شهر غردقه در مصر

دهکده ماهیگیری غردقه شهری در کرانه مصری دریای سرخ است و در اولین روزهای توریستی شدن سواحل دریای سرخ شهرت زیادی را به‌یک‌باره به دست آورده است. غردقه حدود 40 کیلومتر در کرانه دریای سرخ کشیده شده است و یک مقصد مناسب برای تعطیلات یا گذراندن وقت در ساحل‌های زیبای دره نیل با ماسه‌های سفید است.

 

شهر غردقه 5

 

تاریخچه شهر غردقه

بنیاد شهر غردقه در آغاز سده بیستم بود و از آن زمان به اینسو سرمایه‌گذاران آمریکایی، اروپایی و عرب همواره به گسترش آن کمک کرده‌اند.

غردقه حدود ۴۰ کیلومتر در راستای کرانه دریا کشیده شده ولی این شهر رو به سوی صحرا پهنای کمی دارد. گردشگران فراوانی بویژه از روسیه، جمهوری چک و آلمان به غردقه می‌آیند. این شهر که تا چندی پیش یک دهکده کوچک ماهیگیری بیش نبود امروزه چهل هزار سکنه دارد و به سه بخش اصلی به نام‌های الدهر (مرکز شهر و منطقه قدیمی)، سقاله (منطقه تازه‌ساز) و جاده القُرّه (نوسازترین بخش) تقسیم شده است.

بازار اصلی شهر در الدهر قرار گرفته و ناحیه مرکز شهر غردقه به عنوان منطقه گردش‌های شبانه و رقص و شادی معروف است.

فرودگاه بین‌المللی غردقه پروازهایی مستقیم از قاهره و چند شهر اروپایی به غردقه دارد.

 

شهر غردقه 6

 

 

هیچ سفری به غردقه بدون گذراندن یک روز کامل به گشت‌وگذار در دنیای زیرآب در دریای سرخ کامل نمی‌شود. با برنامه‌ریزی سفر و تهیه بلیط هواپیما به غردقه قادر خواهید بود به سه سایت گردشگری در این منطقه بروید. خود شما باید انتخاب کنید که به دریا شیرجه بزنید و یا در کنار ساحل و روی صخره‌ها آفتاب بگیرید و برنزه شوید.

 

 

شهر غردقه 4

 

 

در این سفر می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. در آب‌های فیروزه‌ای شنا کنید، با وسایل غواصی سطحی ماهی‌ها و مرجان‌های آن منطقه را کشف کنید یا در سواحل سفیدرنگ این جزیره خصوصی در آرامش کامل حمام آفتاب بگیرید.

 

شهر غردقه 3

 

جاذبه های دیدنی شهر غردقه

  • ام قمر (Umm Qamar)
  • جزایز گیفتن (Giftun Islands)
  • جزیره شدوان (Shedwan Island)
  • جزیره‌های اشرفی (Ashrafi Islands)
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است