اسکی در این پیست به ارتفاعی ۸۸۸۳ متری میرین و علاوه بر اسکی می تونین از رستوران های منطقه هم استفاده کنین و لذت ببرین. ویوی زیبای این پیست در دنیا بی نظیره و یکی از بهترین پیست های اسکی اروپا و دنیاس

 

موزه زرمات لانتیس | Matterhorn Museum Zermatlantis

 

زرمات لانتیس 1

 

این موزه در زرمات نشون میده که مردمی که در گذشته در این جا زندگی می کردن چه سبک زندگی داشتن و به چه صورت بوده. مهم ترین بخش موزه مربوط به اولین فتح قله در سال ۱۸۶۵ هستش که ۷ نفر تلاش کردن قله رو فتح کنن و ۴ نفر از اون ها در این راه جونشون رو از دست دادن. در موزه طناب و وسایلی که این کوه نوردان استفاده کردن همه در معرض نمایش گذاشته شده.

 

قبرستان مانتینرز (کوهنوردان) | Mountaineers Cemetery

 

قبرستان مانتینرز 1 1

 

قبرستان کوهنوردان یادآوری از حوادثی است که در کوه های اطراف زرمات اتفاق افتاده. مکانی آرام برای یادبود همه کوه نوردان که زندگیشون در اینجا از دست دادن. در این مکان یادبودی از ۵۰ زن و مرد از سراسر دنیا هستش که برای فتح قله به زرمات اومدن و اکثرا هم مربوط به قرن ۱۹ میلادی هستن.

 

پارک Gorner Gorge

 

پارک گارنر جورج رزمات

 

این پارک خارق العاده در شهر زرمات مسیری طولانی و چوبی است که بین صخره ها ساخته شده و میتونین با راه رفتن روی اون از دیدن طبیعت زیبای اون جا لذت ببرین. این مسیر در سالهای ۱۸۸۶ و ۱۸۸۷ تاسیس شده و در حدود ۱۵ دقیقه هم زمان میبره که از ابتدا تا انتهای اون رو برین.

 

کوه Matterhorn

 

کوه ماته هورن رزمات

 

این کوه در زرمات، کوهی از رشته کوه های آلپ هستش که در حوزه آبخیز اصلی و مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار داره. قله این کوه ۴،۴۷۸ متر ارتفاع داره و یکی از بلندترین قله ها در آلپ ها و اروپا هستش که کوه نوردان و اسکی بازهای زیادی برای تفریح و یا فتح قله به اون جا میرن. منظره ی زیبای این کوه یکی از جذاب ترین ویوهایی هستش که میتونین از نزدیک ببینین

 

منطقه Gornergrat

 

گارنر گرات رزمات

 

این منطقه یکی از مکان هایی که هرکس باید حداقل یک بار در طول زندگی اش از اون جا دیدن کنه. پانورامای کوه و دیدنی با شکوه Matterhorn فراموش نشدنیه و حتما باید ازش عکس های زیادی ثبت کنین. از سال ۱۸۹۸ اولین ایستگاه قطار در اون جا ساخته شد تا گردشگران بتونن به اون جا برن. حتما به این منطقه برین و از دیدن زیبایی های سوئیس لذت ببرین.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است